User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Egr Valfini iptal ettim doğrumu yaptım??

  1. #1
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egr Valfini iptal ettim doğrumu yaptım??

    Bugun Egr valfini iptal etmek için kolları sıvadık



    önce emme manifoldunun altındaki küçük katalizör borusu gibi olan yamuk EGR borusunu söktük.



    Bu yamuk borunun egzost manifolduna gelen kısmına (Üstteki resimde kırmızı çizili yerler)2mm,emme manifolduna gelen kısmınada 1.5mm kör conta yaptırıp taktık.



    Ancak bazı forumlarda yazılana göre bu EGR'nin üstüne bağlı küçük hortumunuda tıkamak gerekiyormuş hangisi doğru?Ben sadece yamuk EGR borusunun uçlarını tıkadım.Aynı zamanda EGR'yi yazılımsal olarakta iptal edildi.Bahsettiğim yer burası daire içinde aldım.Buyrun....


  2. #2
    nightkids_han
    Misafir
    güsel olmuş hayırlı olsun , temiz iş fakat
    perf. daki değişme nasıl?
    birde ben uzun vadede uyarı ışığı yakıyor diye korkuyorum bu işlemden hep....

  3. #3
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok bi fark hissedemedim açıkcası.Bende yazılım yapılırken EGR değeri ''0''a düşürüldüğü için ışık yakmadı.

  4. #4
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknik olarak ne işe yaradığınıda açıklarmısınız? ben bilmiyorum bu işlemin neden yapıldığını ve amacının ne olduğunu. amacı illaki performans artışı için ama neyi önleyerek artış sağlıyorsunuz?

  5. #5
    nightkids_han
    Misafir
    egzos gazını derliyip toplayıp temizleyip weya her neyse dışarı atan parça
    dolayısıyla rhatlamayı bozuyor dielim kat. ptali gibi düşün

  6. #6
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egzos gazını derliyip toplayıp temizleyip weya her neyse dışarı atan parça
    dolayısıyla rhatlamayı bozuyor dielim kat. ptali gibi düşün
    anladım. teşekkür ederim.

  7. #7
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bi ben anlamadım o küçük hortumu tıkasammı tıkamasammı

  8. #8
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizellerde EGR valfini mekanik şekilde kapatmak, (fotograftaki gibi) Orjinal yazılımla size arıza lambası olarak geri döner. Aracınıza yapılacak uygun bir remap ile egr yi yazılımsal olarak kapatmanız mümkündür. Fakat yazılımsal olarak kapattıktan sonra bu şekilde de fiziksel oalrak kapatırsanız motorunuza giren eksoz gazını engellemiş olursunuz ve motorunuzun kurum problemini azaltmış olursunuz.

  9. #9
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Büyük ihtimalle egr'de basınç ile çalıştığı için kapamalısın vakum kaçağı olabilir.

  10. #10
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu en sağlam iptal yöntemidir..

    vakum hortumunu tıkamana gerekyok..

    güncel VAG motorlarını aynı yöntemle iptal edemiyorsunuz..ışık yakıyor..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  11. #11
    Cihan
    Misafir
    Sadece yazılımsal olarak iptal etmek, donanıma dokunmamak bir sorun yaratmaz diye düşünmekteyim. Deneyim yaşayan var mı?

  12. #12
    kayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mcy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teknik olarak ne işe yaradığınıda açıklarmısınız? ben bilmiyorum bu işlemin neden yapıldığını ve amacının ne olduğunu. amacı illaki performans artışı için ama neyi önleyerek artış sağlıyorsunuz?
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egzos gazını derliyip toplayıp temizleyip weya her neyse dışarı atan parça
    dolayısıyla rhatlamayı bozuyor dielim kat. ptali gibi düşün
    Bilinen başlıca yanlışlardandır egr valfinin egsoz gazını temizleme veya emisyon degerlerini düzenlemeye çalıştıgının bilinmesi. EGR nin görevi bununla bitmez.

    Egr valfi, motor sıcaklıgı 60 C ın üstünde, saatte 60km geçtiginizde ve motorun tam yükte oldugu zamanlarda çalışır.

    Asıl amacı, yükte oluşan yüksek son yanma ısısını, yakıt karışımına %10-14 oranında karışarak yakıt kalitesini düşürürken, amacı son yanma ısısının düşmesiyle metallerinin zarar görmesini önlerken yüksek sıcaklıklarda oluşan zehirli gazların atmosfere atılmasınıda önlemektir.

    Bu tezler gerçek amacını ortaya koyarken, ÜLKEMİZDE BULUNAN zaten kalitesiz yakıtların tekrar kalitesinin düşürülmesi bazı aksamlarda kuruma sebep olur.Kalitesi düşen yakıtın aracın performansına ve mekanik aksamına eksileri olacagını açıklamaya zaten gerek yok. Valf kontrolü haricinde hiç bir kontrol mekanizmasının bulunmadıgı EGR sisteminde en mantıklı çözüm kapalı conta yöntemi olarak seçilmelidir. Bu yöntemi şuanda VW, AUDİ, RENAULT,PEGOUT ve birkaç bilinçli satıcı daha (OPEL hariç) direk ülkemize gelmeden uygulatmaktadır.(Servis müdürlerinden şahsen duydum)

    Bence direk kapalı conta herşeyi halleder
    Ben araçlarıma öyle yaptım hiç bir arıza ışıgına veya soruna maruz kalmadım.

  13. #13
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizellerde EGR valfini mekanik şekilde kapatmak, (fotograftaki gibi) Orjinal yazılımla size arıza lambası olarak geri döner. Aracınıza yapılacak uygun bir remap ile egr yi yazılımsal olarak kapatmanız mümkündür. Fakat yazılımsal olarak kapattıktan sonra bu şekilde de fiziksel oalrak kapatırsanız motorunuza giren eksoz gazını engellemiş olursunuz ve motorunuzun kurum problemini azaltmış olursunuz.
    Yazılım ile egr kapatıldı zaten şu anda hiçbir ışık yakmıyor.

  14. #14
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece yazılımsal olarak iptal etmek, donanıma dokunmamak bir sorun yaratmaz diye düşünmekteyim. Deneyim yaşayan var mı?
    Donanımın sağlamsa sorun yaşamazsın..Bazen valf tam kapanamıyor kurumdan..yazılımdan iptal etsende, valf gaz kaçırmaya devam ediyor..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  15. #15
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı kayhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilinen başlıca yanlışlardandır egr valfinin egsoz gazını temizleme veya emisyon degerlerini düzenlemeye çalıştıgının bilinmesi. EGR nin görevi bununla bitmez.

    Egr valfi, motor sıcaklıgı 60 C ın üstünde, saatte 60km geçtiginizde ve motorun tam yükte oldugu zamanlarda çalışır.

    Asıl amacı, yükte oluşan yüksek son yanma ısısını, yakıt karışımına %10-14 oranında karışarak yakıt kalitesini düşürürken, amacı son yanma ısısının düşmesiyle metallerinin zarar görmesini önlerken yüksek sıcaklıklarda oluşan zehirli gazların atmosfere atılmasınıda önlemektir.

    Bu tezler gerçek amacını ortaya koyarken, ÜLKEMİZDE BULUNAN zaten kalitesiz yakıtların tekrar kalitesinin düşürülmesi bazı aksamlarda kuruma sebep olur.Kalitesi düşen yakıtın aracın performansına ve mekanik aksamına eksileri olacagını açıklamaya zaten gerek yok. Valf kontrolü haricinde hiç bir kontrol mekanizmasının bulunmadıgı EGR sisteminde en mantıklı çözüm kapalı conta yöntemi olarak seçilmelidir. Bu yöntemi şuanda VW, AUDİ, RENAULT,PEGOUT ve birkaç bilinçli satıcı daha (OPEL hariç) direk ülkemize gelmeden uygulatmaktadır.(Servis müdürlerinden şahsen duydum)

    Bence direk kapalı conta herşeyi halleder
    Ben araçlarıma öyle yaptım hiç bir arıza ışıgına veya soruna maruz kalmadım.
    d4d ler için durum nedir beyler bende iptal ettirmeyi düşünüyorum hem yazılımsal hem donanımsal olarak birde bu işi en düzgün kim yapar egsozcular mı servisler mi? ve maliyet ne tutar tahmini

  16. #16
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu hakkında başka bi yerde ufak bi yazı yazmıştım ben.onun için bir resim hazırlamıştım.mevzunun daha iyi anlaşılması için ekliyorum.



  17. #17
    BlackEmperor
    Misafir
    bu kör contayı nereye monte ediyoruz peki ?

  18. #18
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egrvalfin contasıyla yer değişiyorsun...

  19. #19
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlısı artık yanlış yapmışsın yakında anlarız
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •