User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Nasıl rahatlatırız?

  1. #1
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Nasıl rahatlatırız? (ideal egsoz çapı)

    Herkese merhaba;

    '90 model Nissan Altima aracım var, bilenler malumdur bilmeyenler için söylüyorum; tek egzantrik, karbüratörlü 2.0 lt motora sahip bir araç. Araçta lpg de mevcut. Hadi lpg'li ekonomik halini bir kenara bıraktım benzinde yürürken heybetiyle birlikte çok tatlı bir yürüyüşü var; eski, hacimli, kasasını taşıyan

    Benim amacım şu (ilerde maddi imkanlar elverdiğinde yapacaklarım çok daha farklı olacak) biraz aracı rahatlatmak, biraz daha kendine getirmek.

    İlk aklıma gelen egsoz sistemi. Lifte kaldırdığımızda orta boruların çapını kumpasla ölçtüm, kumpas okumayı yanlış bilmiyorsam 42 mm gibi bir değer gördüm hayret ettim. Burada ne gibi birşey yapabiliriz, boru çapında en mantıklı-verimli çap ne olacaktır? Nihayetinde atmosferik bir araç.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  2. #2
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam motora girmeden önce bence kendiniz cai yapabilirisniz.eğer çıtır yüklenecekse headersa verılen para biraz mantıksız(bence) hondacıların ilk yaptığı şey gerçi ama sonuçta hondada veren belki çoğu araçta bekleneni veremiyor. 60 lık düz boru-kat iptal- giriş/çıkış 60 lık tüp orta ve giriş 60lık en ucuzundan egzoz(son susturucuya para bayılmayın 2. el temiz 70 80'e no name yada otto alın sesi güzel olan) 2. olay parayı cebinize koyunca emme egzoz kapak ve kelebek polish yaptırın fıyat/performans en iyi olan modlardan bence.

  3. #3
    2000HC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    265
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğru ölçtüyseniz normal gibi ancak fabrikasyon olarak ölçüsü nedir bilmiyorum.
    Wrecked Ford.. Pinto under bonnet

  4. #4
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam motora girmeden önce bence kendiniz cai yapabilirisniz.eğer çıtır yüklenecekse headersa verılen para biraz mantıksız(bence) hondacıların ilk yaptığı şey gerçi ama sonuçta hondada veren belki çoğu araçta bekleneni veremiyor. 60 lık düz boru-kat iptal- giriş/çıkış 60 lık tüp orta ve giriş 60lık en ucuzundan egzoz(son susturucuya para bayılmayın 2. el temiz 70 80'e no name yada otto alın sesi güzel olan) 2. olay parayı cebinize koyunca emme egzoz kapak ve kelebek polish yaptırın fıyat/performans en iyi olan modlardan bence.
    Eyvallah; başta bahsettiğim gibi maddi imkan elverdiğinde yapacaklarım gayet belli. Ancak dediğim gibi şu egsoz çapı olayı kafamı karıştırdı, orada ideal ölçü ne olur onu merak ediyorum

    Alıntı 2000HC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru ölçtüyseniz normal gibi ancak fabrikasyon olarak ölçüsü nedir bilmiyorum.
    Eminimki altındaki borular fabrikasyon. Ben aracı ilk sahibinden aldım, 21 yaşında araç ve sadece 173 bin'de. Tüm servis bakım kartları v.s. duruyor gerisini siz hesap edin
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  5. #5
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bir filtre uygulaması ve egzost sistemi.
    he olursa , enjektör ve elektronik ateşleme mis olur ama maliyet hepsi.yürüyen olarak süspansiyon ve yay ikilisi ile yakın ilişkiler kur derim
    kolay gelsin.
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Altimalar elektronik ateşlemedir zaten ancak bu altimalar öyle bir arabaki sanki nissan bile böyle bir modeli olduğunu unutmuş ne doğru dürüst yedek parçası bulunur nede internette yeterli teknik döküman.

    Avrupada RB20DET ve RB25DE motorluları var ama ne yazıkki Türkiyeye üzerindeki kodunu bilmediğim lanet motorla gelmişler.Amca oğlunda da var bir tane şu an komple sökük vaziyette pazartesi komple boyaya girecek bu işler bitince RB25 li bişeyler düşünüyor kendisi.

    Farklı motor uygulama düşüncen yoksa megasquirt kurup turboya çevir motoru zaten sıkıştırması düşük 8.5:1 düşük boost bir sorun çıkaracağını sanmıyorum yapabileceğin en iyi işlem bu olur yoksa bu motora egsoz olsun filtre olsun çok bişey getirmez.

    Her zaman demişimdir A31 o motor ile heba oluyor haksızlık bu..
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    d16y4
    Misafir
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Altimalar elektronik ateşlemedir zaten ancak bu altimalar öyle bir araba sanki nissan bile böyle bir modeli olduğunu unutmuş ne doğru dürüst yedek parçası bulunur nede internette yeterli teknik döküman.

    Avrupada RB20DET ve RB25DE motorluları var ama ne yazıkki Türkiyeye üzerindeki kodunu bilmediğim lanet motorla gelmişler.Amca oğlunda da var bir tane şu an komple sökük vaziyette pazartesi komple boyaya girecek bu işler bitince RB25 li bişeyler düşünüyor kendisi.

    Farklı motor uygulama düşüncen yoksa megasquirt kurup turboya çevir motoru zaten sıkıştırması düşük 8.5:1 düşük boost bir sorun çıkaracağını sanmıyorum yapabileceğin en iyi işlem bu olur yoksa bu motora egsoz olsun filtre olsun çok bişey getirmez.

    Her zaman demişimdir A31 o motor ile heba oluyor haksızlık bu..
    turboya gir demişsiniz de 173 k daki 21 senelik motor nasıl olmuştur hayal bile edemiyorum

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeterki karışım ayarı iyi olsun ki buda en iyi megasquirt ile olur (karburatörü aklıma dahi getirmiyorum) düşük boost ve insan gibi kullanımda bir sorun oluşacağını sanmıyorum.Şu var tabiki stok motora turbo her zaman risk tir.

    Yada motor değişimi olur.Mevcut motoruna yapılabilecek pek bir şey yok parayı akıtırsın verimi ucundan ucundan alırsın olay bu.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boruları 51 lik yapıp ortaya sıkmayacak susturucu koyabilirsiniz..rahatlatır diye düşünüyorum

  10. #10
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alpe® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boruları 51 lik yapıp ortaya sıkmayacak susturucu koyabilirsiniz..rahatlatır diye düşünüyorum
    Eyvallah. Sence 51'lik yeterli midir, üstündeki bir çap ne getirir ne götürür bir yorum yapabilir msisin? Hadi araç turbo olsa "en iyi egsoz hiç olmayan egsoz" diyecem ama araç atmosferik, bir miktar back pressure dedikleri olay olması gerekmiyor mu? O açıdan bu kadar eşeliyorum


    Diğer fikir sunan arkadaşlar sağoasınız paylaşım için. Tekrarlıyorum, maddi durum elverdiğinde ileri safha uygulamalar konusunda fikirler belirgin kafamda, XYZ Super street yükseklik-sertlik-kamber ayarlı coil setim depoda yatıyor misal Benim şu egsoz çapı en çok kafamı kurcalayan o nedenle o çerçevede dolanıyorum

    Motor kodu CA20S, aynen belirttiğiniz gibi Nissan'ın bile neden ürettiğini bilmediği bir tek caaanım ülkeme gelen kasalarda olan verimsiz ötesi bir makina.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hatırladığım kadarı ile 2,0 litre ama 90 hp sanırım bu arabalar. Egzozda hissedilir bir fark yaratmaz gibime geliyor, gürültü hariç.....
    Okumadan imzalamam.....

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadirsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eyvallah. Sence 51'lik yeterli midir, üstündeki bir çap ne getirir ne götürür bir yorum yapabilir msisin? Hadi araç turbo olsa "en iyi egsoz hiç olmayan egsoz" diyecem ama araç atmosferik, bir miktar back pressure dedikleri olay olması gerekmiyor mu? O açıdan bu kadar eşeliyorum


    Diğer fikir sunan arkadaşlar sağoasınız paylaşım için. Tekrarlıyorum, maddi durum elverdiğinde ileri safha uygulamalar konusunda fikirler belirgin kafamda, XYZ Super street yükseklik-sertlik-kamber ayarlı coil setim depoda yatıyor misal Benim şu egsoz çapı en çok kafamı kurcalayan o nedenle o çerçevede dolanıyorum

    Motor kodu CA20S, aynen belirttiğiniz gibi Nissan'ın bile neden ürettiğini bilmediği bir tek caaanım ülkeme gelen kasalarda olan verimsiz ötesi bir makina.
    benim düşüncem 51 lik yeterlidir..ortaya da bir susturucu koyarak bir miktar daha sıkıştırma sağlarsınız..kesinlikle back pressure olması gerekiyor..sıkıştırma yapması lazım ki araba yürüsün..
    şöyle bir örnek vereyim..ağzınızı açın ve kuvvetlice nefesinizi verin..şimdi de ağzınızı biraz kapatın ve ıslık çalar gibi yapın..ıslık çalar gibi yapınca daha iyi olduğunu farkedeceksiniz..işte egzoz sisteminiz de bu şekilde olmalı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •