abilerim o zaman ikinize birden sorayım örnekte xr3i yi vermiştim sizce xr3i güvenlik, aero ve performans bakımından tercih edilebilecek bir cabrio mudur ?
bu arada diğer bilgi sahibi insanlarında bu soru hakkında görüşlerini almak isterim :) :)
kendi adıma konuşıyım xr3i nin cabriosunu ben olsam sıcak bakamzdım.. nedenide o ortadan geçen takla barı tabi adamlar güvenliği düşünmüşler o ayrı.. üstü açıkken çok çirkin gösteriyor aracı sanki tam açılmamış o direk orda kalmış gibi :) sadece xr3i değil güvenlik barlı o zamanlar üretilen cabrioların ççoğuna sıcak bakamıyorum :) rover dada direk var misal cabriosunda :) ..
01-11-2014, 12:51
TigeR
Lamborghini gallardoydu sanırım spyderının teknik verisi daha düşüktü son hız ve hızlanma olarak.yanlış hatırlamıyorsam
01-11-2014, 13:03
Y.Emre
Alıntı:
*cabrioların ön cam sütünları binlerce tonluk preslerde basılabilen tek parça özel çeliklerle yapılır... cabrio kazalarında direk darbe alırsa araç perte çıkar, tamiri olmaz bir daha (en azından aynı çelikle olmaz, TR den bahsetmiyorum)
Alıntı:
*araçta 'yaşam üçgeni' oluşur takla atarsa, F1 de bile şu an takla için tek önlem budur, takla barı X Y Z ekseninde falan oynamaz
Alıntı:
ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı
pardon da neyi ispat peşindesin? bana gelmiş 306 gösterip duruyorsun adamlar onu adam gibi yapamadılarsa bu diğer cabriolrın suçu mu? ben yıllardır BMW ve Porsche cabrio kullanıyorum bana ne 306 nın cabriosundan? ben sana yaşam üçgeni diyorum sen bana bianchinin kazasını gösteriyorsun, orada araç takla mı attı? kurtarma aracının altına girdi... bu arada merak etme, carbon fiberi emin ol çok iyi bilirim... teknik terim kullanmak istemeyerek aracın ortası demişsin, ne farkeder ki sana diyorum ki cabrio araçların ortasında hiç bir değişiklik yoktur... BMW de rigidlik için X-brase takılır, o da ön takıma, rigidlik ön takımın salınımını azaltmakla olur...
neyin şasesini çizdin ürettin bilemem, cabrio üzerine yaptığın genellemeler yanlış, sanırım 306ları biliyorsun, o zaman 306 cabriolar böyle diyebilirsin genellemeye vurursan yanılırsın...
dünyada hiç bir metal ya da malzeme yoktur ki, sonsuz güce dayansın deforme olmadan... araba cabrio olunca içinde yaşam kapsülü mü bekliyorsunuz? 4 kapı araç takla atınca ne oluyor tavan ezilip yolcunun kafasını ezmiyor mu? bunun olmayacağının garantisini kim veriyor? ben hala diyorum ki, cabrioya binmeden benim gibi iskeletine kadar soymadan afaki yorum yapıyorsun Y.Emre, kafandaki fikirler otomotiv dünyasının gerçekleri değilse bunun sorumlusu biz değiliz, ayrıca mühendislik adına tasarladığın body leri çok merak ettim, neyin body leri olduğunu koyarsan en azından bu fikirlere nasıl sahip olduğunu anlamış oluruz...
Kalın yaptığım ve alıntıladığım yerlerde kendinizle çelişmiyor musunuz?
Cabrioların ön cam sütunları dediniz, a b c markası dediniz mi ? O zaman bana ne bmw'den porsche'den. Tekrar söylüyorum konu sahibinin bahsettiği araçta xr3i, 2014 model bmw sormuyor arkadaş.
Ayrıca, mesela e36 coupe cabrio zeminleri de aynı değil. Mesela Şaft tüneli farklı, benzin deposunun olduğu bölüm farklı (direkt olarak konumu farklı) süspansiyon kulelerinin konumu farklı. Hatta cabrio'da görünür bir süspansiyon kulesi bile yok arkada.. Kapıdan itibaren arka bölüm neredeyse tamamen farklı e36 coupe cabrio arasında. İyi ki değişiklik yok :D Hem ortada hiçbir değişiklik olmasa herkes gider tavanı keser, cabrio yaptım ben derdi. Demek ki fark var.
Madem iskeletine kadar soymuşsunuz, resimleri vardır illaki. İnternetten de iskeletine kadar soyulmuş coupesine dikkatli bakarsanız görürsünüz farkları. İyiki x brace'in ne olduğunu biliyoruz, yoksa ayakta neyse :D Ön bölümün rijit olması bütün arabayı rijit yapıyor sanki :)
Bianchi kazasına gelirsek.
Diyorum ki bu 'takla barı' x y z de oynamıyor hani, Bianchi kazasında takla barının da aldığı darbe araca y ekseninden gelmedi mi? E ne oldu Takla barına? Takla barı x y z ekseninde oynamaz, dayanır hepsine dediniz. Dayanamadığı açıkça ortada.
Ne alakası var değil tam aksine sizin söyleminiz üzerine koydum Bianchi kazasının resmini. Takla atınca yük illaki takla barına dikey binecek diye birşey yok. Taklanın testlerdeki gibi olmaması durumunda takla barlarını da çaresiz kalabiliyor diyorum. Yok olmaz takla barı herşeye dayanır diyorsunuz.
dünyada hiç bir metal ya da malzeme yoktur ki, sonsuz güce dayansın deforme olmadan...
Alıntı:
takla barı X Y Z ekseninde falan oynamaz
işte bunları diyorum bende zaten.
Tasarımları gösterebileceğimi sanmıyorum, zira tasarımlarda benim dışımda birsürü insanın emeği var ve emeklerini ortalık yerde paylaşamam. Genel olarak 'fsae' ve caterham super 7 replika şaşelerine bakabilirsiniz ama örnek olması açısından. 7KN/degree (7küsür) gibi bir sonuç almıştım tamamlanmamış replika şasiden. Oradaki pek çoğunun bu değerin yarısında yada 3te birinde kaldığına emin olabilirsiniz. diğer 2sinin dayanımı bunlara göre çok daha düşük olmakla beraber, üzerindeki 3-3.5mm et kalınlığında 5 6cm çaplı dikişsiz çelik takla barının düşük hızlarla bile bükülebileceğine şahit oldum. Hemde üzerine bağlı olduğu aracın toplam ağırlığı 250kg civarında olmasına rağmen
01-11-2014, 14:13
ghibli06
CABRIOMANN diye yaz, forumlarda cabrio ile alakalı ne yaptığımı görürsün... komik olmaya başladın, hayatında X-brace bile takmamışsın, bana iyi ki biliyoruz diyorsun...
konunun gidişatında tartışılan ve de fotosu konulan araç e36 cabrio değil miydi? sen onun ön sütununda bir değişiklik olmadığını iddia etmedin mi? 'ortası' farklı olur demedin mi? şimdi daldan dala atlayınca araya da 3-4 tane mühendislik terimi atınca ne oluyor haklı mı oluyorsun? kusura bakma ama konuya yazan kişilerin arasında ben dahil mühendis çok, sen sanki arkadaş toplantısında 'cabrio tasarımını aslında benden aldılar' tarzında muhabbet yapıyorsun, cabrio şasesi yapmadan görmeden hala bazı şeyleri iddia ediyorsun... bir malzemenin deforme olması ayrıdır, görevine devam etmesi ayrıdır yani senin kafandaki 'deforme olursa işini göremez' tezine karşılık yazdım ben o kalın cümleyi, kendimle değil senle çelişiyorum... 'herkes arabasını keser cabrio yapar' cümlen olaydaki ciddiyetini anlatıyor...
01-11-2014, 17:00
Tayfun.O
Alıntı:
Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı
Evet. Binlerce tonluk pressteki vs özel çelikleri görüyoruz aşağıda.
A sütunu eğildikten sonra hangi rollbar'dan bahsedebilirsiniz ki daha. Zira yapacak bir üçgen de kalmıyor.. :)
Formüla 1 ile cadde otomobili kıyaslamanız da 'güzel' olmuş. :D F1 de ki karbon fiberle bildiğimiz çeliği bir tutmanıza yorum yapmayacağım.
Hatta bırakın f1de ki teknikerlerin mühendislerin yaptığı karbon fiberi, kendi yaptığımız karbon fiber kabuklar (yerine göre rodlar barlar vs.) bile 'özel' olmayan çelikler kadar yük çekiyor neredeyse.
Karbon fiberin kaynağını soracak olursanız Metyx. Sağolsun arasına gönderiyor, geçiyor elimize işlenmemiş kumaş hali.. Ki karbon fiberi neredeyse bildiğiniz cam elyafı gibi işliyoruz elimizdeki imkanlarla.
Hepimiz üzüldük, iyi haber bekliyoruz ama, daha bir ay önce Bianchi'nin kazasında ne bahsettiğiniz üçgen kaldı, ne rolbar.
Şu resimde x,y,z de oynamayan roll barı gösterebilir misiniz rica etsem ? Etkilenmiyor ya hani -haşa- hiç bir yükten. Titanikte batmıyor zaten :D Bar falan göremiyorum da ben. Araçta en üst konumda kalan şey Bianchi'nin kafası.
Aracın 'ortasını' 'kalınlaştırırsınız' demedim. Aracın 'orta' bölümünde, ki burası tarifimde ön camdan başlar arka cam ile son bulur, 'daha mukavim' malzeme kullanırsınız dedim. Sıva yapmıyoruz zaten burada. Teknik olmayan bir konuda teknik kelimeler kullanmak istemeyerek 'basitçe' 'ortası' demiş olmam ne rahatsızlık verdi anlayamadım. Neyse :)
Araç içinde oluşan türbülansta hemfikiriz. softtop'un esneyip hava akışını bozacağını da . Ki anlaşabildiğimiz tek nokta olarak bunu görüyorum.
Video ve resim bilgi kirliliğinin kaynağını gösteriyor bence.
Paylaştığın ilk videoda adamlar 306 fırlatıyor, takla attırmıyor onun yere çarpma 5-6 metre yükseklikten bırakılmış gibi olmuş bir araba takla attığı zaman o kadar yükselmesi için yüksek hızlara çıkması lazım ki 306 bunu üstü açıkken yapamaz ayrıca araçta takla barı yok, Ön cam sütunları ile takla barı birlikte çalışır gelen yükü takla atamanın açısına göre dağıtır bir birine. Video kötü bir örnek olmuş Aracın ön cam sütunları çok zayıf zaten. Takla barının amacı Ghilbli abinin dediği gibi yaşam üçgeni oluşturmak yani yolcuların hayatta kalmasını sağlamak , Bu hayat üçgeninde bir sınırı vardı 200 le gidip takla atarsan Dünya daki hangi malzeme olursa olsun hayatta kalması beklenmez. Test araçları belirli limit hızlarda takla attırılıyor yüksek hızlara çıkmak tamamen sürücünün elinde limitler aşıldığında zaman tüm sorumluluk sürücüye aittir. Ayrıca Bianchi'nin kazasında takla barı çok büyük iş başarmış bana göre aksi taktirde olay yerinde hayatını kaybetmesi lazımdı
01-11-2014, 17:15
rebeloghy
Alıntı:
Tayfun.O Nickli Üyeden Alıntı
Paylaştığın ilk videoda adamlar 306 fırlatıyor, takla attırmıyor onun yere çarpma 5-6 metre yükseklikten bırakılmış gibi olmuş bir araba takla attığı zaman o kadar yükselmesi için yüksek hızlara çıkması lazım ki 306 bunu üstü açıkken yapamaz ayrıca araçta takla barı yok, Ön cam sütunları ile takla barı birlikte çalışır gelen yükü takla atamanın açısına göre dağıtır bir birine. Video kötü bir örnek olmuş Aracın ön cam sütunları çok zayıf zaten. Takla barının amacı Ghilbli abinin dediği gibi yaşam üçgeni oluşturmak yani yolcuların hayatta kalmasını sağlamak , Bu hayat üçgeninde bir sınırı vardı 200 le gidip takla atarsan Dünya daki hangi malzeme olursa olsun hayatta kalması beklenmez. Test araçları belirli limit hızlarda takla attırılıyor yüksek hızlara çıkmak tamamen sürücünün elinde limitler aşıldığında zaman tüm sorumluluk sürücüye aittir. Ayrıca Bianchi'nin kazasında takla barı çok büyük iş başarmış bana göre aksi taktirde olay yerinde hayatını kaybetmesi lazımdı
Kesinlikle katılıyorum.
Takla testi ile uçup ters konma başka şeylerdir. Hangi hardtop aracı öyle atarsan at yere indiğinde sıkıntılar çıkar. Rampadan atlanmadığı sürece öyle yükseğe ulaşılmaz takla atarken.
Ek olarak Bianchi kazasında takla atmamış , aynı düzlemde hareket ederken kaza yapmış araçtan bahsedilmesi biraz alakasız oldu.
Ve son olarak yıllardır en düzgün bilgi paylaşılan otomobil forumlarında üye olan , arabalarla bu derece haşır neşir , 40 yaşında bir mühendis ile içinde bulunduğun diyalog değişik gözüküyor Y.Emre..
01-11-2014, 17:49
darkmoon
ya arkadaşlar neyin tartışmasını yapıyorsunuz görende her cabrio alan takla atıyor zanneder yada takla atmak için cabrio araç alıyor zanneder..
cabrio araçdaki risk her şeyde var.. binek 4 kapı araçdada var istediğin kadar 5 yıldızlı 15 airbagli araç al o test airbaglerin hiç biri yüksek hızlar için yapılmıyor düşük hızlarda yara almanızı düşürmek için yapılıyor.. bakın çevrenize gazetelere tv lere insanlar son model mercedes bmw lerle kazalar yapıyor hayatlarını kaybediyor..
demirden korkuyorsan trene binmiycen misali. bu hayatta her şey risk telefon alırsın radrasyonu vardır,motor alırsın yürüyen tabut derler,yolda yürürsün kafana saksı düşer ,kaldırımda yürürsün bir bakmışsın üstünde bir araba boş verin :) imkanınız varsa binin imkan derken sadece maddi parasal imkan demiyorum cabrio araç neticede arka koltuğu'da olsa çoğunda hikaye :) genelde tek kişilik araçlar ona uygun bir yaşantınız varsa evli değilseniz çocuğunuz yoksa falan bence hayatta keyfi sürülmesi gereken bir araç.. tabi bu sınıflandırmanın dışında olan cabriolarda var sebring cabrioyaya binmişdim bildiğin arkası saloon gibi ferahdı :)
01-11-2014, 23:11
Tayfun.O
Alıntı:
darkmoon Nickli Üyeden Alıntı
ya arkadaşlar neyin tartışmasını yapıyorsunuz görende her cabrio alan takla atıyor zanneder yada takla atmak için cabrio araç alıyor zanneder..
cabrio araçdaki risk her şeyde var.. binek 4 kapı araçdada var istediğin kadar 5 yıldızlı 15 airbagli araç al o test airbaglerin hiç biri yüksek hızlar için yapılmıyor düşük hızlarda yara almanızı düşürmek için yapılıyor.. bakın çevrenize gazetelere tv lere insanlar son model mercedes bmw lerle kazalar yapıyor hayatlarını kaybediyor..
demirden korkuyorsan trene binmiycen misali. bu hayatta her şey risk telefon alırsın radrasyonu vardır,motor alırsın yürüyen tabut derler,yolda yürürsün kafana saksı düşer ,kaldırımda yürürsün bir bakmışsın üstünde bir araba boş verin :) imkanınız varsa binin imkan derken sadece maddi parasal imkan demiyorum cabrio araç neticede arka koltuğu'da olsa çoğunda hikaye :) genelde tek kişilik araçlar ona uygun bir yaşantınız varsa evli değilseniz çocuğunuz yoksa falan bence hayatta keyfi sürülmesi gereken bir araç.. tabi bu sınıflandırmanın dışında olan cabriolarda var sebring cabrioyaya binmişdim bildiğin arkası saloon gibi ferahdı :)
Aynen abi alıcaksın bi tane mx-5 sağdan sağdan tın tın gezicen abi =) Hayalim de ki cabrio ne ferrari ne lambo sadece mx-5 model yılı fark etmez hepsi çok iyi