User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bir günü bir gününü tutmuyor

  1. #1
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bir günü bir gününü tutmuyor

    Aracım 1.6 hdi 110luk.
    Herkes psikolojik oldugunu iddia edecek biliyorum ama, bazen şehir içi mesela 2. vites gaza hafif dokunsam dolu dolu torklu hissettiriyor. Bazen pedal paspas oluyor sanki gitmiyormuş gibi, üstlerde yakıt yetmiyormuş gibi geliyor. Yani subabı ayarsız benzinli araba gibi üstlerde tam gidemiyor bazen. ama işte dedigim gibi bir günü başka gününü tutmuyor, bazen de gayet istekli sara sara gidiyor. Sebebi nedir ne olabilir?
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  2. #2
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla açıkcası banada oluyor ben o anki şartların farklılığına bağlıyorum yoksa saat gibi çalışıyor yani denedim defalarca

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  3. #3
    _Burak_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o an devri tam yakalayamaması ya da
    hafif eğim/meğil koşullarından kaynaklanabilir mi
    ben ona veriyorum şahsen
    40000 km de aracım

  4. #4
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınç kaçağı olabilir, hortumları vs. kontrol etmek lazım

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    havadan çektiği o2 miktarı ile alakalı bi durum bence bu, bazen bana da oluyor hatta aşırı nemli yaz günlerinde (nemden güneş görünmeyen) collution faulty hatası veriyor sensör..

    bir de alttan basarken tam dip değilde dibin hafif üstünde basınca peak veriyorsa onla alakalı olabilir alttan basmadaki durum ama üst devir isteksizliği hava ile alakalı.

  6. #6
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla açıkcası banada oluyor ben o anki şartların farklılığına bağlıyorum yoksa saat gibi çalışıyor yani denedim defalarca
    bende de şükür çalışmada bi problem yok, sesi gidişi gayet iyi. ama işte bazen böyle hissediyorum arabaya 100 kişi bindir benden başka 1 kişi hissetmez bu durumu.
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o an devri tam yakalayamaması ya da
    hafif eğim/meğil koşullarından kaynaklanabilir mi
    ben ona veriyorum şahsen
    40000 km de aracım
    Eğimle falan alakalı oldugunu dusunmuyorum cunku egimli olsa bile 2de basınca sarıyor normalde. bazen bi böyle boş çeviriyor sanki 2de 3te, isteksiz gibi yani.
    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınç kaçağı olabilir, hortumları vs. kontrol etmek lazım
    kaçak yok kontrol ettirmiştim ustama, eyvallah fikir için
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    havadan çektiği o2 miktarı ile alakalı bi durum bence bu, bazen bana da oluyor hatta aşırı nemli yaz günlerinde (nemden güneş görünmeyen) collution faulty hatası veriyor sensör..

    bir de alttan basarken tam dip değilde dibin hafif üstünde basınca peak veriyorsa onla alakalı olabilir alttan basmadaki durum ama üst devir isteksizliği hava ile alakalı.
    levent abi o zaman şöyle sorayım, normalde günlük kullandıgım için öğrenci spec çok sakin hep alt devir kullanırım, ama mesela azcık gazlar bi 1140 150 görür biraz sıkıştırırsam arabayı, gaz tepkim, ayni miktarda gaza bastıgımdaki gidişi falan değişiyor. Acaba beyin, afryi avansı falan mı dengeliyor kullanım tarzıma göre? Böyle bi dünya var mı yoksa tamamen ben mi uyduruyorum yani?


    Bu arada dedigim gibi bu hiç belirgin olmayan bi hissiyat, benden başkası anlamaz yani bariz bi gitme/gitmeme durumu yok.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı şeyi sürekli yaşıyorum gün içinde sürülen farklı araçlarında etkısı oluyor

  8. #8
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde roll e falan gittiğimde gününde olmuyor araç ertesi gün sabah köpek gibi gidiyor, murphy kanunlarıyla bağdaştırıyorum olayı ben

  9. #9
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynısı banada oluyor acıyorum sakin kullanınca sanki ölü essek gibi ama yolda 140 150 asıldımmı hayvani bi güc geliyor sanki

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarim gazda dolu dolu gitmesinin sebebi aslinda aracin %100 throttle algilamasi, siz hafifce sert yuklendiginizde gaz pedali sonuna kadar basili olmasa dahi arac tam gaz algiliyor ve ona gore gidiyor. Tam gazda yapsaniz sonrasinda gidis degismemesinin sebebi tamamen budur aslinda...

    Ust devirleri yavas donmesininde bir sebebi 2500-3000 devir gibi tam gaz yapmaya basladiginizda selenoid turboyu acana kadar bir zaman kaybi oluyor basincta gelmedigi icin araba yakiti vermiyor.

    Basitce yine maf sensoru, map sensoru kontrolu yapabilirsiniz. Birde soyle bir sikinti yasaniyor genelde yakit samandirasinin icinde telli bir kisim var orada zamanla pislik doluyor ve mazot zor ulasiyor on kisma ciddi cekis etkiler oyle bir durum varsa..

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/Denizli
    Mesaj
    1.034
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende hergün bu olayı yaşıyorum. ben benzin kapağını açıp hava çıkışı olunca aracın rahatladığını düşünüyorum. psikolojik olma ihtimali yüksek. bi bakıyorum en ufak gaz dokunuşuna tepki veriyo bi bakıyorum rampa aşağı devirin ayağına beton dökmüşler

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracım 1.6 hdi 110luk.
    Herkes psikolojik oldugunu iddia edecek biliyorum ama, bazen şehir içi mesela 2. vites gaza hafif dokunsam dolu dolu torklu hissettiriyor. Bazen pedal paspas oluyor sanki gitmiyormuş gibi, üstlerde yakıt yetmiyormuş gibi geliyor. Yani subabı ayarsız benzinli araba gibi üstlerde tam gidemiyor bazen. ama işte dedigim gibi bir günü başka gününü tutmuyor, bazen de gayet istekli sara sara gidiyor. Sebebi nedir ne olabilir?
    aracınızda Dizel partiküler filtresi var ise bazen doluyor olabilir sizinde bir bastığınızda doluyken olup gaz almıyor bazen bastığında kendini temizlemiş ve aççık olup gaz alıyor olabilir.

  13. #13
    Runaway - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    07/Çakal Deresi
    Mesaj
    1.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de çok oluyor.bazen gaz tepkimesi çok iyi bazen çok zayıf oluyor.bana göre aracı çalıştırırken aldıgı hava miktarına bağlı.

  14. #14
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömcelikle belirteyim, klavyemde "m" harfimim solumdaki harf yok, şimdidem özür dilerim mapmış kafası iyi diye düşümmeyim






    Alıntı Mpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi sürekli yaşıyorum gün içinde sürülen farklı araçlarında etkısı oluyor
    aslımda güm içimde çok farklı araçlar kullammıyorum, sürekli kemdi arabamdayım.
    Alıntı Ko®ay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genelde roll e falan gittiğimde gününde olmuyor araç ertesi gün sabah köpek gibi gidiyor, murphy kanunlarıyla bağdaştırıyorum olayı ben
    abi işte aslımda murphy degil de dedigim gibi bi olay var samırım, aracım beymi, kullamım tarzıma göre ayar yapıyor samki.
    Alıntı İzzet Göçmen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynısı banada oluyor acıyorum sakin kullanınca sanki ölü essek gibi ama yolda 140 150 asıldımmı hayvani bi güc geliyor sanki
    işte aymem öyle oluyor. sebebimi çözemedim. zatem çok gazlayam edem biri değilim de, merak ediyorum sebebimi.
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarim gazda dolu dolu gitmesinin sebebi aslinda aracin %100 throttle algilamasi, siz hafifce sert yuklendiginizde gaz pedali sonuna kadar basili olmasa dahi arac tam gaz algiliyor ve ona gore gidiyor. Tam gazda yapsaniz sonrasinda gidis degismemesinin sebebi tamamen budur aslinda...

    Ust devirleri yavas donmesininde bir sebebi 2500-3000 devir gibi tam gaz yapmaya basladiginizda selenoid turboyu acana kadar bir zaman kaybi oluyor basincta gelmedigi icin araba yakiti vermiyor.

    Basitce yine maf sensoru, map sensoru kontrolu yapabilirsiniz. Birde soyle bir sikinti yasaniyor genelde yakit samandirasinin icinde telli bir kisim var orada zamanla pislik doluyor ve mazot zor ulasiyor on kisma ciddi cekis etkiler oyle bir durum varsa..
    araba yarım gazda medem full throttle algılasım ki? öyle bi durum oldugumu sammıyorum. maf ya da map tam olabilir demeyeyim. Şamamdıra olayımı test etmek zor mudur, depo mu sökülüyor?
    Ayrıca turbo açılıp kapamam bişey değil ki, her devirde devrede? Dolup boşalmasımdam bahsediyorsamız olabilir, ama basıcagım zamam gemelde 2k dam basarım.
    Alıntı bad cat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende hergün bu olayı yaşıyorum. ben benzin kapağını açıp hava çıkışı olunca aracın rahatladığını düşünüyorum. psikolojik olma ihtimali yüksek. bi bakıyorum en ufak gaz dokunuşuna tepki veriyo bi bakıyorum rampa aşağı devirin ayağına beton dökmüşler
    allah allah, bumu ilk defa duyuyorum
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracınızda Dizel partiküler filtresi var ise bazen doluyor olabilir sizinde bir bastığınızda doluyken olup gaz almıyor bazen bastığında kendini temizlemiş ve aççık olup gaz alıyor olabilir.
    evet dpf var aracımda, kısa zamamda kurtulmayı plamlıyorum ama hep şehir içi sakim kullamıyorum, gemelde ölü oluyor araba işte. ara sıra gazlıyorum, omdam somra açılıyor cigeri. belki de hakkatem gazladıkça DPF temizlemiyordur somra araba kemdime geliyordur.
    Alıntı Runaway Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende de çok oluyor.bazen gaz tepkimesi çok iyi bazen çok zayıf oluyor.bana göre aracı çalıştırırken aldıgı hava miktarına bağlı.
    aracı çalıştırırkem aldıgı hava, 1-2 sm somra çıkıp gidiyor, gazlama süresimce çektiği hava etkiliyor desek ok ama çalıştırırkemki hava amlamsız olur.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  15. #15
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada bumdam ömce hep atmosferik arabalar kullamdım, stabilliğime her zamam aymı gidişime alıştım. Turbo tecrübesi ilk defa oluyor, arabayı ilk aldıgım zamamlar kafayı yiyordum. Hergüm sesi değişiyor bi başka motor koyulmuş her samiye patlıcakmış kırılcakmış gibi geliyordu. Hala gazlarkem müziği açıyorum, dizel sesi hic güvem vermiyor. Bişey olucak diye aklım çıkıyor
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  16. #16
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim senin tek sıkıntı hep japoncu atmocu profilin fransız ve dizele binmeye başlamasından kaynaklı. Bir süre seslere kulak asmadan orta sekerli gazlaya gazlaya dolassan biraz bi alışsan arabaya , ses değişimlerini kafaya takmasan çözülecek.

    Bizim arabalarda oluyor bu değişim. Havasına gününe göre ses değişebiliyor , sıcak soğukken değişebiliyor , bi süre sakin kullan sonrasında gücü kısılmış gibi geliyor , kısa süre gazla toparlıyor kendini araba , çok gazlayınca ısınıp şişip yine geriliyor olabilir vs vs

    sen sesini vs takmadan bozulamazsın diyerek bas köküne kadar biraz alış şu arabaya.
    -Fırat

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diagnostic cihazı ile gezerek throttle positiona bakmanı öneririm. Gaza sertçe bastığında dahil dibine ulaşmasan da %100 throttle verir araba, unutmaki hiçbirşey mekanik değil. Tam gaz basmadan-tam gaz vermez olayı mekanik telli kelebek kullanan arabalarda oluyordu.

    Turbo mevzusuda basıncı selenoid ayarlıyor, küçük viteslerde basıncı ayarlamakta geç kalıyor bir miktar. Basınç az olunca, yakıt az geliyor vs.

    Şamandıra arka koltukların altında minderi katladığında görüyorsun, depoyu falan sökmeye gerek yok. 10dk zaman alır kısaca söküp takması..

  18. #18
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarim gazda dolu dolu gitmesinin sebebi aslinda aracin %100 throttle algilamasi, siz hafifce sert yuklendiginizde gaz pedali sonuna kadar basili olmasa dahi arac tam gaz algiliyor ve ona gore gidiyor. Tam gazda yapsaniz sonrasinda gidis degismemesinin sebebi tamamen budur aslinda...

    Ust devirleri yavas donmesininde bir sebebi 2500-3000 devir gibi tam gaz yapmaya basladiginizda selenoid turboyu acana kadar bir zaman kaybi oluyor basincta gelmedigi icin araba yakiti vermiyor.

    Basitce yine maf sensoru, map sensoru kontrolu yapabilirsiniz. Birde soyle bir sikinti yasaniyor genelde yakit samandirasinin icinde telli bir kisim var orada zamanla pislik doluyor ve mazot zor ulasiyor on kisma ciddi cekis etkiler oyle bir durum varsa..
    bu şamandıradaki telli kısım dediğiniz nedir?
    mazot ısısı falan mı ölçüyor? çekişi baya etkiler demişsiniz merak ettim.
    1.7dti larda da var mı bu zamazingo?
    If you have no LAG, you have no turbo..

  19. #19
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence de havalardan kardeşim soğuk ve kuru havalarda daha iyi gidiyor araba kendi arabam için konuşuyorum bide soğuklarda baskının kavraması daha iyi oluyor o bile fark ediyor bence

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •