User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turbo basıncı

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbo basıncı

    iyi günler bugün aracımla uzun yoldayken rakımın yüksek olduğu bir noktada (2000 civarı) araç biraz devirden düştü bende vites küçültemedim o an sonrasında küçülttüm araç devirlenmeye başladı daha sonra 3000 deviri geçmemeye başladı stop ettim aküden kutup başını söktüm sonra düzeldi ama ışık yanmaya devam etti bilgisayara bağlayınca da yüksek turbo basıncı arızası dedi bu nedir neden olur tekrarlar mı acaba hayırlı günler...

    araç peugeot 407 1.6 hdi

  2. #2
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracınız safe moda geçmiş büyük ihtimalle.motor kendini korumaya almış yani.n75 turbo basınç valfi arızasına benziyor.iyi bir ustaya kontrol ettirin.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu n75 pejolarda egr valfimi acaba bir daha yaparsa artık detaylı incelemek lazım bir daha pejo mu aman aman

  4. #4
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwberkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu n75 pejolarda egr valfimi acaba bir daha yaparsa artık detaylı incelemek lazım bir daha pejo mu aman aman
    yok hayır egr valfi ayrı birşey.
    turbonun bastığı havanın basıncını ölçen bir sensör var o sensör belirlenen basınçtan fazla bir basınç algıladığında ecu motoru korumaya alır, yani wastegate i açarak turboyu devre dışı bırakır araç basınçsız bir şekilde yürür.genelde kontak kapatıp 1-2 dk sonra tekrar çalıştırdığında düzelir.

    n75 vag grubu motorlardaki valfin isimidir. bu valf turbo basıncını kontrol eder.

    benim başıma senin yaşadığın olay 2 kere geldi.

    1. wastegate den turbonun basıncını açtığımda yokuş yukarı 4 ve 5. viteste çok yüklenirsem bir süre sonra korumaya alıyordu kıstık düzeldi.
    2. kurumdan dolayı havanın geçtiği yerlerin içlerindeki alan daraldığından dolayı borulardaki basıncın artmasından dolay idi kurum temizliğinden sonra düzeldi.
    (2 olayda ayrı araçlarda denk geldi)

    bana göre turbo araçta rakım fark etmiyor. sen yüksek viteste biraz zorladığından dolayı sistemdeki basıncın yükselmesinden dolayı ecu korumaya almış büyük ihtimal yokuş çıkıyordun araç çekmediği zaman viteside küçültemeyince safe e aldı
    e60 535d & THE A45 AMG

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok hayır egr valfi ayrı birşey.
    turbonun bastığı havanın basıncını ölçen bir sensör var o sensör belirlenen basınçtan fazla bir basınç algıladığında ecu motoru korumaya alır, yani wastegate i açarak turboyu devre dışı bırakır araç basınçsız bir şekilde yürür.genelde kontak kapatıp 1-2 dk sonra tekrar çalıştırdığında düzelir.

    n75 vag grubu motorlardaki valfin isimidir. bu valf turbo basıncını kontrol eder.

    benim başıma senin yaşadığın olay 2 kere geldi.

    1. wastegate den turbonun basıncını açtığımda yokuş yukarı 4 ve 5. viteste çok yüklenirsem bir süre sonra korumaya alıyordu kıstık düzeldi.
    2. kurumdan dolayı havanın geçtiği yerlerin içlerindeki alan daraldığından dolayı borulardaki basıncın artmasından dolay idi kurum temizliğinden sonra düzeldi.
    (2 olayda ayrı araçlarda denk geldi)

    bana göre turbo araçta rakım fark etmiyor. sen yüksek viteste biraz zorladığından dolayı sistemdeki basıncın yükselmesinden dolayı ecu korumaya almış büyük ihtimal yokuş çıkıyordun araç çekmediği zaman viteside küçültemeyince safe e aldı
    Şimdi bu sizce tekrar yapar mı hatayı sildik ama bu pejolarda herşeye arıza ışığı yakıyor araçta kat iptal birde
    Ayrıca bu kurum temizliğini nasıl yaparım

  6. #6
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgili arkadaslardan bende bilgi rica edicem.vag grubu icin n75 valfi dediniz basinci ayarlayan.bu sensor tam olarak nerede he birde arizali oldugunu nasl anlariz vag comda cikiyormu

  7. #7
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwberkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi bu sizce tekrar yapar mı hatayı sildik ama bu pejolarda herşeye arıza ışığı yakıyor araçta kat iptal birde
    Ayrıca bu kurum temizliğini nasıl yaparım
    kat iptali ile basınç az bi nebze artar, kurum temizliği için öncelikle egr valfi,egr boğazı ve emme manifoldu temizlettir, eğer aracın km çok yüksek değilse carbon clean yaptır.
    aynı arızayı aynı şekilde sıkıştırdığında yapar büyük ihtimal sensörleri ve valfi kontrol ettir.

    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgili arkadaslardan bende bilgi rica edicem.vag grubu icin n75 valfi dediniz basinci ayarlayan.bu sensor tam olarak nerede he birde arizali oldugunu nasl anlariz vag comda cikiyormu
    böyle bir resim buldum yanılmıyorsam 9 numaralı olan ama sendede aynı mıdır bilmem
    e60 535d & THE A45 AMG

  8. #8
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanirim o cunku bizim motor yapisi boyle egr turbo falan.asagida kaliyo ozaman n75. Bu valf ariza kaydi cikariyormu kesin arizali diye nasil tespit ederikk

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ariza kaydi dusmustur. Onun kontrolunu yaptirin,turbo basinci yuksek gibi birseyse turbonun pallerini kontrol ettirirsiniz,herhangi bir sorun gorunmuyorsa arizayi sildirip kullanin tekrar ariza verirse turbo elektrovana arizalidir.

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kat iptali ile basınç az bi nebze artar, kurum temizliği için öncelikle egr valfi,egr boğazı ve emme manifoldu temizlettir, eğer aracın km çok yüksek değilse carbon clean yaptır.
    aynı arızayı aynı şekilde sıkıştırdığında yapar büyük ihtimal sensörleri ve valfi kontrol ettir.



    böyle bir resim buldum yanılmıyorsam 9 numaralı olan ama sendede aynı mıdır bilmem


    araç 105 binde artık ankaraya gidince bunların hepsini yaptırcam

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ariza kaydi dusmustur. Onun kontrolunu yaptirin,turbo basinci yuksek gibi birseyse turbonun pallerini kontrol ettirirsiniz,herhangi bir sorun gorunmuyorsa arizayi sildirip kullanin tekrar ariza verirse turbo elektrovana arizalidir.
    artık ankaraya gidince buralarda anlamazlar yolda bırakmaz inş

  12. #12
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwberkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    artık ankaraya gidince buralarda anlamazlar yolda bırakmaz inş
    çok sıkıştırmadığın sürece aynı arızayı vermez sanırım verirsede kontak kapat 2-3 dk bekle çalıştır düzelir, en azından bende böyleydi aylarca sürdüm öyle.

    ilk iş basıncı ayarlayan vag grubundaki n75 denilen peugeot da kodu ne ise o valfe baktır. daha sonra temizliği yaptırırsın.
    e60 535d & THE A45 AMG

  13. #13
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bendede n75 arizalimi bilmiyrum ariza vermiyor cok nadir arac 180-190 gibi gaz kesiyor ama tam degil.kontak kapa ac yapincada duzeliyor
    Turboyuda tamir ettirdik surekli kesme yapsa uzerine dusucemde cok nadir oldugu icin takmiyorum pek

  14. #14
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bendede n75 arizalimi bilmiyrum ariza vermiyor cok nadir arac 180-190 gibi gaz kesiyor ama tam degil.kontak kapa ac yapincada duzeliyor
    Turboyuda tamir ettirdik surekli kesme yapsa uzerine dusucemde cok nadir oldugu icin takmiyorum pek
    valla bende arabayı ilk aldım ankaradan geliyorum otobandan önümde audiyle beraber 200-220 giderken bi anda kesildi araba n75 ten şüphelendim bende ama durup kontak kapatıp açtım o günden sonra bidaha hiç yapmadı ama 15-20 dk boyunca +200 km ile devam etmiştim. turbonun içi kurum mu bağladı acaba niye yaptı aklıma takıldı şimdi

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bu parçanın bozuk olması bir sıkıntı yaratır mı yakıtta kullanımda 407 için soruyorum usta bişey olmaz diyor ama

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt etkilenmez, performans düşebilir. Turboyu zorlayacağı için bozulmasına sebeb olabilir.

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıt etkilenmez, performans düşebilir. Turboyu zorlayacağı için bozulmasına sebeb olabilir.
    performansta hiç bir değişiklik yok çok iyi hatta anlamadım nasıl iş nerde tırak orda bırak modunda kullanıcam artık

  18. #18
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    1. wastegate den turbonun basıncını açtığımda yokuş yukarı 4 ve 5. viteste çok yüklenirsem bir süre sonra korumaya alıyordu kıstık düzeldi.
    2. kurumdan dolayı havanın geçtiği yerlerin içlerindeki alan daraldığından dolayı borulardaki basıncın artmasından dolay idi kurum temizliğinden sonra düzeldi.
    Alıntı bmwberkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    performansta hiç bir değişiklik yok çok iyi hatta anlamadım nasıl iş nerde tırak orda bırak modunda kullanıcam artık
    basıncın yüksek onun için performansın iyi ama çok sıkıştırdığında korumaya alır işte motor
    e60 535d & THE A45 AMG

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen şuan araba basıncı istediği gibi ayarlayamıyor fazla basıyor, 1.5 barı geçince korumaya alıyor.Turbo iyi durumda değilse onuda yakında ele alır.Sadece fazla basması değil saçma sapan pik atmasınada sebeb oluyor turbo basıncının.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •