Vos'a kocaman maşallah ;)
http://img426.yukle.tc/images/478737...80236142_n.jpg
Printable View
Vos'a kocaman maşallah ;)
http://img426.yukle.tc/images/478737...80236142_n.jpg
Astra bitirmiş olayı. Astra J aracım olsaydı şu fotodan sonra satardım :rolleyes:
Araçların hepsine maşallah , astra beni benden aldı mermi mübarek :D :D
BMW'ye maşallah da neden dip görmüyor?
fotoğrafları geçen sene çekmiştim, net hatırlamamakla beraber 20" üstü bir jant vardı üstünde. 17-18" bir jantla çok rahat yere oturur
Astra yuruyomu bu sekilde ?kullniliyomu
hayrettin abiye ulaşabileceğim telefonu adresi varmı acaba
hay maaşallah ben koni GC alırken adamlar indir kaldır olmuyor böyle kıskandım tüm araçlara maaşallah
Bu işi istanbulda yapan kimse yok mu ?
http://www.techturkey.com/forum/otom...-air-ride.html
Bu konuyu açanların bir yapılanması vardı ama nasıl ilerliyor bilmiyorum,bir danışabilirsin.
Güzel konu olmuş.
Elinize sağlık.
Yurtdışında sitelerde sadece konu olmaktan çıktı, kendi başına başlık bile oldu Air Ride.
Performans konusu da hala tartışılmaya devam ediyor. Son durumda coilover sevenler bir tarafta, air ride sevenler bir tarafta saf tutmuş durumdalar :)
Yaptığımız iş ile ilgili lütfen detay burda sormayın, fiyat vs..
Onun için bana özel mesaj atın, http://www.techturkey.com/forum/otom...r-ride-16.html konusuna yazın veya AIRMADZ adresinden sayfamızı ziyaret edip sorun. Bu konu mümkünse marka bağımsız kalsın.
Ben 3 sene önce yaptırdığımda demiştim. Bundan sonraki tüm araçlarıma yaptıracağım diye.
Emin olun bir kere yaptırın, siz de aynı şekilde hissedeceksiniz.
Air Ride vatanıma milletime hayırlı olsun.
Size en önemli tavsiyem yurtdışında takılan kitleri ve Türkiye'de yaptırmak istediğiniz kitleri iyi karşılaştırın. Kit içeriği ve malzeme kalitesi olarak özellikle. Sonuçta canınızı emanet ediyorsunuz bu süspansiyonlara, neyden vazgeçtiğinizi bilmeniz sizin hakkınız.
Biri 150 kadar Araç var demiş. Görmek istiyoruz hepsini :) :)
:) güzel yazmışsın gerçekten lakin yurtdışındaki kitler Türkiye şartlarında pek verimli olmuyor bu kitlerden kullanan arkadaşlarımızda var. Ayrıca bana göre kullanılan malzemeler gayet kaliteli hatta yurtdışındaki malzemlerdende kaliteli. bunu son 4 yıldır Air Ride süspansiyon sistemini araştırdıgım için rahatça söyleyebiliyorum. Hatta Bi ara kendim yapmak için plan proje ve malzeme temini için araştırmalar yapmıştım işin nerdeyse bütün püf noktalarını öğrendim açıkcası su anda örneğin sizin aracınızın ön tarafını dahada düşürmenin formulü gibi:)
Bu sistemi yapan insanda az çok insanların hayatını düşünüyo buna emin olabilirsin. o yüzden araçların 4 süspansiyonunuda bağımsız yapmıyor. yani ya ön komple sağ sol olarak iniyor yada arka komple sağ sol olarak iniyor. özellikle ön körükler için kullandığı hava hortumları 28 bar basınca kadar dayanıklı ki sistemdeki hava 5 yada 6 bar .
Bence her emeğe saygıda kusur edilmemeli bunu genel olarak yazıyorum .150 araç değil ama sana 50 araç rahat bulabilirim.:)
sohbet tadında genel olarak bilgi sahibi olsun arkadaslar die yazdım bunları yanlış anlaşılmasın sakın:)
4 süspansiyonun bağımsızlığı konusunda kesinlikle yanılıyorsun.
Ben bu işi yıllardır araştırıyorum. Tüm dünya ön + arka olarak başladı bu işe ve araçların virajlarda bir tarafa daha çok yatması nedeniyle 4 noktadan bağımsıza döndü. Hatta tartışmayı bile bıraktı bu konuyu. Çok yanlış bilgi veriyorsunuz bu konuda yaptıracaklara.
Nerdeyse yurtdışındaki hiçbir firmanın kitinde de 2 yönlü sistem bulamazsın. Tüm kitler 4 yönlüdür.
Lütfen bırakın herkes kendi araştırsın. Detayını görsün. Tüm dünya neden 2 yönlüyü bıraktı ve 4 yönlü yapmaya başladı anlasın.
Bu işin önderlerinden örnek management paketleri:
Tüm kitler 4 yönlü:
MANAGEMENT - MANAGEMENT PACKS - BAG RIDERS
Tüm kitler 4 yönlü:
OEM / Performance Parts for Audi, BMW, Mercedes Benz, Mini, Porsche & Volkswagen - ECS Tuning
Airlift
Control Systems | Air Lift Performance
Accuair:
AccuAir - Air Suspension
Adamlar en ucuz kitlerinde bile 4 yönlü bağımsız kitler kullanıyor.
Dünyada bu işi ilk yapan biz değiliz. Adamlar yıllardır bu işi yapıyorlar ve öğrenilmiş dersler var.
Bu derslerden faydalanmak da bizim avantajımıza.
Sonuçta bu iş bütçe meselesi. İsteyen 2 yönlü yaptırır, isteyen 4 yönlü yaptırır.
Ancak 4 yönlü ve 2 yönlü arasındaki farklar da ortada.
O nedenle beni arayıp maliyeti azaltmak için 2 yönlü yaptırmak isteyenlere kesinlikle cevabım HAYIR oluyor.
Lütfen kimseyi yanlış yönlendirmeyin, doğru kaynaklara yönlendirin, insanlar araştırsınlar.
Offliner 4 yönlü dediğin yani 4 teker birbirinden bagımsız süspansiyon yani değilmi?
Evet doğrudur.
Ön sol, ön sağ, arka sol ve arka sağ olarak hepsinin bağımsız olması.
4ünün bağımsız olmasının ne gibi bir artısı var? mesela araç bi tarafa yattığında oraya daha fazla veya daha az hava vermesi gibi birşey mi?
:) Dediğin gibi yurtdışındaki sistemlerde o şekilde ben onlardan bahsetmedim. Türkiye'deki imkanlarla yapılan custom sistemden bahsettim istenildiğinde 4 süspansiyonda bağımsız yapılabilirki bu 2 adet valfe bakar. Lakin güvenlik açısından yapma taraftarı olmuyor ustamız.
kimseyide yönlendirmiyorum ben bi ton insan arıyor beni ben fikrimi söylüyorum.şimdiye kadar 5 araç yaptırdım güvenlik açısından savurma yatma vs gibi konular dışında konfor açısındanda hepsi oldukçada memnun.
Ben kendi ülkemizde kendi imkanlarımızla yapmış olduğumuz sistemi savunuyorum.:) Yurtdışındaki sistemleri kötülemek gibi bi amacımda yok. :)Zevk Renk meselisi hepsinden ziyade Bütçe meselesi ;)
Şöyle örnek vereyim.
Normal kullanımda, normal yükseklikte
2 yönlü sistem:
ön sol ve sağ = 5 bar
4 yönlü sistem:
ön sol= 5 bar, ön sağ = 5 bar.
Sola dönen viraja girdiğiniz hızlı şekilde veya makasa girdiniz.
Araç sağa savrulacak.
2 yönlü sistem:
Ön sağda basınç artacak ve ön solda basınç azalacak.
Hava rahat bir şekilde sağdaki körüklerden boşalıp, sol körüğe dolacak.
Ön sol ve sağ = 6 bar'a çıkacak (tamamen örnek olarak verilmiştir, basıç hiç artmayabilir de)
Ön sol = 10 cm yükselecek Ön sağ = 10 cm yatacak
4 yönlü sistem:
Ön sağda basınç artacak ve ön solda basınç azalacak.
Hava körükler arasında gezemediği için sağdaki körükteki hava sıkışıp kalacak.
Ön sol = 4,5 bar'a inecek, ön sağ = 7 bar'a çıkacak (Daha az hacim olduğu için daha fazla basınç olacaktır.)
Ön sol = 2-3 cm yükselecek, Ön sağ = 5 cm yatacaktır.
Kısacanız 4 yönlü sistem kullanmak, viraj demir çubuğu kullanmanın 2-3 katı kadar fark yaratacaktır. Önde de viraj demir çubuğu kullanmamış olanınız varsa bilir aracın virajlarda ve makaslarda ne kadar burun daldığını. Air Ride'ta hava diğer tarafa geçebildiği için daha da fazla görülür etkisi.
Adana'mızdan ''Doğan İş Ufuk ustamızın'' yapmış olduğu bir kaç air süspensionlu aracı paylaşmak istedim...
http://img607.imageshack.us/img607/5...4300613130.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/810...6621577971.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/1760/...8616314249.jpg
En küçük hava yastıklarını boyutu nedir. Coilover amortisöründe yay ile beraber kullanılabilecek kadar ufak ve çok kapananı varmı. Roberuta airlift gibi birşey düşünüyorum. :)
Maşallah ları esırgemeyelım. Maşallah.
http://img431.yukle.tc/images/786757...42772585_n.jpg
Astra nokta olmuş maşallah
Astra çok güzel ama bir o kadar da sürüşü sıkıntılı gibi duruyor :)
İstediğin genişlikte veya yükseklikte yapabiliriz.
Ama öncesinde detaylı hesaplama yapmamız gerekiyor.
Yoksa normal bir arabayı kaldıran basınç senin arabayı kaldırmayabilir.
Körük çapı, Körük katlı ve açıkken yükseklikleri, araç ağırlığı gibi parametreleri ölçtükten sonra kullanışlı olur\olmaz söyleyebilirim. Yoksa yapmaya yaparsın da araç yerinden kalkmayınca da bir manası kalmaz.
Bu araçta kullanılan Airlift XL amortisörleri dünyada takan ilk 5 kişiden biriyiz.
Ön siparişle 3 ay bekledik. Fabrikan çıkan ilk paletten de bize ürün gönderildi.
Airlift bu ürün sonrasın neredeyse tüm araçlar için XL serisi amortisör üretmeye başladı.
XL= eXtra Low manasına geliyor.
XL serisi tüm amortisörler eğer diğer yürüyen aksamda gerekli değişiklik yapılırsa, aracın traversi asfalta değecek şekildedir.
Airlift firması havalı süspansiyon için körük ve amortisör kiti üretme konusunda Dünya lideri. Gözünüzü kırpmadan ürünlerini alabilirsiniz.
Gümrük dışında bir probleminiz olmaz.
Astra taramış maşallah
Astraya maşallah
Şu beyaz corollanın başka fotoğrafları var mıdır?