TPS'de sorun olsaydı kalibre ettiğinde gördüğün %100'ü 7000rpmde de görürdün. TPS değerini kesintisiz olarak, lineer bir şekilde görüyorsan TPS'de sorun yoktur. Hazır sökmüşken ohmmetre ile TPS potunu çevirerek ölçerek de kontrol edebilirsin.
Eğer bu şekilde TPS'nin sağlamlığı tescillenirse TPS dışında, tesisatla vs alakalı noktalarda sorunu aramak mantıklı olur.
25-09-2011, 23:39
LegenD-R
Aracın genelinde şaseleme problemi varsa olabilir gibime geliyor. Şimdi yolda bakıcam. 7000 de voltaj ne alemde diye..
25-09-2011, 23:47
ibooo
Eğer kelebekte 7000 devirde kapanıyorsa bence tps nin içindeki yay bozuk
26-09-2011, 00:02
rapture
tps sensörü kapalı konumda 0.5 v full trothel da 4.5 v gösterir bunu şoyle düşün 1000 rpm 0.5 v 8800 rpm de 4.5 volt kelebeğin açısına göre voltaj değişir sen kalibrasyonu yaptığında kelebek kapalı ve full trorhel yapıyosun arızayı ise 7000 rpm de yapıyor buda demek oluyorki tps 7000 rpm de görevini yapmıyor sanırım tps sensörün arızalı
26-09-2011, 00:44
LegenD-R
Sorun çözüldü.. Yorum yapan ve yardımcı olan herkese teşekkür ederim..
Söktüm, temizledim. Kalibrasyonunu bir daha yaptım. Sokete gelen kablo biraz gergindi onu biraz bollaştırdım, sorun düzeldi :)
Ayar eski değerlere göre yapıldığı için araç baya fakire düştü. Yeniden ayar yapılacak :D
26-09-2011, 07:06
stlegal
En kısa sürede yine tps sorun çıkarıcak k serisinde hastalık bu linkini attığım ürün çözümün olucak..
26-09-2011, 16:50
Dou
Şunu bana da göster birlikte benim aracada yapalım moruk benimde %90 lara düşüyor :)