raufda anlayamadı zaten :D yazıo sadece HAhuahua
Printable View
onla geçmiş olsun insan oglu cig süt emmiş hic bişey ifade etmiyecektir sadece uzuldugumuz yanımıza kar kalacaktır hayatta daha neler olacak neler tekrarda n gecmıs olsun en kısa surede arabana kavusman dılgıyle..
Şanzımanın yaslama olayının olduğunu zannetmiyorum. Araçta castrol edge 10-60 yağ vardı. Yaklaşık 1000km oldu koyalı. 500 bilemedin 600 ü rodaj sonrasıdır.
sana yazdım doktor aynen
Sanziman kasintisi ile alakali bir durum olsa kenar yataklarin bitik cikmasi lazim, bu motorun sadece resmi koyulsa sebep ne dense benim yorumum ayni olur objektif olarak. Yagsiz calisan sicak bir motorun bu hale gelmesi bir dakika surmez. kesin yag veya yaglama ile alakali sirf pompa degil yag sisteminden olabilir, ana yatak keplerinden biri gevsersede olabilir misal ama sonuc yagsiz kalma, sebebi bulmak lazim.
Bu arada belirtmek isterim egzantriklerin üstündekiler yanık vs değildir. Egzantrik üstünde ekstra bir katman oluşmuş. Bana su izi gibi geldi. Yağ ile ilgili birşey değil yani. İlk izlenimim yağ ile su karışmış bir motordan çıkan bir egzantrik görüntüsüydü.
bana kalırsa pistonun üstünde birazda köpürme mevcut ama anlaşılmıyor güzel sekilde
Yağ pompasını açtık baktık kitleme vs bulamadık. Yağ soğutucuda tıkanıklık yok. Ben çözemedim açıkcası. Motor ısımda bu zamana kadar herhangi bir gariplik görmedim. 100 dereceyi geçmez hiç. Başka bir yerden olabilirmi bilemiyorum açıkcası. Ben çözemedim. Bi de şu geliyor aklıma yağlama bi şekilde kesilse zaten yağ ışığı yanar yani o 1 dakika boyunca yağ ışığımın yanması lazım ama öyle birşey olmadı.
kol yatakları sağlam ana lar gitmiş görüntüye göre.bence yağ pompası deil clearance larda bi problem var gibi
Tmm hepsi okeyde pekiii zaten pistonun en üst kısmı en az sürtünnen yer değilmi pekiii en üste kadar nasıl oluyor ?
http://img716.imageshack.us/img716/3014/img1029h.jpg
Bende ilk gördüğümde aynı kanıya vardım... F20 makinası toleransı çok olan bır makina..Kolay kolay bu duruma gelmez.Aynı şeyi yakın zamanda bir arkdaşımda daha yaşadı ne egzantırılerı bu durumdaydı ne ana yatakları nede kol yatakları yatak sardığı sesten ve ölçümden sonra anlaşıldı sadece bır set ana ve kol yatak setiyle durumu tolerans etti; şu anda halen arabasınada biniyor sorunsuz olarak.
Bu durum bencede ani yağ sıcaklıgı ve yağdaki eksiklik çünkü yağın hiç bir zaman 1500-2000km de bu durumda olduğunu görmedim. Sinan bence senın kontrolun dışında gelişen birşeyler olmuş arabada..
arp main studs varsa eğer ana keplerde ovalleşme olmuş olabilir. yatak ölçüleri değişmiş olabilir. yağlama problemi varsa eğer egzantrik yataklarında aşınma var mı?
arp main stutds yoktu biliyorm
hamza yalçınkaya diyor ki: g kuvvetinin artması karterdeki yağ haznesinin dalgakıran olmadığından yağ pompasının difizörüne gelecek yağı merkez kaç kuvvetinin etkisiyle ana yatakların ve diğer ekipmanların yağlanamamasını bu sebebe bağlıyorum . gömlek ve pistondaki çizilmeler aşırı basınç gördüğünden yanma odası içindeki aşırı hararetin bu duruma yol açmış olabiliceğini düşünüyorum. tecrübeyle sabittir ........geçmiş olsun. kazasız belasız. üyeliğim aktif olunca tekrar destek olmak isterim...
üsten kopan eden parça minikde olsa parça varmı kapak kısmından yani