User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Peugeot 307 depollution system failure/ Budapeste'de cözülemeyen sorun/ ACIL YARDIM

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Peugeot 307 depollution system failure/ Budapeste'de cözülemeyen sorun/ ACIL YARDIM

    Budapesteden selam ve kolayliklar dilerim,,

    forumunuza yeni uye oldum...aracim Peugeot 307 sw 2005/1,6 hdi / 109 hp dizel /chip tuning/ TEMPOMAT/panorama/4 otomatik cam,,,

    Budapestede butun peugeot servilserini ve diger ozel servisleri gezmeme ragmen p0238 "Turbo Şarj destek sensörü - A devresi yüksek" hatasinin nedenini bulamadilar.

    hatayi 4,cu veya 5,ci viteste gaza basip hizlanmaya basladigimda veriyor.soyle 2 -3 saniye kadar devir dusuklugu oluyormus gibi yapip sonra tekrar araba eski kuvvevtine geliyor,,,

    Hatayi bulmak icin simdiye kadar yapilan islemler siraysiyla... ;
    Turbo ve cooleri degistirdim.
    enjektorler bakima gitti geldi
    solenoid Valve degisti
    maf temizligi yapildi,,
    yag su ve diger filtre bakimlari km si geldiginde yapilir ve geciktirilmez
    sensor temizlikleri yapildi hepsi saglam ve sorunsuz calisiyor...
    turbonun yanindaki valf te kontrol edildi,sorun yok...
    shell den baska yakit almam ve her 2000 km de dizel temizleme ve enjektor temizligi icinde kulanmama ragmen sorun cozulmedi.
    egr degisti
    kablo ve turbo borulari SIKI ve saglam. gerekli olan yerlerde degisti
    yazilim 4/4.. (yazilimi iki sene once yaptirdim ve öncesindede cikiyordu,,yazilim sonrasindada)

    butun bu islemler icin 3500 euro ödedim ama hala o lambanin neden yandigini bulamadilar,,, (arabanin kendisi 3400 euro)

    beyler yardimci olursaniz inan cok ama cok sevinecegim..

    hepinize simdiden tesekkur eder iyi yillar dilerim.


    note : forumda daha once p0238 ile ilgili konu acilmis ama 2011 tarihli...cok eski oldugundan yorum sahiplerinin artik ilgilenmedigini dusunerek tekar baslik actim..anlayisiniz icin tesekkur ederim.


    BR
    Mavi Matyas

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kimse yokmu ?...

  3. #3
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendi ustama sorup bu konuda size yardımcı olmaya calısıcam en azından fıkır yurutmek adına yardımcı olursak sızde orda cozersınız
    fazla basınctan da yapıyor olabilir

    katalizör iptal mı ?

  4. #4
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçta dpf mevcut mu?

  5. #5
    TechTurkey Ogedov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo elektrovanası olarak geçen parçanın hava çıkış hortumunun ucundaki filtreyi temizleyip deneyin olmazsa, elektrovana olarak söylediğim parçayı değiştirin.

  6. #6
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılımlı yazılımsız denedinizmi

  7. #7
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılımlı yazılımsız denedinizmi
    Yazılımdan önce de oluyor diye belirtmiş knk

  8. #8
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kelebeği kontrol eden bir selenoid var.

    Onu değiştirin derim ben

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendi ustama sorup bu konuda size yardımcı olmaya calısıcam en azından fıkır yurutmek adına yardımcı olursak sızde orda cozersınız
    fazla basınctan da yapıyor olabilir

    katalizör iptal mı ?
    selamlar..

    ocelikle yanitiniz ve ilginiz icin tesekkur ederim...

    katalizör aktif,,iptal ettirmedim...

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçta dpf mevcut mu?
    selamlar ..

    tesekkur ederim..

    evet dpf duruyor..

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ogedov Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo elektrovanası olarak geçen parçanın hava çıkış hortumunun ucundaki filtreyi temizleyip deneyin olmazsa, elektrovana olarak söylediğim parçayı değiştirin.
    selamlar..

    Turbo elektrovanası (mágnesszelep-solenoid Valve) dedikleri parca 2 defa degisti burdaki servislerde,,oncesinde ve sonrasinda sorun devam etmektedir,

  12. #12
    UĞUR_GSI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    307
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 hdi aracım da aynı arızayı verip kesiyordu.ani hızlanma yaptığımda oluyordu mazot filtresi değişimi sonrası düzeldi orjinal filtre kullan

  13. #13

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR_GSI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    308 hdi aracım da aynı arızayı verip kesiyordu.ani hızlanma yaptığımda oluyordu mazot filtresi değişimi sonrası düzeldi orjinal filtre kullan
    cevabin icin tesekkür ederim..

    aracin 220,000km de ve son 120,000 km sini ben yaptim..aldim alali sorun vardi,,ilk sahibi yasli bir emekli adamdi., araba gidiyor kafasinda hic baktirmamis bile...her 10,000 km de butun filtreler degisir,, ama ayni sorun devam etmektedir,,(sanirim en son degistirdigimden simdiye 3000 km yaptim) p0238 "Turbo Şarj destek sensörü - A devresi yüksek" hatasi veriyor,,ve bunun neden oldugunu simdiye kadar macar ustalar bulamadi,, bende ne varsa Turkiyede vardir deyip sizlerden yardim istedim..

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR_GSI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    308 hdi aracım da aynı arızayı verip kesiyordu.ani hızlanma yaptığımda oluyordu mazot filtresi değişimi sonrası düzeldi orjinal filtre kullan
    unutmadan,,,ariza verdikten 6-7 start sonra lamba sönmektedir,,ta ki otobanda 4 veya 5nci viteste hafiften gaza basip hizlanana kadar,,,sonra yine geliyor,,

  15. #15
    by serçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Şehir
    BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    4.828
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Size kısaca söyliyeceğim öneri oem yazılımı serviste tekrar yükletin ve öyle deneyin

  16. #16
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı sorunu 307'mde yaşayıp baya bi uğraş sonucu halledebildim.Hatta aynı sorun için konu açmıştım. Sayesinde peugeot servisi açıcak kadar bilgi el pratiği ve parça kodu öğrendim bilen arkadaşlar bilir.
    P0238 2.vites 4000, 3.vites 3000, 4.vites 2700 devir gibi vnt açıldığı anda basınç 1.5 barı geçerse yani map sensörü toplamda 2.5 barı geçince ortaya çıkıyor.
    3 sn kesiklik yapıp basınç azaldığında kayıpsız hızlanmaya devam ediyor.
    Sorunu genelde çözebilmek için vnt ile olan sorunu çözmek ya da map sensörü fazla okuyosa değiştirmek gerek.
    En başlıca sorumlusu elektrovana. Ama iki çeşit var biri kahverengi biri siyah.
    Gt1544v'li turbo kahverengi olanı gt1244'lü olan euro5 ve üstü makineler siyah olanı kullanıyo.
    Yeni güncel parça diye siyah olanı değil gereken kahverengi elektrovana takılmalı ve westinghouse'dan gelen vakum borularını da kontrol etmek lazım. (1618.C9 olması lazım parça kodunun.)
    Sorun düzelmezse turbo üstündeki actuator kontrol edilir, actuatorun vidasıyla basınçta açılmış olabilir(Genelde duman atan araçlarda duman azalsın diye açanlar var).
    Yanındaki elektrovanadan vakum alan piston hareket etsede sorunlu olabilir tam açıp kapatmaz. (Motor kapalıyken elle oynatırsanız kurum kazıma sesi çıkararak aç kapa yapar tam hareket edemez). O zaman da turbo temizliği-revizesi gerekebilir.
    P0234 hatası da yanında geliyorsa turbonun emiş ağzında olan turuncu contada da kaçak olabilir orijinal parça harici contalar sorun çıkarıyor. (Parça kodu 1434.C8)
    Ama siz hem turboyu hem de elektrovanayı değiştirmişsiniz çözülmesi gereken sorun çözülememiş. Egzantrik zinciri değişimi vs benim başıma gelen olayların tıpatıp aynısı.
    Benim sorunum hepsini değiştirince düzelmişti araba hem vnt pali bozuk olduğundan açamıyodu hem de vnt vidasıyla oynanıp basınç açılmıştı 1.5 bar peak 1.3 cont yürümeye çalışıyodu. Hatta turbodaki pistonu temizleyeyim diye uğraşınca vnt pallerini eritip turbo yemiştim şuan allaha şükür hatasız
    İlk önce elektrovanayı değiştirdiğimde 2 ay sıkıntısız gidiyodu çok canlı yürüyodu. Sonra elektrovana vnt palleri kurumdan zor hareket ettiği için diyafram yırtıp tekrar bozulmuştu. Ardından egzantrik zincirim ses yapmaya başladı ustanın hatası olduğundan oem parçalarla kapağı sıfırladı o ara ikinci elektrovanayı taktık ve o da bozuldu. Turbodaki pistonu kontrol ettik tam hareket edemiyodu kurumdan onu da temizleyip sorundan biraz olsun kurtulmuştuk ki turboyu kırdım. Sonrasında yeni turbo 2014 revizeli güçlü diyaframlı elektrovana takıldı turbonun basınç ayarları stock yapılınca baktık ki araç duman atıp yürümez olmuştu. En son katalizörü söküp downpipe takınca ve enjektörleri yenileyince sorun kalmadı. Yapmanız gereken PP2000 veya Psa Diagbox programlarıyla iyi diagnostik yapabilen, elektronikten anlayabilen bir usta bulmanız başka türlü bir 307 parası daha yedirtirler insana benim başıma gelenler gibi Ben iki senenin ardından maddi manevi anca toparlanıp sorunun üstesinden gelebildim. Öğrenci halimle 20000 liraya yakın harcadım şahit arkadaşlar var usta usta şehir şehir gezdim anca çözebildim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •