User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Şanzıman & Diferansiyel karmaşası

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Şanzıman & Diferansiyel karmaşası

    Hızlanmanın diferansiyel oranı ile ilişkisi varmı ? İki araç düşünelim diferansiyel oranları dışında her şeyleri aynı (şanzıman oranları da dahil) birinin diff oranı örnek veriyorum 3.75 diğerinin ki 4.18 son sürati sormuyorum hangisinin hızlanması,ivmelenmesi daha iyi olur ?

    Kadetin sanıyorumki dişli gurubunda bir uyumsuzluk var ***** şanzıman değişti kendi şanzımanının son dişli oranı 0.97 idi şimdiki yeni şanzımanın ise 0.87 diferansiyel oranım ise 4.18 (orjinali) araçta anormal bir çekiş var dik diyebileceğimiz rampalarda durup ikinci vites ile kalkmak mümkün oluyor ve vites aralıklarım oldukça kısa.

    Diferansiyel oranımı biraz daha arttırsam hızlanma ivmelenmede olumlu yönde netice alabilirmiyim ? Bunu şu mantıkla soruyorum ikinci vites ile dik rampadan kalkacak gücü daha uzun bir orana yaysam daha iyi bir hızlanma elde etmezmiyim ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4.18 diff oranı olan araç daha seridir, 0-100 daha düşüktür.
    ama son süratide düşüktür.

    bütün bu değerleri hesap programına girerek hangi viteste kaç yapacaksın bulabilirsin

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V(hız)=[(Nmx60)/(İvxİd)]x[(2xPixRt)/(1000)]

    Nm=motor devri(d/dak)
    İv=vites oranı
    İd=diferansiyel oranı
    Rt=tekerlek yarıçapı
    V=hız(km/saat)

    göreceğin üzere ilk formüldeki İv ve İd vites ve diferansiyel oranını değiştirirsek hız değişecek çünkü hız bu değişkenlerle değişebilen bir büyüklük, aynı zamanda tekerlek yarıçapı ve motor devri ilede değişebiliyor


    Fç=[(MmxİvxİdxNi)/(Rt)]

    Fç=Çekme kuvveti(N)(kısaca tekerleklerin yüzeyinden yola temas eden kuvvettir taşıtı hareket ettiren kuvvettir)
    Mm=motordaki moment(Nm)
    Ni=aktarma organlarının verimi



    ikinci formül ise çekme kuvveti ile alakalı yani senin motorundan çıkan momentin aktarma organlarından geçtikten sonraki halini bulabiliyorsun, eğer diferansiyel oranı artarsa göreceğin üzere Fç artacak ama ilk formülde göreceğin üzere hız azalacak
    körler sağırlar

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim.Bu oran mevzularından pek anlamıyorum o zaman sonuç itibarı ile şöyle diyebiliriz şu anki mevcut düzenimde diferansiyel oranını uzatırsak yani atıyorum 3.75 yaparsak son süratim artar ama hızlanmam düşer doğrumu ?

    Burada bir arkadaş diferansiyel oranımı biraz daha uzattığım takdirde hızlanmamın iyileşeceğini daha iyi olacağını (yani 0-100 süremin düşeceğini) söylüyor ona göre şu anda benim aracı diferansiyel tutuyormuş bu kafamı karıştırdı biraz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hesap yapmak lazım oranlarında birbiriyle motorla uyumlu olması senin için iyi olur ama kısaca diff uzadıkça uzun oranlı oldukça son hız artar ama tabi ara hızlanmalar düşer haliyle, kısalırsa oran ara hızlanma daha iyi olacak yalnız son hız azalacak ayrıca tutunma bir ihtimal kötüleşebilir
    körler sağırlar

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman bizim buradaki arkadaş kısmen yanılıyor ? Motor & Şanzıman & Diferansiyel bu üçlünün birbirine uyumu olayını daha öncede bir çok kez duydum ancak ne uyumu bu anlamıyorum bu üçlü uymadığında uymayan ne oluyor sorun ne oluyor mesela ? Senin dediğin gibi bir hesap yapabilirmiyiz (ben anlamam hesap işinden ama )
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buraya vites oranları ile diff oranı ve lastik ölçülerini yazarmısın
    2 tane diff farklı varsa onuda belirt

    1.vites
    2.vites
    ..
    ..
    diff oranı..
    lastik...

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites oranlarım

    1 - 3.543
    2 - 2.139
    3 - 1.377
    4 - 1.000
    5 - 0.887

    Diferansiyel oranım 4.18 bu aracın orjinali ayrıca bir tanede 3.75 olanı var

    Lastik ölçülerim 175/70/13
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaç devir dönüyor motor?
    körler sağırlar

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boşta iken 6900 5. vites maksimum 6300 dönüyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi senin araçtaki vites hızları bu şekilde
    aslına bakarsan her iki diff oranı kısa bence
    en azından 2 de 100 yapmalı ama burada aracın gücü,ağırlığı falan önem kazanıyor

    bu 4.18 diff oranı:
    2. vites 6000 devirde 73km falan yapıyorsun



    bu da 3.75 li diff oranı:
    2. vites 6000 devirde 80km yapıyorsun

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim abi o zaman öyle sanıyorum ki bir müddet daha en azından biraz daha güçlenene kadar 4.18 ile devam etmek sonrasında (biraz daha güçlendikten sonra) 3.75 e geçmek daha mantıklı olacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.75



    4.18

    körler sağırlar

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim bu tabloyuda kaydettim dediğim gibi şimdilik 4.18 ile devam etmem daha mantıklı olacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TR/İSTANBUL
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güçlendikçe tutunma problemin artar aracın gücünü yere nekadar iyi aktarırsan okadar daha iyi bir ivmelenme yakalarsın. Sadece aracın gücü ve diff oranlarıyla oynayarak tam verim alamazsın. Daha öncelerde de olduğu gibi kağıt üstünde diğerini geçicek olan aracın, asfalt üstünde başarısızlıkları olmuştur. Öncelikle aracı ne amaç ile kullanıcağına karar werdikten sonra iyileştirmelerini yapmanı tavsiye ederim. Saygılar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •