- Proje Adı : || Volkswagen Jetta MK5 OEM Geri Görüş Kamera Sistemi
- Yapılan Araç Marka / model / yıl : VW Jetta MK5.5 2010
- Projenin Konumu: || Eskişehir
- Kullanılan Malzemeler:
- Volkswagen OEM Kamera (1K9 980 551 )
- Volkswagen OEM Kamera Kablo Seti ( 5M1 970 161 AC )
- Kamera Tutucu Kap (Bentley Parçası) ( 3W0 807 210 B)
- Kamera Tutucunun Kilit Parçası ( Bentley Parçası ) ( 3W0 807 151 )
- Bol miktarda bez bant.
- Matkap, 0,3 mm matkap ucu ve bir adet ataç
- Silikon
- Kodlama için vagcom kablo
Parçalara göz atacak olursak;
Kamera
Kamera Tutucu ve Kilit Parçası
Kablo Seti
Öncelikle bu olaya girişmem, aracıma yanlış kamerayı alıp dumur olmamla başladı. Volkswagen'in hâli hazırda Jetta MK6, Tiguan, Passat Variant, Golf Variant için ürettiği bagaj açma elciğine entegreli kamerası mevcut. Sistem çok güzel aslında. Plaka lambasına takılan o kalitesiz kameralar gibi ucuz görüntü oluşturmuyor, kendini belli etmiyor vs vsAma gel gelelim şu kısmı hiç hesaba katmadık; Jetta MK6'nın bagaj açma elciğinin eni 110 mm, MK5 ise 82 mm. Yani aldığım kamera mekanizması aracıma büyük geldi ama ben ne olursa olsun bu sistemi aracıma yapmalıydım ve çok şükür istediğim gibi de oldu
Elciğe entegreli kameranın büyük gelmesi;
Yine bir farklılık; MK6'da elcik kısmı tek olarak çıkarken MK5'te plaka lambalarının da konumlandığı uzunca parça olarak yer almakta. Amaç belli, elciğin sağ kısmını kesip kamerayı oraya montelemek
Kameranın monte edileceği konum & bagaj açma bölümü.
İşleme bagaj kilit mekanizmasını sökülerek başlanıyor ve elcik kısmı dışarı alınıyor.
Dışta görünen lastik parça çıkarıldıktan sonra, bagaj açma switchine basan metal parça görünüyor. Bu metal parça sağdan ve soldan pim ile merkezlenmiş şekilde durmakta.
Metal parçayı da aldıktan sonra, kamerayı yerleştirmek için bagaj açma kısmının sağ tarafından kameraya göre ölçü alınıp kesiliyor ve kabataslak kameranın duruşu.
Bunu da hallettikten sonra, işin en zor kısmı. Sistem madem orjinal olacak dedik bagaj mekanizması eskisi gibi yine elcikten açılmalı. Switche basan metal parçayı kestik, sol taraftan orjinal yerine sabitleniyor ama kamera gelen kısıma o metal parçayı sabitlemesi sıkıntı. Matkap ile metal parçaya dik şekilde 0,3 uç ile delik açıp, ataç ile pim yaptık. Amaç metale bastığımızda tekrar geri eski konumunu alması. Bu işlem yaklaşık 1 saatimizi aldı çünkü konumu çok sıkıntı. Burada uğraşlardan dolayı fotoğraf alamadım.
Ardından lastiği de kameraya göre kesip, araç üzerinde bagaj açma işleminin sağlıklı olup olmadığını test ediyoruz ki, ilerde problem yaşamasın.
Görüntü, kameranın konumu ve bagaj açmanın çalışması istediğim gibi olduktan sonra bagaj kısmını toparlamaya geliyor.Bu esnada her ihtimale karşı kameranın arkasından ince şekilde silikon ile geçerek su vs almaması için tedbir amaçlı izolasyonu da yapıldı.Kamera entegre edildikten sonra kamera hiç bir şekilde görünmüyor, çıkıntılık yapmıyor. Arkadan bakınca kamera var denmesi imkansız desem yeri var![]()
Kameradan iki adet soket çıkıyor. Birincisi teybe görüntü vermek için, diğeri de elektrik için.
Mavi olan görüntü soketine, teyp için olan kablonun siyah soketi bağlanıyor.
Mavi soketin sol altında gibi yer alan soketten çıkan 3 adet kablo da, birincisi geri vites lambasının kablosuna bağlanıyor. İkincisi şase kablosu, üçüncüsü de sigorta kutusuna +12v için kameraya girecek soket ile birlikte kapı eşiklerinden gidiyor.
Kamera soketini de RNS510'un arkasına taktıktan sonra (fotoğrafta beyaz ok ile gösterilen yer), vitesi geriye takıp test ediyoruz ve sonuç olumlu
Bir üstteki fotoğrafta görünen kamera açıldıktan sonra soldaki menüye aşağıda göstereceğim kodlama işleminden sonra, araç simgesi de gelecek olup, park sensörü ön-arka mesafe gösterimi de aktif edilecektir.
Sistemin çalışması için vag com ile bir takım kodlamalar gerekli. Gerekli kodlamalar ise şöyle;
Öncelikle 37- Navigation ya da 56- Radio kanalına giriyoruz.
Coding'e tıklıyoruz.
Long Coding Helper menüsüne giriyoruz.
Byte 3 Bit 6'da yer alan Back-Up Camera Low Installed ibaresini aktifleştiriyoruz.
Araçta bulunan OPS (Optical Parking System) kamera ile entegreli aynı ekranda çalışması için (yukarıda eklediğim fotoda deaktif idi) gerekli kodlama işlemi.
10- Park/Steer Assist kanalına giriyoruz.
Coding kısmına tıklıyoruz.
Ardından Long Coding Helper menüsünü açıyoruz.
Byte 0 Bit 5'te yer alan Rear View Camera Installed kısmını aktifleştiriyoruz.
Böylece ekranda artık hem kameranın görüntüsü hem de araç animasyonu aktif olarak çalışıyor. Kamera sadece geri vitese takıldığında devreye girmekte bu arada
Ve sonuç
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler![]()