User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Swap mı yoksa Motor rektefesi mi ?

  1. #1
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Swap mı yoksa Motor rektefesi mi ?

    Merhana arkadaşlar uzun süre üzernde araştırdığım daha doğrusu bilenlere tecrübesi olanlara sorup soruşturduğum bir konu bu birde tech ailesine danışmak istedim..

    Aracımın motoru yılların verdiği metal yorgunluklarıyla beraber hararet sonrası yatak vurmaya başlamıştır kaç ustaya sorduysam en azından 1000-1500 arası bi masraf çıkacağını kimilerininse 2000-2500 dediğini hatırlıyorum rektefe bukadar maliyetlimi gerçekten? 2. sorumsa 2-3 lira gözden çıkarıpta eski teknolojiyle yola devam etmek yerinde yeni model ve daha çok beygirli bir motoru swaplamak mı mantıklı olacaktır tabi bunun işletmesi tüv muayene vs. herşeyi göz önünde bulunarak cevaplarsanız sevirinim ha tabi bide işçiliği unutmamak gerekir.. Tüm bunların sonunda diyelimki swap mantıklı düzen tutarmı tutmama riski varmıdır aracım 90 model EF..

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhana arkadaşlar uzun süre üzernde araştırdığım daha doğrusu bilenlere tecrübesi olanlara sorup soruşturduğum bir konu bu birde tech ailesine danışmak istedim..

    Aracımın motoru yılların verdiği metal yorgunluklarıyla beraber hararet sonrası yatak vurmaya başlamıştır kaç ustaya sorduysam en azından 1000-1500 arası bi masraf çıkacağını kimilerininse 2000-2500 dediğini hatırlıyorum rektefe bukadar maliyetlimi gerçekten? 2. sorumsa 2-3 lira gözden çıkarıpta eski teknolojiyle yola devam etmek yerinde yeni model ve daha çok beygirli bir motoru swaplamak mı mantıklı olacaktır tabi bunun işletmesi tüv muayene vs. herşeyi göz önünde bulunarak cevaplarsanız sevirinim ha tabi bide işçiliği unutmamak gerekir.. Tüm bunların sonunda diyelimki swap mantıklı düzen tutarmı tutmama riski varmıdır aracım 90 model EF..
    1500 lira masraf diyosun motorun için.

    yeni motor d serisi bi motor alsan en az 2500 lira + usta alacak 1000 lira + 500 lira işletmesi tutacak gittisi geldisu oldu olmadı 5.000 lira üstelik en fazla d16 koyarsın oda 120 hp olur bilenler daha detaylı yazar zaten

  3. #3
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam rektefiye yapardım, swap yaparsan maliyeti yüksek olur ve ilerde satarken istediğin fiyata veremezsin..
    çünki kimse daha yüksek modeli varken eskisine aynı parayı vermiyor

  4. #4
    ismailozkan_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    adana
    Mesaj
    655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yerinde olsam rektefiye yaptırır eğer biraz uğraşacağım diyorsan sohc v-tecle biraz daha güzel olur , zaman maddi durum ve prosedürle uğraşırım diyorsan swap , bi ara d16a9 ve b18a2 li efim vardı d16a9 lu hali aşağıdaki gibi fikrin olur

    http://www.techturkey.com/forum/vide...-d16a9-ef.html

  5. #5
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim konuştuğumuz gibi rektefiye yoluna git... 1000-1500 liraya biter snein işin... swap yapacam diye sadece belgelere vereceğin parayla rektefiyesini yaptırırsın... ayrıca aracında yatak değil etek vuruntu sesi var arada çok fark...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  6. #6
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rektefiye + turbo fikrini düşünün derim, hiç bir prosedür yok muayene sıkıntısı yok satışta zararı yok
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  7. #7
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rektefiye + turbo fikrini düşünün derim, hiç bir prosedür yok muayene sıkıntısı yok satışta zararı yok
    Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?

  8. #8
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim konuştuğumuz gibi rektefiye yoluna git... 1000-1500 liraya biter snein işin... swap yapacam diye sadece belgelere vereceğin parayla rektefiyesini yaptırırsın... ayrıca aracında yatak değil etek vuruntu sesi var arada çok fark...
    Haklısın abim ya bu gidişle öyle görünüyor zaten gelseydin bi buraya kafam rahat edicekti

  9. #9
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?
    ikisi de olur ne kadar güç istenildiğine bağlı olacaktır
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  10. #10
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik ile turbolu araçların kol pistonları farklı turbo düşünüyorsan ona göre rektefiye yaptır.

  11. #11
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motoru turboya göremi rektefe etmem gerekecek ozaman yoksa aynı mekanizma mı ?
    motor içinide kullanacagın malzemeyi turboya göre kullanman gerekir ,ypksa motor kucakk
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  12. #12
    AtmoSpheriC
    Misafir
    aşırı bişi olmasın diyosan 0,5 orjinalide üfler.. ama açmışken pistonları elden geçirirsen iyi olur

  13. #13
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o motorun kolu cok ınce yalnız ole basınca dayanıcak gibi değil 0.4 0.5ler okey de üstü zorlar ilerde bıdaha motor acmayın basınc acıcam diye

    ben sızın yerınızde olsam karburatoru cıkartıp d16y4 emmeyle enjeksıyona gecerdim ilerdede sohc vtecin onunu acardım

    İlker G.

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracını seviyorsan kasası düzgün temiz bir araç ise bu aracı binerim diyosan kendi motorunu turbolayacağın şekilde toplat ve turbola.Yapabileceğin en mantıklı şey bu olur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    TurboJDM
    Misafir
    swap daha mantıklı. sonuçta bu para harcanacak düzgün bi şekilde yapman gerekir genede karar sana kalmış.

  16. #16
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevaplarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslar pekı bu konuda detaylı bılgısı olan varsa soch vtec yapıp oyle turbolamak mı mantıklı yoksa duz karburatorlu motoru kullanarak da azda olsa pıston vs degstırıp turbo ıle de guc alma sansım varmı arac suan 90 hp orjınal turboyla kac hp alırım yalnızca turbo kendı basına yetecekmı nekadar malıyet cıkartır ?

  17. #17
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevaplarınız ıcın tesekkur ederım arkadaslar pekı bu konuda detaylı bılgısı olan varsa soch vtec yapıp oyle turbolamak mı mantıklı yoksa duz karburatorlu motoru kullanarak da azda olsa pıston vs degstırıp turbo ıle de guc alma sansım varmı arac suan 90 hp orjınal turboyla kac hp alırım yalnızca turbo kendı basına yetecekmı nekadar malıyet cıkartır ?
    sohc vtec tabıkıdı daha iyi olucaktır ama vtece gerek yok enjeksıyona cevırıp turbolayabılırsınız
    benzın deponuz degısıcek benzın hattı cekılcek emme enjektor elektrik tesısatı cekılcek eecuya ben karburatore turbo yapmam
    motor içine girip girmemek size baglı dusuk gucte bi turboyla uzun surelı kullanabılırsınız ama oyle hemen yapılcak işler değil bunlar önce karburatorden kurtulurdum sonrası cebime gore devam ederdim ben

    İlker G.

  18. #18
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı önce enjeksiyona çevirmek mantıklı ozaman çünkü karburatorlu bi araca turbo komik geliyor nedense istediğim ayarları veremem sonuça... bu parçalar hakkında bilgi sahibi olan varmı maliyeti işçiliği vs nekadar mal olur en azından bütçemizi ayarlıyalım ona göre

  19. #19
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    enjeksıyona cevırmek ıcın elımde hersey mevcutt fıyat gorusulur .. en mantıklısı enjeksıyon turboo
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •