Önden çekişte %12-15 derler genelde
150 hp olsa 23 hp kayıp eder %15 kayıpta
En azından 120 whp çıkmalıydı, bence bir yanlışlık var.
Printable View
Önden çekişte %12-15 derler genelde
150 hp olsa 23 hp kayıp eder %15 kayıpta
En azından 120 whp çıkmalıydı, bence bir yanlışlık var.
yarın aks körüklerini bi açmak lazım, yeni bir takım lastik, ve baskı balata kontrol ettirmek lazım sanırım benim araç sanayiiden çıkamayacak :S
Baskı balatanın durumu, jant ve lastik çapı birinci derecede etkilidir bu farkta. Orijinal lastik ve jant ebatları ile yapılan testten daha doğru sonuçlar elde edilebilir. Kış lastiğinin dyno'da fazla bir rolü bulunacağını sanmıyorum. Kış lastiğinin dezavantajını yazın sıcak asfaltta görürsünüz ancak.
fwd bır arac ıcın 50 hp kayıp cok buyuk bır rakam bence bır hata var bu ıste ....
dyno aracı olcerken dyno üzerinde max cıktığı hıza kac sn de ulastığı ve tekrar kac sn de baslangıc hızına dustugunu goz onunde bulundurarak hesap yapar.. hızlanma zamanı tekerlek gücünü yavaslama zamanı kayıp gucu belirtir, toplayınca tahmini krank gücü oluşur..
manuel ve fwd bir otomobilde %20 den fazla kayıp güç çok normal değildir.. mutlaka aktarmada aracı tutan birşeyler olmalıdır, aks bilyası sanz. rulmanları bişey sıkıyordur yada dyno rulmanlarıda buna etken olabilir..
belki araçtada sıkıntı vardır ama, en başta dikkat edilmesi gereken şu..
dyno teker gücünü ölçer, motor gücünü parametrelere göre hesaplar.
101 hp teker gücü ölçüldüyse, olması gereken motor gücü 112 - 118 hp arası (aktarma kaybı %10-%15 hesaplarsak)
eğer araç 110-120 hp gibi gitmiyorsa (ki gitse en başta aracı kullanan arkadaş hemen anlar bu durumu), bu durumda dyno ölçümünde ciddi bir yanlış var.
Bu dynoya bu haliyle gidip para vermek, parayı çöpe atmaktan başka birşey değil malesef.
100 ölçerken hesaplanan gücü 154 çıkarmak demek parametrelerle epey bi oynama demek (kayıp oranı, hava sıcaklığı vs.)
hiç güvenilir değil.
Madem maslak a gidiyorunus, paşaoğlunu deneyin.