hybrit değil. imamoğlu/ bostancı yapmıştı.
Printable View
Millet baya coşmuş sağolsunlar, baya bilgi sahibi oldum. Pal büyütme yerine 2.0 tdci mondeo 140hp turbosu arıyorum şuanda, bulduğum zaman montaj daha kolay olacak 2-3 flanş ile olay çözülecek. Daha sonrada intercooler büyütme işine gideceğiz. Tabi bunlar ha deyince olmayacağı için zamanla olacak. :)
ben hybrid turbo 1544 ile son halimde 2.1 bar peak 23 psi boost yürüyordum dahada fazla açılırdı açılmazdı diye bişey yok ama hem yakıt yok içerde hemde turboma güvenmiyordum :)
vallaha moralim bozuluyor mondeo turbosu falan diyince :) yapmayın abii ya manifolt döküm kesim biçim kaynak işi yaş :)
orjinal bloktan çıkan turboya giden manifoltu kullanın ve eksoz emme tipi uygun 1749 bulun araya bi flanş yapın bunu da kimseye dimem :) arabayı sattım akıldaki projeler düşünceler dökülsün bari işe yarasın :)
malesef :) 0-100 hadi 150 km ye kadar verimli ortalığı pislettiğide cabası ama 160 170 den sonra malesef araç tıkanıyor kim ne derse desin o kadar uğraştım ettim para harcadım polo gti ın orjinalini dahi geçemedim :)
poloya gelelim 1.4 tsi 180 hp stock focusu deler geçerdi ki şuanda ona harcadığıım paranın yarısını harcadım ( yazılım eksoz dv ) top speed de 265 i canlı canlı gördüm
harcadığım paraya deydi focus da 50 tl atıp 100km gazlıyordum , poloya 50 tl atıp 60 km hakkı ile keyiflice gazlıyorum
yani dizelden sonra baya bi keyifli oldu polo benim için...
isntagram da bayağı video var bektastalay bi kaç tanesini paylaşıyım :)
23 psi cont.
dumanlı son hali
gelin arabasına saldığım duman
bi tane daha boost ama burda debriyaj kaçırıyordu
verim deyince alınan güçten bahsetmiyorum. her motorun bir sınırı vardır. 1.6 tdci sonuçta bir dizeldir. çevireceği devir bellidir. yapabildiği max güçte polodan belkide 2 kat verimlidir. 1 cc mazotta bulunan enerji 1 cc benzindeki enerjinin az bir miktarını karşılar ama dizel motor bu yakıtla benzinden daha fazla iş yapar. o yüzden az yakar.
bir benzin motoru asla dizelden verimli olamaz. neden dizel motorların suyu geç ısınır ve kışın benzinliden daha geç sıcak üfler kaloriferi, düşündün mü ?
sımdı polo gtı la focusu bır tutmayın bence :) senın focus neden o kadar cok yakıyodu? ben 50 tl ıle 180 km yol gıdıyodum 100 km ne?bu arada sattıgın aracla senın poloyu denedınızmı ?
suan fizik kurallarına gore kımse 20 tl ye 100 km yapamaz mozatla :D
bi cadde yapıp kurtköye gidiyorum arkadaşı bırakmaya , tabi heryerde dip gaz 50 tl bitiyordu :) bunu demek istedim son zamanlarda çok yakmaya başlamıştı box dan sonra
şehir dışı 20 tl ye 100 zorlarsan yapıyordu 2.7 3 litre falandı şehir dışı ortalamam
benim verim anlayışım farklı o kadar masrafa 180 hp çıktığını bahsettim şimdi benim 100-200 üm 14 saniye polo ile focusu ölçemedim sıkılmaktan :)
bu hızlanmam
https://www.youtube.com/watch?v=3Rtt...OcOWjrGCN2sJgQ
buda yol tutuşum
https://www.youtube.com/watch?v=1wop...OcOWjrGCN2sJgQ
ikisinide bana sunsaydı focus emin olun satılmazdı :)
verimli değildiki motoru sattık tsi a geçtik ki motorunun (güçte) verimli olduğunu savunan işi bilmiyordur
stok motora yazılım yapıyoruz 135 140 hp çıkıyor çıkmıyor bide 1.6 tdi poloya yapın yazılım 170 180 leri görüyor verim budur
sımdı bektascım focusu sattın hemen focusu kotulemeye baslamıssın yok verım alamıyordum gıtmıyordu etmıyordu yok 140 hp cıkmıyordu fln demıssın araba sendeyken nedenn bunları solemedın pekı brak bu ıslerı bı aracı sattıktan sonra hemen kotuleme aracı.arac sendeyken yere goge sıgdıramıyodun nedense ;) verım konusuna gelınce focusun motoruyla polonun motorunun pek bı farkı yok bılmıosan ogren hanı turboları farklı polonun turbosu yenı serı bı turbo yuksek basınca pallerı cok dayanıklı bu yuzden yazılımla cok yuksek gucler cıkartabılıyor bıde kafadan sallama hanı 180 hp felan polo tdı sadece yazlımla dp le 180 hp cıkartamaz tas catlasın 165 de kalır. neyse konu bu degıl focusla aralarındakı fark sadece turboları focusada gtc1244 tak yap yazılımı oda polonun verdıgı degerlerı versın motorlarda bı farklılık yok yanı ha 150 kğ kadarda agır focus polodan orası ayrı...baska bırı yazdıklarınla yanlıs bılgı edınmesın sen camur attın dıye...1 sene sonra tfsi cupra alırsın bu seferde 1.4 tsı yı kotulersın sen ben bundan emınım...
İyi de biri Hothatch , biri c sınıfı hb dizel aile aracı. Ne yaparsan yap , şasiler , süspansiyon geometrileri , alt yapıları bambaşka ayrı gezegenlerde iki araç. Nasıl yakın gidebilirler ki ?
Roll için araba hazırlayıp hothatch geçip çok iyiyim demek hayal görmek işte. Direksiyon tepkisi ,verdiği keyfi vs Roll de belki dizel focusla gti geçilir yükledikten sonra ama gti geçmesi daha iyi daha keyifli bir araç yapmaz. Sınıflar apayrı. Kıyaslamaya pek gerek yok..
Edit: üstteki yorum çok doğru olmuş bektaş kızarak cevaplamak yerine birazcık düşün derim ne diyor bu insanlar :)
gecen gun 25 tl mazot aldım benım mk1 duz dıesel e ıbre sarının dıbındeydı ( bızde kırmızı yok ) pendık te oturuyorum kartal, maltepe, atasehır, yedıtepe unı. vs yaptım trafıkte 109 km gıttım mazotu aldıgım cızelgeye 2 mm daha vardı ben guvenmedım ne olur ne olmaz dıye gıttım mazot aldım 120 km yı zorlardım 60 tl ye nerelere gıttımı soylemıyım :) :)
yalnız ne hemen yavasladı 3 sanıye hesapladım belkı daha erken 249 dan 1** lere ınmesını :):):)
bektaş kardeş, verim anlayışın biraz farklı. ben anlamam pek bu işlerden ama tsi motor, fiziğe göre beğenmediğin tdci nin veriminin belki yarısını, belkide biraz fazlasını verebilir.
Yazmıyım yazmıyım diyorum fakat ,
Arkadaşların söylediği gibi focus sendeyken yere göge sığdıramıyordun... Fakat aracının ne yürüdüğünü gördük nede rollde gidişini, Defalarca da roll için seni davet ettik fakat hep bir bahane çıktı...
Şimdide tsi ile tcdi yi karşılaştırıyorsun biri SC+Turbo, biri saf aile arabası
El insaf be kardeşim
Adam demek istiyor ki ; ''ben focusa ne yaparsam yapayım gti geçemem.''
üstüne gitmeyin yav :D
sonunda be abi biriside anladı :D
ben geri kalan yorumlara cevap vermiyim uzamasın ben belki burda demedim ama
arkadaşım olan aracımın yanında olup çabamı gören herkes bunaldığımı sıkıldığımı görmüştür sizin için hava hoş evde oturup bilgisayardan yazın ayrıca "polo gti ve focus tdci " kıyasalamasını ben yapmadım ben en başında belirttim
" 184 hp çıkan benim aracımdı daha fazlada çıkarırdım ama harcanan paraya deymiyeceğini anladığım için polo gti a geçtim daha hafif daha verimli bir motora"
verimden kasıt bu birine 100 tl masraf yaparsın birine 5000 tl masraf yaparsın aynı yürür yoksa gazlarkenki yaktığın yakıta bakılacaksa bu işe girişilmemeli :) :)
bence konuya cevap uzamasın gereksiz atar ve trip yapılıyor bilmiyorum forumun doğasındamı var yada arka temamı böyle agresifleştiriyor insanları anlamıyorum
focusu yere göre sığdıramıyordum evet 0-100 mükemmel çoğu kişiye kafa tuttum ama 0-180 aralığında gelişen gelişiyor ya sonra 3 4 kere sıkın bu güçte arabanın kestiğini göreceksiniz bunu burda yansıtmamın doğru olmayacağını bildiğim için yazmadım ama herkes konuşuyor işte bu konuyada daha fazla yorum yazmam çok biliniyorsa kendi araçlarınızı yaparsınız sonra bana sorular sorup burda atar yapmazsınız
(NOKTA)
Arkadaş focusla uğraşmak zaman kaybı demiş. Haklı, ama bence polo da zaman kaybı.. :) Zevkler ve renkler tartışılmaz elbet ama önden çekiş arabayla 350 hp gezsen ne olur 500 hp gezsen ne olur ? 100-200 ün 3 saniye olsa ne olur ?
Zevkten keyiften bahsedilecekse arkadan itiş arabalardan bahsetmek gerek.
Bektaş polo gti ın skidpad i ne alemde dostum ?
0-100 kaç sn ölçmüştün
Şehirdışı olarak söyledim ben minimum yakıt olarak yani.Ş.içi çok zor zaten...
vallaha skidpad derken anlamadım kusura bakma lütfen
poloyada yatırım yapmanın mantıklı olduğunu düşünmediğimden eksoz filtre ve dv yaparak noktayı koydum yeni bi projem var ama onuda mehmet abiyle konuşmaya gittiğimde aklıma soktu :) 330d project
yani polo keyifli yol tutan bi araba ama bana ufak geliyor focusdan sonra ayrıca gaza bastığımda incir ağacını hissediyorum focusun o yönü çok güzeldi ama aksları sorun çıkarmaya başladı üst kapak yağ atmaya başladı basıncı açtığımız için emme o ringlerini değiştirmekden gına geldi heryer yağ olup duruyordu o ring yüzünden hadi onu geçtim 10 de bir sabit volant olursa balatanın yayları oynar olursa volantı yiyor habire kalkıp duruyoruz çünki bu yüzden sıkıldım bu motorla uğraşmaktan satma ve soğuma sebebim buydu daha yeni ve bilinen bi teknolojiye geçtim pişman değilim he benzinli olduğu için yakıyor yapacak bişey yok ama keyif veriyor karting gibi kendisi..
ama tekrar dizel günlerime dönmeme az kaldı 330d alıp hardcore tarzında bi project yapıcam burda paylaşırım zaten farkındaysanız poloya dokunmadım :)
Ben biraz bakındım ama bulamadım polo nun skidpad değerlerini..
Skidpad denilen olay arabanın yanal g kuvvetini ölçen değerdir. Bu da arabanın yol tutuşu hakkında az da olsa bir fikir verir.
Misal GTR ın skid pad değeri 1.06g.
458 italia nın değeri 1.00g.
Konuya gelecek olursak polo ya daha fazla yüklenmemeni öneririm zira o şanzıman çok fazla dayanmaz.. 2 farklı dsg deneyimimiz oldu her iki aracı da doğru düzgün kullandık 2 side 45 bin km den sonra tiril tiril titremeye başladı, vuruntu yaptı vs... Geçen yaz araba alma maceramda bir gti veya bir vw seçmememin yegane sebebi de tam olarak budur.
Amaç eğlenceyse ben yine dizelden uzak durmanı öneririm tabi bu biraz da maddiyata baktığı için çok fazla yorum yapamam. Çünkü herkes elindeki paraya göre maksimum zevki performansı almaya çalışıyor.. Ama öyle veya böyle dizel veya benzinli fark etmez arkadan itiş araba adamı ihya eder. Bir kere 5.30d kullanma fırsatı bulmuştum, çok eğlendim :)
Benim aklımdaki de şu; işlerim yolunda giderse bir e36 3.20 alıp, 28 yapmak. Yada motor sesi dinlemek amaçlı vti almak. Allah hepimizin gönlüne göre versin.:icon_tup:
abi o kuvvet yol durumuna göre çok değişkenlik gösteriyor misal örnek veriyim ben sahilde makas atarken gaza basarsam xds de aktif olursa araba nereye çevirsem düz gidiyor sardığı için ama temde bu imkansız 3 4 şerit komple kıra kıra gezebilirim 180 190 ile g kuvvetini piste girdiğimde ölçerim telefondan telefonu sabitleyip
arkadan itiş tam zevk meselesi ayrıca bmw nin m50 motorunu stroker yapmanı sevdim aynı benim kafadan abi atmosferik 2.8 e36 + egzantrik ve eksoz ile çok keyifli sonuçlar alınıyor hele bide buna jdm works de turbo + kalın conta koyanlar 400 450 hp ler ile çılgın vaziyette dolaşıyor tabi ben kendi paramı kazandığım için yakıt birazcık dokunuyor :) hatta yakıt dokunduğu için polo eksoz yazılım dv den başka bişey yapamadım :(
onur orjinal turbodan fazla birşey bekleme öyle mutlu olmaya çalış :)
bazı seylerle mutlu olmak gerek ;)
Eskisi gibi değilde daha da hızlı olsun istiyorum :D ama fena değil bu haliyle dün 2 ye çekip 2 nin sonuna kadar asfaltta ciyaklattim fenaydı off diyorum :D
yapmak istediğim çok şey var şu arabaya ama sizin yaptığınz a3ü gördükten sonra tüm fikirlerim değişti hem tek kapı hem daha hızlı bi 1.8t ye sahip olmak varken 4 kapı sedanla uğraşmak istemiyorum zaten burda imkanlarım çok sınırlı
aracım satılık bu arada. düşünen varsa güzel fiyata vericem
Bence focus için en ideali eksoz+dp+yazılım ztn burlarda 150 hp lere dayanıyor. Benim aracımda bunlar var fakat debriyaj sıkıntısını çözemedim. Hareketli volan yüzünden iyice canım sıkıldı. Bu konuda herhangi bir tavsiye var mı? bana connect volan önerdiler ama nasıl olacak bilemiyorum. Bir de yerli bir firma sabit volan sabit debriyaj seti üretmiş ama o nasıl olur bilemiyorum.