User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: Atmosferik'de & Turbo'da en iyi Afr ?

  1. #20
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzinde en vermli karışım 14.7 olduğuna göre ecuya tüm devir ve maplerde 14.7 yazılsa sonuç ne olur?

  2. #21
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı selcukkoylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinde en vermli karışım 14.7 olduğuna göre ecuya tüm devir ve maplerde 14.7 yazılsa sonuç ne olur?
    soru çok mu zor oldu?

  3. #22

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    performan araclarınınkıler hakkında bılgım yok ama normal otomobıllerde 14.7/1 cıvarı std
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  4. #23

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    11.7 kullanıyorum memnunum halimden
    stock ej205 motorunda mi 11.7 afr?

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    ist
    Mesaj
    73
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı selcukkoylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinde en vermli karışım 14.7 olduğuna göre ecuya tüm devir ve maplerde 14.7 yazılsa sonuç ne olur?
    En iyi verimi hangi oranda alıyorsan ideali odur,motordan motora da değişir bu.
    Ayrıca atmosferikte 11 aşırı zengin olur.

  6. #25
    zuupermen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    52
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    deneyimler ve bilgiler icin tesekkurler
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  7. #26
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu cizelgedeki degerler standart mıdır? bu volt degerlerinde gozuken afr oranları her aracta aynı mıdır yani?

  8. #27
    M///maniac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki e36 m3 için atmosferik een iyi afr degeri nedir

  9. #28
    BrakeHorsePower
    Misafir
    10.8-11.8 turbo araçlarda, araca göre setupa göre değişio, atmo lardaysa 12.5-13.5 gibi bi değerle geneleme yapılabilir gibi...

  10. #29
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki 1500 lerde AFR olarak ne görmek gerekir? Ekonomik ve normal şart olarak sınıflandırırsak? Tabi ki güvenli olarak?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    performan araclarınınkıler hakkında bılgım yok ama normal otomobıllerde 14.7/1 cıvarı std
    O değer en verimli yanmanın olduğu değer. Verimli yanma demek yakıt başına elde edilen en yüksek enerji çıktısı demektir. Yani tüm devirlerde karışımı 14.7 yaparsanız, çok verimli bir motorunuz olur, az yakar falan filan ama hızlanırken ıkınır. Jeneratörlerde falan bu oran ayarlanır çünkü onlarda motor devri sabittir.

  12. #31

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu cizelgedeki degerler standart mıdır? bu volt degerlerinde gozuken afr oranları her aracta aynı mıdır yani?
    AFR her araçta aynımıdır ne demek? ECU nun setup'ına göre AFR değişir. Hatta aynı araba ve aynı ECU da bile sensörlerden gelen veri ışığında benzin oranını değiştirmek kaydı ile AFR'yi daha önce set edilmiş değeri yakalayana kadar değiştirir. Kısacası şu devirde mutlaka şu olmalı, bu devirde mutlaka bu olmalı gibi bi değer yok.

  13. #32
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  14. #33
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afr ayarlanırken cok fazla dusunulmesı gereken etken vardır.genelde turbo araclar ıcın 12.5 na araclar ıcın ıdeal afrnın 13.5 olması tam gazda ıken sureklı bu afrlerde gıtmemız demek deıldır..afr ve avans motor ıcı sıcaklıgın cok onemlı parcalarıdır.afr benzın hava karısımıdır ve dunyanın her yerınde optımum karısım oranı bellıdır fakat turbo bı aracta 12.5 oranında karısım verımlı dıe top speedde 12.5 afr gıdemezsınız egt gercekten cok yuksek olur.ornek olaraka stock motor stı dusunelım.genelde 1 2 3 ve vıtesler 12 afr yururken 4te11.7 5 te 11.5 6da 11.3 11.0 gıbı degerlere cıkmak gerekır.bunun sebebıde egtdır.12 afr 5cı vıteste yuruyen bı stı ın egtsı 900 un uzerınde olur gunluk kullanıllan stock ınternal araclarda bu egt ler rısklı olarak gozukebılır bu sebebten yanma odasını serınlek amacı ıle benzın verılır.top speedte bu degerler ıle max 900 olucak sekılde ayar yapılır.afr ayarlanırken kullanım sartlarına gore ayar yapılır.ornegın sadece dragta kullanılan caddede hıc bınılmeyen dragı 5 yapmadan bıtıren bı turbo aracın afrsı 12.5 olabılır.fakat caddede kazın ayagı ole deıldır benım aracım atmosferık ıken 1 ve 2 vıtes 13.6 3. vıtes 13.5 4 13.3 5 13.1 6 da 12.9 afr yuruyordum.turbo halımde yaptıgım ılk ayarda 6.vıteste afr 11.2 egt max 800 derece.

    afr aracın max serılıkte max guwenlıklı olarak yurumesı dusunulerek ayarlanmalıdır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •