Hızlanmanın diferansiyel oranı ile ilişkisi varmı ? İki araç düşünelim diferansiyel oranları dışında her şeyleri aynı (şanzıman oranları da dahil) birinin diff oranı örnek veriyorum 3.75 diğerinin ki 4.18 son sürati sormuyorum hangisinin hızlanması,ivmelenmesi daha iyi olur ?
Kadetin sanıyorumki dişli gurubunda bir uyumsuzluk var ***** şanzıman değişti kendi şanzımanının son dişli oranı 0.97 idi şimdiki yeni şanzımanın ise 0.87 diferansiyel oranım ise 4.18 (orjinali) araçta anormal bir çekiş var dik diyebileceğimiz rampalarda durup ikinci vites ile kalkmak mümkün oluyor ve vites aralıklarım oldukça kısa.
Diferansiyel oranımı biraz daha arttırsam hızlanma ivmelenmede olumlu yönde netice alabilirmiyim ? Bunu şu mantıkla soruyorum ikinci vites ile dik rampadan kalkacak gücü daha uzun bir orana yaysam daha iyi bir hızlanma elde etmezmiyim ?