User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Normal LPG - Sıralı LPG

  1. #1
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Normal LPG - Sıralı LPG

    Arkadaşlar,abiler merhaba,

    Az çok kişi biliyor , Opel Omega 2.0I Kullanmaktayım,

    Fakat ne yaptıysam,normal sistem lpg'de düzgün bir performans alamadım,

    Yakıtı çok üzmeye başladı beni , 30TL LPG ile 80KM yapıyor şehiriçinde.

    Yani ufak bir hesap yaparsak 38-40Krş arası yakıyor buda fazlasıyla cebime dokunmaya başladı.

    Ve Sanayide bir ustaya sorduğum da Normal ile Sıralı da en fazla %20 Tasarruf edersin dedi,

    Şunu da ekliyim arabamın maf sensörünün klepesi kırık,yani sinyal yolluyor ama ne kadar sağlıklı bunu da bilmiyoruz tabi..

    Otomobilimi ciddi manada satma kararı aldım ama eğer yakıtı vs. düşerse ondan da vazgeçebilirim,

    Artısı Eksisi ne olur bilen birisi var ise yardımcı olur mu acaba ?


    Birde bunu okudum hepten kafam karıştı

    normal lpg den sıralı sisteme gecme [Arşiv] - Opel Forum - Opelim.NeT
    Serdar TURGUT

  2. #2
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son olarak eklemek istediğim arabam ısınmıyor,içini ısıtmıyor,çok az geliyor ısısı..

    Bu hangi sebepten olabilir ?
    Serdar TURGUT

  3. #3
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam hararet müşiri-termostat gibi bakımlarını kontrol edin motor ısınmadığı için çok yakıyor olabilir.

  4. #4
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Contan yanık OLMASIN ? RADYATÖRDE ANTİFİRİZ VAR MI ?
    ISITMAMASI KALORİFER PETEĞİNİN TIKALI OLMASINA İŞARET EDİYOR.
    SOĞUKKEN MOTOR SU SESİ GELİYOR MU ?

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğuk havalarda eski tip LPG'de araç hem fazla yakar, hem de araç ısınmaz. Çünkü daha motor suyu yeterli sıcaklığa ulaşamadan gelen soğuk sıvı LPG ile regülatör tüm ısıyı sömürür. Tabi motor sıcaklığı çok düşükse bu sefer de tamamen buharlaşamayan LPG'de tüketim çok artar. Çünkü buhar olarak gitmesi gereken yanma odasına neredeyse akarak gider. Bu da hem aracın çalışmasını bozar, hem ısınmasını güçleştirir, hem de tüketimi arttırır.

    Soğuk havalarda eski tip LPG'li aracı olanlar bence araçlarını benzinde çalıştırıp motor sıcaklığının biraz olsun artmasına müsaade edip öyle LPG'ye geçsinler. Bu şekilde inanın doğrudan LPG'de çalıştırmaktan daha düşük bir tüketim yakalarlar.

    Sıralıya geçebilirsin. Ama önce aracının benzinde tamamen sorunsuz çalışması gerekir.

  6. #6
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim arabada böyle. ısınmıyor bir türlü termostat değişcek ama üşendiğimden radyatörün önüne karton koydum. farketti baya. bursadan izmite kadar kalorifer ısınmadıydı arabanın burnu tamamen buz tutmuştu

  7. #7
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabamın hararet göstergesi , 90'ı bulmuyor bile 2.çizgide kalıyor..

    Demek bu yüzden yapıyor,Benzinde çalışmasında bir sıkıntı yok,ama aracın içi benzin kokuyor, eski tip olduğu için üzerindedirek lpg ile çalışıyor şuanda,
    Arabanın içinde neredeyse donuyorum,Sıralı şart diyorsunuz,

    Kerem abi Antifirizi yeni koydum daha , conta yanık değil diye biliyorum en azından..



    Evet bize 1000TL+ kaçacak gibi gözüküyor. Yada bir süre yatırıcam arabamı..
    Serdar TURGUT

  8. #8
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce hararet müşirini sonra termostatını kontrol ettirin belkide gerek kalmayacak lpg değişimine.

    Hararet yükselmiyorsa hararet müşiri, olması gereken değere gelipte düşüyorsa aracın termostatında sıkıntı vardır.

  9. #9
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki şehir içinde dur kalk yaparken hararet yükselmiyormu ? mesela ben şehir içi yoğun trafiğe gireyim hararet yükseliyor.yol açılınca 80-90 yapınca hararet tekrar düşüyor..böyle yaparsa yüzde 90 termostat..
    lpg ile ilgili olacağını sanmıyorum çünkü geçen senelere kadar hararet hep normaldi bu aralar saçmalamaya başladı..araçta 9 yıldır lpg var.

  10. #10
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle söyliyim bir ara rolantide beklerken 90ı azıcık da olsa geçiyordu,havaların soğukluğundanmıdır nedir onu da yapmıyor.

    Şehir içinde öyle bir hararet yükselmesi falan yapmıyor anlayamadım..

    Bu arada eklemek istedim sadece soğukluk değil,yakıt tasarrufu konusunda ne yapabilirim onu merak ediyorum..
    Serdar TURGUT

  11. #11
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağlıklı ısınıca yakıtıda düşer.siz lpgnin normal bakımlarını yapın ayrıca bu sıralar herkes lpgden şikayetçi kışın içindeki gaz oranlarını değiştiriyorlarmış buda fazla yakmaya neden oluyormuş

    kmde 40 kuruş fazla biraz ben 1.8 arabayla 28 kuruş civarı yakıyorum eski sistem lpg ile.yazın dahada düşüyor.sistem kaç yıllık ?

  12. #12
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracımda 5 yıllık lpg takılı ama lpg regülatörünü yeni değiştirdim.
    Serdar TURGUT

  13. #13
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devir Bakımları eksik edilmeyecek, lastik basınçları sürekli kontrol edilecek. Ani hareketlerden kaçınılacak. Bu şekilde 1-2 litreye kadar tasarruf edebilirsiniz. 32 litre lpg ile şu an 350 km ye kadar gidiyor maşallah...

  14. #14
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeş büyük ihtimalle senin termostat arızalı ya da derecesi düşük.Termostatı yenile 87 lik filan taktır sonrasında arabanda ısınır yakıtında düşer.Kalorifer ısıtmasa bile yakıtın kesin düşer.Çok ta maliyeti olan bir işlem değil zaten.
    Nadide şeyler değerlidir.

  15. #15
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok agresif bir sürücü değilim tabi ama ani hareketlerim oluyor

    Termostada baktıralım,bir de şu ısı olayını çözmem lazım,oynama yapar diye düşünmeye başladım.

    Yoksa öbür türlü hakketen çok pahalı olucak benim için.1500TL gibi bir rakam duruyor.En iyimser rakam tabi bu..
    Serdar TURGUT

  16. #16
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam önce hararet müşirine baktır çünkü hararet hiç yükselmiyor Hararet yükseldikten sonra düşüyorsa termostatın arızalıdır...

  17. #17
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı metinmb407 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam önce hararet müşirine baktır çünkü hararet hiç yükselmiyor Hararet yükseldikten sonra düşüyorsa termostatın arızalıdır...
    Anladım peki bu ısı olayını çözersek , yakıtta illa oynama olur yanlış anlamadım değil mi?

    Sıralı LPG olayına geçmeye gerek yok mu diyoruz yani ?
    Serdar TURGUT

  18. #18
    metinmb407 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    19-53 Çorum-Rize
    Mesaj
    677
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ucuzdan pahalıya doğru gidiyoruz... Nispeten düzelme olacaktır.

  19. #19
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı metinmb407 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ucuzdan pahalıya doğru gidiyoruz... Nispeten düzelme olacaktır.
    Teşekkür ederim.Yoksa sanayide adamı öpüyorlar kaba tabirle...
    Serdar TURGUT

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •