TaGo Nickli Üyeden Alıntı
Farklı görüşler mevcut. Isı farkı olarak adlandıralım. Yüksekten düşük noktaya doğru hareket eder. Yani transfer olmak zorundadır. Şimdi kaput altı sıcaklığı artar ısı yükselir, motor parçalarına devam eder. Bu parçalardanda belirli debilerde geçen havaya iletilmiyorsa ısı nerde kalır? parçadamı? eğer öyle ise sürekli olarak parçanında sıcaklığı artmaya devam eder. Bu süreç devamlı çalışma boyunca devam ederse? son noktası gelmez. Demekki ısı bir yere iletiliyor.
En güzeli ıat değeri alınabilen bir araçta 10 dk çalıştıktan sonra ve 1 saat sıkıştırıldıktan sonraki farka bakmak olur. IAT değeri artıyorsa demekki çekilen havaya ısı geçişi vardır.