User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: 1.7 dti >> 1.7 cdti

  1. #1
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.7 dti >> 1.7 cdti

    Aslında aklımda bayadır clio rsi vardı ilgili konularını delik deşik etmiştim biçok bilgili abimizin de kafasını şişirmiştim şimdi bana kızmasınlar ama baya uygun bi rakama değişensiz dti bulunca fikrim değişti açıkcası.

    Yurtdışından dönor araç geleceği için motoruda cdti olacak Y17DT yi Z17DT ye çevirmek istiyorum. Araştırdığım kadarıyla blok aynı. Asıl sormak istediğim boşa mı uğraşmış olurum ? Yoksa bu motora biraz da teknoloji katmak işimize yarar mı ? İlerde biraz hızlanmak istediğimde enjektör bulabilirmiyim? O güzelim pompa sesini dizel sesini bi nebze olsun hafifletir mi ?

    Daha önce yapılmış yada yapan varsa örneğini görmem çok işime yarar ben bulamadım.

    Son olarak bu motora yine bizim forumdan bi eksozcu abimiz stroker yapmıştı (1900cc civarı) ben bulamadım konusunu bilen varsa yazabilirmi ?

    Şimdiden teşekkürler

  2. #2
    fuatozkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    734
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reno laguna megane serisinde 1.9dti var. Acaba onların piston kol krank oturur mu ki ? Bende düşündüm çok 1.9 yapmayı ama bilgi bulamadım.
    -_-_-_-

  3. #3
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fuatozkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Reno laguna megane serisinde 1.9dti var. Acaba onların piston kol krank oturur mu ki ? Bende düşündüm çok 1.9 yapmayı ama bilgi bulamadım.
    O motor F8Q yada F9Q diye geçiyor bildiğim kadarıyla 8 valf. Kranklarını çıkmacı ilanlarında inceledim farklı görünüyo ama

  4. #4
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ugrasmana gerek yok stroker ile zaten gunumuzde bu araclari custom enjektor turbo cooler yazilim ile 250 260 lari elde ediyorlar
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre911 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında aklımda bayadır clio rsi vardı ilgili konularını delik deşik etmiştim biçok bilgili abimizin de kafasını şişirmiştim şimdi bana kızmasınlar ama baya uygun bi rakama değişensiz dti bulunca fikrim değişti açıkcası.

    Yurtdışından dönor araç geleceği için motoruda cdti olacak Y17DT yi Z17DT ye çevirmek istiyorum. Araştırdığım kadarıyla blok aynı. Asıl sormak istediğim boşa mı uğraşmış olurum ? Yoksa bu motora biraz da teknoloji katmak işimize yarar mı ? İlerde biraz hızlanmak istediğimde enjektör bulabilirmiyim? O güzelim pompa sesini dizel sesini bi nebze olsun hafifletir mi ?

    Daha önce yapılmış yada yapan varsa örneğini görmem çok işime yarar ben bulamadım.

    Son olarak bu motora yine bizim forumdan bi eksozcu abimiz stroker yapmıştı (1900cc civarı) ben bulamadım konusunu bilen varsa yazabilirmi ?

    Şimdiden teşekkürler



    eğer yanlış anlamıyorsam elinizde corsa C var ve bundaki 1.7 dti motoru başka araçtaki 1.7 cdti ile değiştirmek istiyorsunuz.


    peki burdaki parçaları teker teker çıkarıp sizdekine takmaya çalışmaktansa neden direk söküp komple swap yapmıyorsunuzki?


    direk elinize geçen 1.7 cdti'yı elinizdeki araca neden monte etmiyorsunuzki? hatta şanzımanı ilede birlikte yapın olsun bitsin okadar mekanik parçayı birbiriyle uydurmaktansa bu yol çok daha kolay olur bilemedin maksimum elektrik harnessi vede biraz motor kulağı , kasnağı ile oynamak zorunda kalırsın çok daha kolay bir işlem olur açıkcası her ne kadar bilmeyen için zor gibi gözüksede.


    ingilterede adamlar 1.9 cdti motoru Corsa Clere swap yapıyor 1.7 cdti çocuk oyuncağı resmen diyor birkaç konuda

  6. #6
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dc_crx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ugrasmana gerek yok stroker ile zaten gunumuzde bu araclari custom enjektor turbo cooler yazilim ile 250 260 lari elde ediyorlar
    strokeri şehiriçi zevki için istedim abi. 1749 yada türevi bi turboyla altların baya öldüğünü söylüyolar. aynı zamanda daha yüksek güçte daha az duman demek.

    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer yanlış anlamıyorsam elinizde corsa C var ve bundaki 1.7 dti motoru başka araçtaki 1.7 cdti ile değiştirmek istiyorsunuz.


    peki burdaki parçaları teker teker çıkarıp sizdekine takmaya çalışmaktansa neden direk söküp komple swap yapmıyorsunuzki?


    direk elinize geçen 1.7 cdti'yı elinizdeki araca neden monte etmiyorsunuzki? hatta şanzımanı ilede birlikte yapın olsun bitsin okadar mekanik parçayı birbiriyle uydurmaktansa bu yol çok daha kolay olur bilemedin maksimum elektrik harnessi vede biraz motor kulağı , kasnağı ile oynamak zorunda kalırsın çok daha kolay bir işlem olur açıkcası her ne kadar bilmeyen için zor gibi gözüksede.


    ingilterede adamlar 1.9 cdti motoru Corsa Clere swap yapıyor 1.7 cdti çocuk oyuncağı resmen diyor birkaç konuda
    abi iyi hoş yazmışsın ama ben zaten uyguna gelsin diye almanyadan araba getirtiyorum bide bunun ruhsat işi var blok değişirse işin içine ruhsat girecek ben o kısmıyla hiç uğraşmak istemiyorum. bloğa uyuyorsa üst kapaktan itibaren common rail olarak dizilecek işte. bende böyle bi imkan varsa swap a ne gerek diyorum düşünce farkı biraz.

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre911 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    strokeri şehiriçi zevki için istedim abi. 1749 yada türevi bi turboyla altların baya öldüğünü söylüyolar. aynı zamanda daha yüksek güçte daha az duman demek.



    abi iyi hoş yazmışsın ama ben zaten uyguna gelsin diye almanyadan araba getirtiyorum bide bunun ruhsat işi var blok değişirse işin içine ruhsat girecek ben o kısmıyla hiç uğraşmak istemiyorum. bloğa uyuyorsa üst kapaktan itibaren common rail olarak dizilecek işte. bende böyle bi imkan varsa swap a ne gerek diyorum düşünce farkı biraz.
    Emrecim eger dedigin gibi alt motor tamamen ayni ise sana katiliyorum dedigin dogru ve dedigim gibi bu motorlari pek bilmiyorum ama yabanci sitelerden sadece 5dklik bir bakis bile aralarinda fark vardir izlenimi birakti bende o sebeble muhlak alt motorun birebir ayni olduguna emin ol piston piston kolu sikistirma krank blok dokum malzemesi vs aynimi bloktaki baglanti noktalari aynimi tehit et sonra pisman olma. Acikcasi ben yerinde olsam motor kodlarini degisitir hic rihsatla ugrasmaz motorlarida swaplardim. Burda adanada 2 adet civix eg var b16li ama d15 motor kodlu yapilmis hemde dokumun uzerine damga halinde oyle demit plaka flnda dgeil yani istedikten sonra cozum bulmak son derece basit olabilir arastirmak laizm kaldiki ruhsat degistirmek bile 2 gun ve 1000tlni alsin sonucta sadece motordaki ivir zivirdi contalarda iscilikti o parayi harcayaccan bence ugrastirgina riske attigina degmez swaple gitsin derim ben

  8. #8
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emrecim eger dedigin gibi alt motor tamamen ayni ise sana katiliyorum dedigin dogru ve dedigim gibi bu motorlari pek bilmiyorum ama yabanci sitelerden sadece 5dklik bir bakis bile aralarinda fark vardir izlenimi birakti bende o sebeble muhlak alt motorun birebir ayni olduguna emin ol piston piston kolu sikistirma krank blok dokum malzemesi vs aynimi bloktaki baglanti noktalari aynimi tehit et sonra pisman olma. Acikcasi ben yerinde olsam motor kodlarini degisitir hic rihsatla ugrasmaz motorlarida swaplardim. Burda adanada 2 adet civix eg var b16li ama d15 motor kodlu yapilmis hemde dokumun uzerine damga halinde oyle demit plaka flnda dgeil yani istedikten sonra cozum bulmak son derece basit olabilir arastirmak laizm kaldiki ruhsat degistirmek bile 2 gun ve 1000tlni alsin sonucta sadece motordaki ivir zivirdi contalarda iscilikti o parayi harcayaccan bence ugrastirgina riske attigina degmez swaple gitsin derim ben
    bi zamanlar araba change miş diye bi muhabbet vardı filmlerde dizilerde de geçen motorları tanıyan bi tüv elemanı d15 le b16 arasındaki farkı anladığı gibi araç sahibini hatta eski sahiplerini bile süründürebilir. ekstrem illegal bi işlem bloğa numara çakma olayı. ama çok güzel bi yere değindin kafamdaki bi kaç şeyi değiştirdin. orjinal gibi yapabilen birini bulursam bende alır eski numarayı yeni bloğa çaktırır, hiç altla üstle uğraşmadan koyarım arabanın üstüne. atla deve değil biri düz pompa biri common rail

    stroker yapılmış 1.7 dti konusu http://www.techturkey.com/forum/otom...ti-corsan.html

  9. #9
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.7 iyi derecede yuklenmis motorundaki ses benzinli gibi geliyor. dti cdti elbet fark vardir bu bence silindir kapaginda belirgindir.3.20 d turbosu zevkli olur

  10. #10
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iki motorun da kapak yapisinin ayni olmasi lazim oncelikle.
    yani enjektorlerin puskurtme acilari ve konumlari bire bir ayni olmali ki piston uzerindeki yanma cukuru tam olarak isini yapabilsin.
    cdti kapaginin dti motora oturmasi yeterli olmayabilir.
    iyi arastirmak lazim.
    alt tarafin ayni oldugundan emin olmak lazim. piston yapisi dahil.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  11. #11
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iki motorun da kapak yapisinin ayni olmasi lazim oncelikle.
    yani enjektorlerin puskurtme acilari ve konumlari bire bir ayni olmali ki piston uzerindeki yanma cukuru tam olarak isini yapabilsin.
    cdti kapaginin dti motora oturmasi yeterli olmayabilir.
    iyi arastirmak lazim.
    alt tarafin ayni oldugundan emin olmak lazim. piston yapisi dahil.
    pistonundan krangına kadar değişecem arabayı uyguna alma sebebim zaten masraf dolu bi araba olması. fehmi abi 1.7 cdti krangının dti dan biraz fazla stroku olduğunu söylemişti araçlarında onu kullanıyomuş sıkıştırmanın artması için. yani buda umut demek aslında

    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.7 iyi derecede yuklenmis motorundaki ses benzinli gibi geliyor. dti cdti elbet fark vardir bu bence silindir kapaginda belirgindir.3.20 d turbosu zevkli olur
    320d turbosuyla şehir içi biraz fazla zevksiz olmaz mı

  12. #12
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre911 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonundan krangına kadar değişecem arabayı uyguna alma sebebim zaten masraf dolu bi araba olması. fehmi abi 1.7 cdti krangının dti dan biraz fazla stroku olduğunu söylemişti araçlarında onu kullanıyomuş sıkıştırmanın artması için. yani buda umut demek aslında



    320d turbosuyla şehir içi biraz fazla zevksiz olmaz mı
    dizelde skstrma artirmak icin yaptigindan emin misiniz?
    strok daha dusuk olup skstrma dusurmek ve daha fazla basinc basmak icin yapiyor olmasin?
    ben sanmiyorum yani dizelde daha genis stroklu krankla anca kapaga piston tarafindan tecavuz ediliyor olmasi lazim
    If you have no LAG, you have no turbo..

  13. #13
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizelde skstrma artirmak icin yaptigindan emin misiniz?
    strok daha dusuk olup skstrma dusurmek ve daha fazla basinc basmak icin yapiyor olmasin?
    ben sanmiyorum yani dizelde daha genis stroklu krankla anca kapaga piston tarafindan tecavuz ediliyor olmasi lazim
    bana attığı mesajı burda yazmama kızar mı bilmiyorum ama yinede paylaşayım. 1.7dti stroker olayını sormuştum.

    Alıntı tekinsupap Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arastirmadim ama stroker zor,1,7cdti kranki kullaniyorum ben bazi araclarimda 0.9 mm stroke daha fazla,sikistirma kazaniyorum gerci hacim degil,cevirirsen,pompa beyni tesisat beyin islemin olur,ugrastirir,cdti da pompa beyni yok,tek beyin var,1,7 ile ugrasmak dgru bi is degil bence

  14. #14
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guzel olabilir dusuncesindeyim altlar cok onemliyse 15 filan daha iyi olur ama gt17 tatmin edecektir diye dusundum 3.20 d uc tane turbo var yanlis hatirlamiyorsamgtb1752 mitsubishi tf035 suan en yeni gtd1752 vrk (bilyali ) en son cikan guzel olur belki gtb1756vk port polish ve egzantrik olursa turbo dan daha iyi verim alabilirsin

  15. #15
    Emre911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Guzel olabilir dusuncesindeyim altlar cok onemliyse 15 filan daha iyi olur ama gt17 tatmin edecektir diye dusundum 3.20 d uc tane turbo var yanlis hatirlamiyorsamgtb1752 mitsubishi tf035 suan en yeni gtd1752 vrk (bilyali ) en son cikan guzel olur belki gtb1756vk port polish ve egzantrik olursa turbo dan daha iyi verim alabilirsin
    Turbolar arası farkları detaylı bilmiyorum ama bektaş onu 1.6 tdci focusa taktı altlar hakkında bi bilgim yok ama 1749 ile altların baya cansız olduğunu biliyorum deneyip görmek lazım aslında aklımda olan gtc1549vz . Yapan takan görmedim duymadım ama çok güzel olur gibime geliyor.

    edit : imla

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •