alt devirlere yayılamamasının sebebi yeterli yakıt gelmemesi olabilir , gerekli yakıt verilir ayar çekilirse yürümemesi için bi sebep yok. şuanda altlar az yakıt yüzünden yürümüyor olabilir.geç gelmede çözülür bence
downpipe varmı araçta?
Printable View
alt devirlere yayılamamasının sebebi yeterli yakıt gelmemesi olabilir , gerekli yakıt verilir ayar çekilirse yürümemesi için bi sebep yok. şuanda altlar az yakıt yüzünden yürümüyor olabilir.geç gelmede çözülür bence
downpipe varmı araçta?
Downpipe var, sonrasında magnaflow 200 cell metal katalizör ve düz boru var.
valla pampa ordan cımbızla lafı çektin :D herşeyini yapsınlar bitsin olmazsa bide box takın nolcak yani boklu malmı bizim boxlar :))
Ule chip box dedigin seyi 7 sene evvel satiyodum ben dibine kadar ne oldugunu bilirim :) boklu malmi dedim :) onla olmaz bence
Altlarda tork limitörü olabilir üzerindeki yazılımda abi, yazılım ile ayarlanabilir diye düşünüyorum :)
Yok Levent doldurupta gitmeme değil bizimkisi, hiç doldurmuyor gibi duruyor. Vakumlardan şüphelendim, birkaç şeyi deneyip ona göre tekrar takabilirim turboyu.
Şu İngilizler de bir cevap versinler de, yazılımın yetersiz falan derlerse sattıkları turboya göre map gönderin ona göre yeniden programlayalım diyeceğim.
Işık Bey Selam,
1- kaçak testi yapın, turbo emişi tıkayıp sisteme 3-4 bar hava basın ve kaçak var mı bakın.
2- eski turbo türbine çapı ne? yeni turbo türbine çapı ne? Bu 2 ölçü çok mühim.
türbine inducer ve exducer yani exh pervanesinin en dar ve en geniş yerlerinden çaplarını ölçüp yazın.
3- yeni turbo daha çok hava soktuğuna göre mazot miktarı da arttırıldı mı?
4- beyin korumaya geçiyor olabilir.
Selamlar Mert Bey,
1- Kaçakları giderdik ama extra teste tabi tutmadık açıkçası.
2- Türbin çaplarını bilmiyorum fakat orijinal turbosu gt1749v takılanın kasnağı gt22 kasnağı, o kadarını biliyorum.
3- O kadar verimsiz oldu ki yazılıma bakmadan turboyu söküp eskisini taktık, 4.000 d/d civarı doldurur gibi yapıp sonra boost kesiliyordu, onun dışında araç standart turbosuz 2.0 dizel kadar gidiyordu.
4- Arıza hafızasına baktırmadım bu hafta müsait olduğumda baktırırım.
Turbonun emis capi ayni yani a/r si. Zaten ikiside ayni kasa icine oturtulmus . Orjinalin emmesi 3,36cm - egzozu 3,66cm...
Soru:
Can you send me the difference between my standard turbo and the new one.
Example compressor wheel sizes, turbo pal sizes difference etc.
I think if we know the exact sizes it will be more easy for us.
Cevap:
The turbo features a billet 56mm compressor wheel (similar in size to that found on GT20 and GT22 turbos).
Bu da turbo dolmuyor sanki turbosuz 2.0 dizelmiş gibi gidiyor diye yazdığıma verdiği cevabı :
We do not have mapping files to send you but I can confirm the vehicle will need a remap again once the hybrid turbo has been fitted as the hybrid turbo is different to the standard turbo and so adjustments need to be made to suit
Işık selam;
yazılımsız olmaz bu iş, Ankara'da olsan çözerdik rahatça, beyin OBD den program atmaya müsait... basınç hiç mi geliyor yoksa geliyor da araba fakirde mi kalıyor görmek lazım...
Yok basınç hiç gelmiyor gibi birşey, 4000 civarı biraz basar gibi olup sonra düşüyor.
Turbo herhalde büyük geldi fazla kurcalamadan gittiği yere kadar gitsin deyip bırakacağım, artık uğraşmaktan sıkıldım :(
wg çalışıyormu baktınız mı? hiç boost gelmemesi garip geldi eğer ölçtüyseniz
Valla ben de wastegate'ten şüphelendim, turbocuya test ettirdik, elle test etti çalışıyor dedi.
Vakumların ters olmasından şüphe ettim fakat onu söküp orijinal turboyu takınca deli gibi gidiyor araba, gene de emin olmak için aktüatörü açıp kapatan pressure converter'i sipariş ettim yarın gelecek, onu takıp deneyeceğim, onda bir arıza varsa zaten değiştirdiğimizde kendisini gösterir sanıyorum.
Wgyi sokun araba ne basiyorsa bassin denedinizmi bu sekilde?
Onu turboyu tekrar taktığımızda deneyebiliriz, sökmeye de gerek yok vakumlayıp bırakırız daha kolay olur.
Ben turbo bolt on olunca aracımda yazılımlı olduğu için çok farketmez diye direk taktım turboyu, baktık çok verimsiz olunca söktük, arıza aramadık yani.
Ama ustam da kontrol etti vakumlar çalışıyor dedi, bir yerde gözden kaçırdığımız birşey var sanıyorum.
Bence vakumlari sokun turbo bastigini bassin o kadar farkli olmamasi lazim gibi geliyor bana
Öncelikle turboyu aklı başında bir turbocuya götürüp elle değil de tezgaha bağlatıp adam gibi kontrol ettireyim de ona göre nasıl hareket edeceğime karar vereceğim.
Ben de aynı senin gibi düşünüyorum ama turboyu söktükten sonra bunlar aklıma geldi :)
Takin turboyu geriye bence cok zor olmamasi lazim:) kendiniz bile taksrsiniz aslinda
Yok bu öyle kolay sökülüp takılacak cinsten değil, hem alttan hem üstten sökülerek altta sol motor kulağını çıkartarak alınıyor. Liftsiz falan olacak iş değil.
Orijinal turbo gt1749v
1749vc
intake:
inducer:36.5mm
exducer:49 mm
AR 42
exhaust:
inducer :43mm
exducer:37.8mm
Hybrid:
The A/R of the turbo remains unchanged as the original housings are retained. The compressor wheel is a 56mm item (this is the exducer) with an inducer of 42mm.
Sıfır gelen turboyu turbocuya verdik burçların sıkışık olduğunu söyleyip değiştirdiler,
turboyu yarın tekrar takıyoruz bakalım fark olacak mı, olursa yazılımla destekleyeceğiz.
İnşallah istediğiniz gibi olur bende sonucu merakla bekliyorum.Bir ara bende düşünmüştüm sonra vazgeçtim.Bu araç için böyle bir uygulama yapmak isteyen için güzel bir emsal olacak aracınız.
Turbo takıldı, arabanın gidişi orijinal turbodan biraz zayıf, ama yazılımla baya adam olacağa benziyor, doldurmama problemi kesildi, gayet güzel dolduruyor tek sıkıntı alt devirlerde biraz cansızlık.
Yazılım şart, kısmetse cuma günü İstanbul'a geçip yazılım yaptıracağım.
Alt devir cansizliginda eksoz sisteminin cok rolu var,herseyi sokunce geri basinci kaybediyor altlari adam gibi dolduramiyor,bmw yi tam bilmiyorum ama yazilimla beraber powerbox kullanildiginda alt devirleriniz hareketlenir,ben ikisinide kullaniyorum fark cok belli oluyor
Alt devirde cansızlık dediğim öyle aman aman değil, biraz zevki kaçmış orijinal turboyla kıyaslayınca, yazılımla halledilir box takmayı gerektirecek bir durum yok.
Turboyu takıp yazılım yaptırdım fakat turbo geç dolduğu için verim alamadık gene :(
Daha sonra intercooler'ı orijinaline çevirip denedim biraz daha iyi oldu fakat o da zevk vermedi, turbo 3500de dolduğu için alt devirler cansızdı, hatta yazılım yapıldığında aracı servise götürüp herhangi bir arıza var mı diye cihaza bağladık fakat herhangi bir hata gözükmedi onda da.
Neyse yeni turbo için yapılan yazılıma dokunmadan aracın orijinal turbosu+forge intercooler+oem katalizör üçlüsüne dönüş yaptık, sonuç süper oldu, araç bugüne kadar hiç olmadığı kadar canlı ve zevkli gidiyor şu an. Bir daha İstanbul'a geçtiğimde basıncı biraz daha açacağız bakalım sonuç ne olacak. Çok daha zevkli olacağını düşünüyorum.
Daha da turboya ellemem artık, sök tak lego gibi oldu araba :)
Araçta şuan filtre (cai) varmı. Ortalama kac hp oldu
Araçta sadece BMC kutu içi filtre var, ölçüm yapamadığımız için kaç hp olduğunu net bilmiyorum maalesef.
Bende de 1.20D var yazılım ve Egsoz var filtre ve cooler tavsiye edermisiniz
Hala bu işle uğraşıyorum :)))
En son hibrid turboyu söküp verim alamadığımız için depoya atmıştık fakat ondan sonra başka aklıma takılan sebeplerden ötürü yazılımı Paşaoğlu'nda yeniden yaptırdım, çok da memnun kaldım bugüne kadar yaptırdığım yazılımlar içinde en çok yüzümü güldüren bu oldu açıkçası :)
Neyse aradan uzun zaman geçti ya ***** kış ayları da geldi can sıkıntısı var lan dur dedim şu turboyu bi daha takalım.
Zaten aklımda hep vardı da sonuç alamam diye erteleyip duruyordum açıkçası, neyse velhasıl kelam dün hibrid turboyu tekrar taktırdım.
Açıkçası çok da verim alamayacağımı düşündüğüm için gidip arabayı servisten almak bile içimden gelmedi :)
Bu sabah usta arabayı getirdi neyse, onu geriye bırakırken bir iki yokladım, lan lan araba gidiyo ya oldum bu turbo ve yazılımla :)
Tabi yüzümde güller açtı sonuç olarak, çok büyük beklentim yoktu zaten de biraz daha iyi gitsin istiyordum şu anda tam o kıvamda neyse ki.
Bekir'le de görüştüm havalar kuru ve düzgün olduğunda gidip log alarak tekrar bu turboya göre yazılım yapacak.
Daha verimli ve canlı bir sonuç bekliyorum inşallah.
Bu da böyle bir mutlu son kıvamında oldu, bu motorla bu kadar inat edip benim gibi uğraşan da olmamıştır herhalde :)))
Hayirli olsun. Video var mi hocam?
Video yok maalesef, yazılımdan sonra unutmazsam çeker koyarım :)
Bende aynı motora sahip 2003 e39 520d sahibim aracım manuel stock olarak kullanıyorum. yazılım ile birlikte egr valfinide iptal ettirmek istiyorum hem yazılımsal olarak hemde mekanik olarak. tavsiye edermisiniz ?
EGR iptalinin faydasını görürsünüz ama alt devirlerde biraz cansızlık ve soğuk havalarda geç ısınma sorunu oluyor, denemek istiyorsanız EGR valfine giden vakum hortumunu çıkarın öyle biraz kullanın hoşunuza giderse daha sonra valfi körleyerek ya da araya conta benzeri bir malzeme koyarak iptal edebilirsiniz.
ışık bey
aracın şuanki durumu nedir ? son yazılımı yaptırdınızmı
Polo zevk vermedi compactı geri aldım :D