User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Fiber Kalıp

  1. #1
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fiber Kalıp

    fiber parça yapımı için kalıp şart, kalıbı nasıl ypaarım, fiberi kalıpdan nasıl ayırırım. bilen biri aydınlatırsa sevinirim

  2. #2
    alfonso4474 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    AYDIN/kuşadası
    Mesaj
    1.672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalıbı cıkartacak oldun parcayı komple bantlakagt bantla ustne polyester elyafnıkat kat yap kuruduktan sonra dırek cıkartrsın yada naylon seffaf poset torbada olablr yani buarada ne yapmak ıstyorsun

  3. #3
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamponaltı ek yapmak istiyorum, kırıldıkca kullanırım bidaha fazla fazla para bayılmamak için. peki iş bittikden sonra kağıt bantlı orjinal üründen rahatça ayrılırmı fiber ?

  4. #4
    alfonso4474 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    AYDIN/kuşadası
    Mesaj
    1.672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslnda lıpı plastık olan alsan daha ıyı ama eger tandkta uarsa al dırek bantla zarar glmdn yap cıkar m.etme az esnetınce kendi gelır ben palioyu komple kapı pandızot bagaj kapama yaptm enguzelı ole dıs ulkede elemanlar ole yapyo kuruyunca fazlalkla kes sprel maknesı ıle macun boya tamam

  5. #5
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    deniycem. inşallah yapabilirim.

  6. #6
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalıp ayıracı var wax seklınde kalıba suruyosun ayırmana yardımcı oluyor yapmak ıstedıgın parcanın ustune wax ı sur.
    elyapı parca parca polyesterle ıslatarak yapıstır .komple yaptıktan sonra kurut .parçadan ayır. kalıp hazır.
    ardından kalıbın ıcıne wax ı sur aynı ıslemı bu tarafa uygula .
    elbecerısı ıster ılk seferde yapamayabılırsın.,
    bu arada tek parca elyaf yerıne ust ustu 2 -3 parca elyaf koyki saglam olsun.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  7. #7
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kağıt bantla kaplayıp üstüne aşağıdaki kalıp ayırıcıdan sürmeniz yeterli. Sürünce kuruduktan sonra ince bir kabuk oluşturur.
    http://www.konpolsan.com.tr/images/u...4cDSCN1025.JPG
    Mermercilerde bulabilirsin. Kolay gelsin.

  8. #8
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamdır Ömer sen al eki gerisi bende

    teşekkürler bilgi veren herkese

  9. #9
    nitrO_Oxide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    turkiye/istanbul
    Mesaj
    4.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zor işler bunlar

    Burdan anlatılmakla yapılıcak türden değil
    Bazen Diyorum Kendime,Ne Çok Değer Vermişim Değersizlere...

  10. #10
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nitrO_Oxide Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zor işler bunlar

    Burdan anlatılmakla yapılıcak türden değil
    2 yıl fiber işiyle ugraştım durum bu onarım yaptım genel olarak ama kalıbı ilk defa yapcam fiberin neye nasıl cevap vereceğini az çok biliyorum hallederim 1. yi mahvederim ama 2.yi kesin yaparım

  11. #11
    nitrO_Oxide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    turkiye/istanbul
    Mesaj
    4.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Skyhawk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 yıl fiber işiyle ugraştım durum bu onarım yaptım genel olarak ama kalıbı ilk defa yapcam fiberin neye nasıl cevap vereceğini az çok biliyorum hallederim 1. yi mahvederim ama 2.yi kesin yaparım
    Bende 2003 ten beri bu işlerşe ugraşıyorum kardesim.fiber tamirinde bişi yok,mal basmaktada belki bişi yok 1-2 kere bak sende basarsın.Ama kalıp almak zor iş.Malı tersten basıyorsun ve normal mal basımında kullandığın polyester elyaftan farklı malzemeler kullanıyorsun kalıp kaliteli olsun diye..

    Kolay gelsin şimdiden
    Bazen Diyorum Kendime,Ne Çok Değer Vermişim Değersizlere...

  12. #12
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nitrO_Oxide Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 2003 ten beri bu işlerşe ugraşıyorum kardesim.fiber tamirinde bişi yok,mal basmaktada belki bişi yok 1-2 kere bak sende basarsın.Ama kalıp almak zor iş.Malı tersten basıyorsun ve normal mal basımında kullandığın polyester elyaftan farklı malzemeler kullanıyorsun kalıp kaliteli olsun diye..

    Kolay gelsin şimdiden
    ev arkadaşımın babasının polyester fabrikası var bende düşünmüştüm bunu seri imalat yapalım satalım diye kalıp en zor iş demişti size hak veriyorum

  13. #13
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insanın şevkini kırmayın, biraz destek olun akü. imkansız deseniz bile biz furkan kardeşimle deneriz, iyi kötü bi sonuca ulaşırız. yardımını esirgemeyenlerden teşekkür ediyorum

  14. #14
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zor olabilir ama imkansız diye birşey yok

    kalıp malzemelerini evren sanayide eski nalburcu bir arkadaşımdan buldum ilk bir kaç hasadı istediğin zaman telef edebiliriz yapana kadar devam

  15. #15
    ersu55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bant değilde buzdolabı poşeti kullanan gördüm kalıbı aldıktan sonra posete sarılı olan orjınal parçayı almak kolay olur sanırım

  16. #16
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şevkiniz kırılmasın ama bu işler o kadar basit değil.

    Kalıp alınacak parçanın şekli çok önemli. Parçadaki girinti çıkıntıları 90 dereceden fazla kıvrıldığı yerler varsa kalıp tek parça olmaz. Parçanın ustune polyesteri yaparsın kasıntı yapar parcayı kalıptan ayıramazsın.
    Ama duz bı lıpse tek parçadan çıkar.

    Once parçayı ıyıce temızleyeceksın. Sonra wax(polyester için) sureceksın. Wax ı temızleyıp kurutarak 2 kat sıvı kalıp ayırıcı sureceksın. Kalıp yuzeyının puruzsuz olması için 1kat jelcoat sureceksın. Jelcoat polyester le talk denılen bı maddenın karışımıyla olusur. Bu malzemeyede sitren atılır sertleştirici olarak. Jelcoatı kalıba hava kalmayacak sekılde ınce bır kat surup kurutursun. Sonra cam elyafı polyesterle ıslatarak malzemayı kaplarsın. Tabı polyestere yıne doğru oranda sertleştirici katman gerekir. Kaplama işlemi en az 3 kat olmalıdır. Fakat lip uzun ınce oldugundan kalıbı yamulma yapabılır. Yamulursa sonradan dokecegın malzeme yamuk cıkar ve duzeltemezsın. Bunun ıcın kalıba tahta,demır cubuk gıbı parçalarla destek vermen ve kalıba polyesterle tutturman lazım. Sonrada malzeme ıyıce kuruyunca malzemeyı kalıptan ayıracaksın. Kalıbı yıkayıp aynı ıslemlerı kalıbın ıcıne yaparsanda malzemeyı elde edersın.
    İşte bu kadar basit.

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şevkiniz kırılmasın ama
    İşte bu kadar basit.
    Hiç şevk kırmadım. Çünkü şevk kalmadıki.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şevkiniz kırılmasın ama bu işler o kadar basit değil.

    Kalıp alınacak parçanın şekli çok önemli. Parçadaki girinti çıkıntıları 90 dereceden fazla kıvrıldığı yerler varsa kalıp tek parça olmaz. Parçanın ustune polyesteri yaparsın kasıntı yapar parcayı kalıptan ayıramazsın.
    Ama duz bı lıpse tek parçadan çıkar.

    Once parçayı ıyıce temızleyeceksın. Sonra wax(polyester için) sureceksın. Wax ı temızleyıp kurutarak 2 kat sıvı kalıp ayırıcı sureceksın. Kalıp yuzeyının puruzsuz olması için 1kat jelcoat sureceksın. Jelcoat polyester le talk denılen bı maddenın karışımıyla olusur. Bu malzemeyede sitren atılır sertleştirici olarak. Jelcoatı kalıba hava kalmayacak sekılde ınce bır kat surup kurutursun. Sonra cam elyafı polyesterle ıslatarak malzemayı kaplarsın. Tabı polyestere yıne doğru oranda sertleştirici katman gerekir. Kaplama işlemi en az 3 kat olmalıdır. Fakat lip uzun ınce oldugundan kalıbı yamulma yapabılır. Yamulursa sonradan dokecegın malzeme yamuk cıkar ve duzeltemezsın. Bunun ıcın kalıba tahta,demır cubuk gıbı parçalarla destek vermen ve kalıba polyesterle tutturman lazım. Sonrada malzeme ıyıce kuruyunca malzemeyı kalıptan ayıracaksın. Kalıbı yıkayıp aynı ıslemlerı kalıbın ıcıne yaparsanda malzemeyı elde edersın.
    İşte bu kadar basit.
    beklediğim yorum buydu işte teşekkürler. yapcağımız ürün belli. fazla ugrastırcağını sanmıyorum. siz daha önce yaptınız anlasılan. yeni başlayan biri için bu ürün zorlarmı bizi ?


  19. #19
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bir kere biraz elyaf ve malzemesini hazır almıştım.. pembe ve şeffaf bir sıvıydı.. kendimce evde ufak birşey üzerinde deneme yaptım ama, pembe sıvıyı ki bu sanırım sertleştirici oluyordu, şeffaf sıvıya bir kaç damla bile damlatsam, çatır çatır kuruyup dumanlar cıkmaya başlamıştı.. baya tırstığımdan bir daha bulaşmamıştım Birşeyleri yanlış yaptık o zaman ama ne
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •