User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Peugeot Bipper Kalkışlarda Delirtiyor

  1. #1
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Peugeot Bipper Kalkışlarda Delirtiyor

    2009 model bipper bazen kalkışlarda gazı dip yapmama rağmen gazı yemiyor devir ibresi yavaş yavaş kalkıyor 2000 deviri geçince araba fırlıyor. Sorunun ne zaman meydana gelip gelmeyeceğini kestiremiyorum kafasına göre takılıyor. Ankarada bulunan 2 bayi servisi de kontrol etti ama hiçbir hata bulamadılar. Aracı sıfır aldım aldığım ilk günden itibaren şu ana kadar (18bin Km) hala devam etmekte bu konuda düşüncesi olan var mı?

  2. #2
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynısı bizde fiorino olarak var ve ben araba 8000 deyken kullanmaya başlamıştım şu anda 24 000 de.

    eğer ki sizinki de 1.3 ise ki büyük ihtimalle öyledir bu anlattığınız durum bizde de var. bu bir sorun değil, aracın yüklendikten sonra turbo açana kadar kıçını kaldıramamasından kaynaklanıyor, yani turbosu dolmaya başlayıncaya kadar motor sanki ölü gibi ama 2000 de turbosu dolmaya başlıyor 2400 gibi doluyor zaten biskrem kadar turbosu var o da biyere kadar yetiyo

    sorun etmeyin yani bu hepsinde böyle yüklü olmayınca biraz daha iyi oluyor ama yüklü olunca baya ağır davranıyor 1.3 motor yetmiyor.

  3. #3
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynısı bizde fiorino olarak var ve ben araba 8000 deyken kullanmaya başlamıştım şu anda 24 000 de.

    eğer ki sizinki de 1.3 ise ki büyük ihtimalle öyledir bu anlattığınız durum bizde de var. bu bir sorun değil, aracın yüklendikten sonra turbo açana kadar kıçını kaldıramamasından kaynaklanıyor, yani turbosu dolmaya başlayıncaya kadar motor sanki ölü gibi ama 2000 de turbosu dolmaya başlıyor 2400 gibi doluyor zaten biskrem kadar turbosu var o da biyere kadar yetiyo

    sorun etmeyin yani bu hepsinde böyle yüklü olmayınca biraz daha iyi oluyor ama yüklü olunca baya ağır davranıyor 1.3 motor yetmiyor.
    kafasıan göre takılıyor bazen dokunuyorum hemen devirleniyor bazen basıyorum 0-2000 devir 6-7 saniye sürüyor

  4. #4
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela 1.3 dizelde 1. vitesten den 2. vitese biraz erken geçerseniz gene çekmiyor , ama sonrasında sorun yok...

    Otomatiğini de manuelini de kullandım, ikisinde de aynı durum söz konusu.

  5. #5
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mesela 1.3 dizelde 1. vitesten den 2. vitese biraz erken geçerseniz gene çekmiyor , ama sonrasında sorun yok...

    Otomatiğini de manuelini de kullandım, ikisinde de aynı durum söz konusu.
    başkan benim sorunum hep sıfırdan kalkışlarda vites aralarında sorun yaşamıyorum. yani araçta motorun turbonun küçüklüğünden ziyade başka bir sorun var.
    örnekle anlatmam gerekirse düz yolda 2000 devire 1.5 saniyede çıkarken bazen aynı yolda 5 saniyede çıkıyor dip gaz yapmama rağmen 2000e geliyor araba ışınlanıyor

  6. #6
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öyle yaptığı zamanlarda debriyaja bas bir ara gaz ver tekrar yürü.ben öyle yapıyorum şahsen.
    komançero garage

  7. #7
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bipper 1.4 hdi ise ((yani multijet deilde fransız hdi motorsa)) benim eski c3teki olayı aklıma getirdi...Bazen düşük devirde gaza fazla basıyosam araba normale göre hantallaşıp turbonun dolduğu devire geç gelip o zamana kadar da çok ağırlaşıyodu.Sonrasında turbo dolunca uçuyodu.Gaza ani yüklenince kendine zarar gelmesin diye elektronik olarak turboyu doldurmuyor demişti birisi ama ne kadar doğrudur , bi mantığı varmıdır bilmiyorum

  8. #8
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle yaptığı zamanlarda debriyaja bas bir ara gaz ver tekrar yürü.ben öyle yapıyorum şahsen.
    aynen öyle yaptım bir kere araba baskıyı bıraktı oracıkta nerden tutsam kopuyor

    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bipper 1.4 hdi ise ((yani multijet deilde fransız hdi motorsa)) benim eski c3teki olayı aklıma getirdi...Bazen düşük devirde gaza fazla basıyosam araba normale göre hantallaşıp turbonun dolduğu devire geç gelip o zamana kadar da çok ağırlaşıyodu.Sonrasında turbo dolunca uçuyodu.Gaza ani yüklenince kendine zarar gelmşti biri ama ne kaaror demiesin diye turboyu doldurmuy doğrudur , bi mantığı varmıdır bilmiyorum
    anlatmak istediğim olay

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşımın 206hdi da bu sorun vardı. Debriyaj müşürünün soketini sökmüş birisi. O yüzdendi. Söketi yerine takınca düzelmişti. Servis bilgisayarında arıza kaydı çıkmıyodu.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz pedalı telli değilse, araca zarar gelmesin diye turbo dolana kadar araç gaz yemiyor. Çok duydum, motorun uzun ömrü için araç kendi yapıyor.

  11. #11
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soyledikleriniz mantikli, dizellerde mazot pompasi hassas bir parcadir ve turbonun dolamadigi alt devirlerde tam gaza oturup hizlanmaya calismak mazot pompasini zorlar. Bunu engellemek icin sizin tam gaz emriniz motora az olarak iletiliyor olabilir.

  12. #12
    cupra_bkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    KOCAELİ/GEBZE
    Mesaj
    98
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende fiorino var aynı sorun bendede var 2500 gibi canlanıyo sorun yok onların hepsi öle acaba 1.9 turbosu koysak ne olur :d

  13. #13
    fatihmef
    Misafir

    Unhappy Bipper

    Arkadaşlar biz az yaksın diye bipper aldık acaba yanlışmı yaptık

  14. #14
    dzkul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    85
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende şirket aracı olarak 2009 model fiorino kullanıyorum aynı sıkıntı bendede var hatta bu yüzden bi kere ciddi anlamda tehlike de atlattık :S:S hiç hoş bir durum değil :S ama ben bunu genelde motor soğukken gözlemledim ..

  15. #15
    fatihmef
    Misafir
    Aracı aldık binek olarak kullanıyoruz az yakar fiyatı uygun diye aracın yakıtı 8.2/100km km ise 9100 de düşmüyor. anlamadım gitti bende sektördeyim ama anlam veremedim :S

  16. #16
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu araçlara chiptuning i kesinlikle tavsiye ediyorum..

    burda bahsedilen hantallık tamamen ortadan kalkıyor ve %15 kadar ekonomi elde edebiliyorsunuz..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  17. #17
    fatihmef
    Misafir
    Araç garantide sıkıntı olurmu ?

  18. #18
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç 1.4 hdi ise belirttiğinz sorunları bende yasıyordum turboyu açana kadar gaz 1-2 saniyede alıyordu zaten gaz tepkileri çok geç oluyor araçta ağırdı bir hayli chip ile biraz daha eli yüzü düzelmişti

    edit : 307 hdi için yazdım ben aracıma k&n kutu içi düz boru sona spor susturucu kat boş ve chip tuning vardı

  19. #19
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kalkışta biraz devirli kavrama yapın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •