sebep bu olsa gerek
Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.
Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
Printable View
sebep bu olsa gerek
Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.
Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
ayrıca böle bir konu açıldı güzel sunu da belirtmek isterim 4 port'da eşit ölçüde olucak diye bir sey yok genelde flow bench te ölçüm yapılırken high lift'te getirilir sübaplar ama emme manifoldu takılmaz manifoldsuz test yapılır ben buna karşıyım nedeni ise: kapağın 4 portunu işlediz hepsi eşit atıyorum hepsi 350 cfm 12.6 lift değerin buraya kadar gayet güzel ya emme yi taktıktan sonra hepsi eşit olur diye bilirmisiniz tabiki hayır gaz kelebeğinin konumu ve emme manifold yapısı burda devreye girer mesela emme manifoldu taklıdığında işler tamammen değişir işin bence asıl püf noktası burdadır portlar bakalım havayı nasıl kendine cağırıyor ne kadar eşit seviyede portlar eşit değerlerde olmayınca vay mapper'ın haline afr ayarlıyacağım derken anası ağlar..
Türkiye'de 5 eksen CNC gırla..Kimse böyle basit bir iş için tezgahının ayarını bozmaz, uğraşmaz bile hatta.. Hatta seri imalat yoksa 500 adetten yukarı kapakları bu şekilde işlemek saçmalık kanımca imalatçı olarak bunu söylüyorum =) 50-60 bin euroluk tezgahın parası çıkmak bilmez =)
bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.
işte yıne cnc harikası bir iş, gerçi bunun için 5axis bır tezgaha gerek yok ,3axis bır tezgahta da rahatlıkla yapılabılır
Tam aradığım konu açıldığı için teşekkür ederim ilgiyle takip edeceğim,
3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim
Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.
sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.
skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.:D
Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.
Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.:icon_tup:
5 eksenli cnc sahibi olan arkdaşlara seslenıyorum bende boş evo 4g63 üst kapak var eğer üzerinde işlem yapabılırız diyorsanız deneyelim..
http://www.youtube.com/watch?v=miaWkDyiTF
AMS CNC HEAD
cnc işi gayet tabi hem hızlı hem daha iyi oluyor diyebilirim flow bench olmadan speclere göre port hesaplama
yapılmadan yine yararı denenir..yılbaşından sonra ALLAH ın izniyle ithalatçı firmayla anlaşmış durumdayım
bankadan Leasing daha yeni onay aldım artık kahve elimde:D işliyeceğiz kapakları bunun yanında emme
manifoldu üretimi'de yapmayı düşünüyorum.sadece makinayı kullanmak için ufak bir eğitim almam
gerekiyor..yeni yılda amacımız bütün gelen kapakları cnc ile işlemek keza yurtdışı ve yurtiçinden gelen işler çakışmaya başladı daha sonrada sübap üretimi geliyor yeniyıl her kez için hayırlı olur umarım..
Çok faydalı bir konu olmuş Bilal eyvallah. Portların işlenmesi ve match edilmesi ardından kapağın işlenmesi sonrası AFR' nin 15-16 lara çıkması kadar doğal birşey yok ki ben analamadım bunu yanlış birşeymiş gibi lanse etmenin amacını. Rölanti bozukluğu zaten AFR den dolayı çıkıyor ki bunun çözümü de gayet basit. Ayar :)
Zaten Kaan' ın Clio RS' lere yaptığı işlemin aynısını o zaman Kaan' ı tanımadığım için mecburen ben İngiltere' de yaptıracaktım. Adamlarla çok yazıştık telefonlaştık pazarlık yaptık. Adamlar 12 ila 14 hp net güç artışını taahhüt ediyorlardı Ph1 172 Clio RS' lerde sadece plenham denilen emme manifoldunun matchlenmesi ve işlenmesi ile. Ama birinci şartları neydi biliyor musunuz? Ayar :)
Yani ayar aslında tamamlayıcı unsur. Tek başına port polish yaptım kapağı işledim hadi bakalım 15 beygir aldım diye birşey olmaz. s2000 de bile port polish sonrası Kaan da şahit Sword Murat da şahit AFR 16 larda geziyordu :) Ama Özgün sağolsun VAFC' den ayarı yapınca 13 lere geri çekti. Zaten rollingde ilk gaza oturduğum zaman ve özellikle 5 ve 6. viteste arabanın gidişi çok net olarak iyileşmişti.
Yani bence port polish AFR yi dolayısı ile rölantiyi bozuyor o yüzden yanlış birşeydir kanısı yanlış bir kanı bence. İyi bir ayarla çok net ve güzel sonuçlar almak mümkün.
zaten p.p den sonr afr fakire gitmiyorsa orda bi terslik var demektir :D
ben sadece emme değiştirerek 11,8 okuduğum afr yi 13,2 okumuştum.
içeri giren hava miktarı haliyle fazlalaştığı için afr ninde fakire kayması gayet doğal.
tech i seviyorum yau :)
cidden saglam bilgi ediniyorum..
su okul bitsin para pul olaylarini bi yola getireyimde sizinde yardimlarinizla ciddi bi makine hazirlayacagim hakkaten yau :D
fakire giden araba benzin ister benzin isteyen arabada hızlanmış demektir. 2+2 =4
afr ye müdehale edemeyenler kapak işletmesin zaten..
afr fakire gidiyor orası normalde, correction yokmudur bu arabalarda anlamadım gitti
bnm arabamdada kaan abi port polish yaptı sonrasında ben kanalları patlatana kdr port polish yaptım, araba fakirdi ilk çalıştırdığımda sonra afr correction etti ego controlden anlamıyorum bazı arabaları :D
buda farklı sistemdeki bır 5 axis tezgahta kapak işleme videosu , bu sistem öncekine göre daha saglıklı ölçü çıkarır bana göre
bu makineyi oturup izlerim saatlerce :)
Konu çok iyi olmuş, çok güzel paylaşımlar var, herkese bol bol teşekkür.
Ayar konusu biraz farklı Bora abi,
Bu işin closed loopu var open loopu var, havayı verdin fakir geri çektin zengin diyebileceğimiz kadar bodoz çalışmıyor malesef :)
Rölanti AF'sinin manifoldu ve kelebeği işlenmiş S2000 'de 17'ye geliyor olması muhtemelen önceden yapılmış VAFC ayarının biraz polishle şaşırmış olmasından dolayı. Arada bi yanıltıcı (piggyback) olmasa lambda sensörü rölantiyi napar eder 14.7 ve civarına getirir. Enjektör değişmesini filan konu dışı tutuyorum tabi.
He tam gazdaki AF değerlerinde farklılık olur tabi ki, oralara düzeltme gerekebilir, ya da düzeltilirse daha iyi olur diyeyim. Manifold ve kelebekten gelecek AF fakirleşmesi fabrikanın pek çok araçta güvenlik olarak bıraktığı zenginlikten daha çok olmaz.
Yani ayarsız da hızlanması muhtemeldir. Ama iyi ayarla yapılan işin etkisi ortaya daha çok çıkar.
Abim 14 yıldır bu işi yapıyo kendim yapıyo olsaydım Türkiyedeki projeler için başta kar gözetmeden elimi taşın altına sokardım güzel şeyler çıkardı eminimki ama tasarımcılığın endüstriyel kısmı ilgi alanıma girmiyo işte...
gerçekten güzel işlenmiş bir kapak, baya emek harcanmıştır programlama safhasında.
Konuyu temizledim, konu teknik bölümde ve teknik bilgi paylaşımı olarak devam etsin.
çok iyi oldu elinize sağlık