User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: LPG ayar Tutmama Sorunu

  1. #1
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LPG ayar Tutmama Sorunu

    Arabam kafasına göre bazen rölantiyi düşürüp bazende normal seyrinde devam ettiriyor.Araba karbüratörlü ve hiç sensör yok.ve çok yakıyor full depo ile 250km uzun yolda zar zor yapıyor.büyük tank var 55 litrelik.Ayrıca geç çalışıyor.LPG ayarlatmaya gittiğimde ayarlar düzgün diyor dükkanın içinde 5 dk çalıştırıyorum rölanti sabit çıkıyorum biraz basıyorum eve geliyorum rölanti yine 500-600e düşmüş.Genelde bastıktan sonra oluyor bu.Sorun nedir sizce motor yeni rektefiye yapıldı LPG yılbaşında sıfırlandı.

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karbüratörün fazla hava alıyor olabilirmi.? karbüratörlü araçların lpg de en çok karşılaştığı sıkıntıdır bu.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  3. #3
    caglargungor
    Misafir
    genlde karburatörün dibinden hava aldığında oluyor motor esnedikççe aradan çokhava alıp ondan olabilir

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filtresinin düzeneğinde bi gevşeklik varmı kontrol et biyerlerden hava alıyor gibi...

  5. #5
    BİLAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    48
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşların dedıklerınede bak bıde gaz kelebegıne bak .devır ınıp cıkıyosa havayla alakalıdır ..

    Bendede oldu gaz kelebegını temızlemıştık ıcındekı sılkon contaya zarar vermıştık

  6. #6
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpg ayarini nerde yaptiriyosun?
    bbm pin :2B244451

  7. #7
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz ayarını elbirlikte yaptırıyorum e5 yanyolda..inceden bir titremede var anlaşılan bir yerden hava alıyor ortak düşünce bu.çok yakmasıda bu yüzden olabilirmi ?

  8. #8
    delta0o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    558
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesin karbüratörün hava almasıdır.kaçakları kontrol edin fazla hava almasını bantla çözebilrsiniz
    TeKS@S

  9. #9
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gaz ayarını elbirlikte yaptırıyorum e5 yanyolda..inceden bir titremede var anlaşılan bir yerden hava alıyor ortak düşünce bu.çok yakmasıda bu yüzden olabilirmi ?
    Elbirlikte karb. Gaz ayarini yapan elemanin adini unuttum ama o soyler kesinlikle neden ole yaptigini, bende hep orda yaptiririm hatta tupude degistiricem tartariniye gecicem evet bi yerlerden hava alma ihtimali olabilir, karb. Manifolt baglantisini kontrol edin karb. Sallaniyosa ordan aliyo olabilir, hava filtresi kabininin baglanti noktalarinada iyice bi bakin ya bi yerlerden hava alir ole biseydir sanirim, genelde elbirlik son derece yardimci olur bu gibi durumlarda anlamadim sana niye solememis sundandir bundandir diye?
    bbm pin :2B244451

  10. #10
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baya ilgililer sağolsunlar ancak sorun arabada orda ayar yapılıyor tam istediğim gibi, eve geliyorum yine saptımış.

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzind rölantınız nasıl önce onu kontrol etmek lazım.. benzinde sıkıntı yoksa o zaman LPG de aramak lazım.. ayrıca benim aklıma gelen ilk nokta beyin.. sıfır beyin de taksanız araç hararet yaptığında içindeki diyafram büzüşüyor ve hem geç çalışma hem aşırı yakıt problemleri olabiliyor.. bazen de beyin fabrika çıkışı bu diyaframlarda sıkıntı olabiliyor... bence denemeye değer bi LPG beynini... (tabii benzinde sorun olmadığını varsayarak)

  12. #12
    berdoz76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    SAMSUN-TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle motor yeni yaptırdım demişsiniz ancak aracınızın benzinde kontrolünü yaptığınızda araçta alıp verme varmı acaba şayet var ise öncelikle 1-subap ayarlarınız fabrikasyon değerlerinde iyi bir usta tarafından yapılması lazım 2-aracınızın bujileri temiz ise değilse temizlenmeli ve buji tırnak aralığı 0,75 yada 0,80 aralığına getirmeniz lazım .çünkü lpg de ateşleme geç olur. 3-Buji kablolarınızı kontrol etmeniz lazım.kontrol yaparken karanlık bir yerde kaputu açıp motordan el ile gaz verdiğinizde buji kablolarında kaçak varsa gözle görürsünüz. 4-Aracınızda mikser uygulaması var ise mikser hava giriş ağzına 505 yapıştırıcı ile 2,5 cm (ortasının genişliği bu olacak) çapında bir pul yapıştırın. 5-lpg regülatöründe biriken kostik dediğimiz atık yağımsı maddeyi altındaki vidayı açmak suretiyle boşaltacaksınız.özellikle katkılı gaz kullanırsanız bunu 10-15 günde bir yapın. 6.regülatörden karbüratörünüze gelen lpg borusunun kalınlığı 20 milimetre ise ayr vidası karbüratöre yaklaşık 15-20 cm yakınlığında olmalı ve ayar vidası plastik değil kesinlikle prinç vida olması gerekli.ayar vidasından sonra hava filtre kutusuna giren miksre bağlı lpg hortumu çapıda 16 milimete olmalı ve boruların hava filtre kutusuna giriş yerleri slikonla kapatılıp kesinlikle dışarıdan hava almıyacak şekilde kapatılmalıdır.Asıl önemli olan motorun havayı sadece hava filtre borusundan yapmasıdır.Başka yerden hava alırsa rolantide düzensizlik.Yapar. 8-Arabayı zorladığınızda yaptığını söylediğinize göre şarj dinamosunada bir baktırın bakımlarını yaptırın.(bu da önemli) sonuç tüm bunları yaptıktan sonra iyi bir ustaya gaz ayarı yaptırıp aynı sorunlar devam ederse lpg beynini kesinlikle değiştirin ve yeni beyini 1000 km kadar 30000 devri geçmiyerek zorlamayınki rodajı iyi olsun

  13. #13
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzind rölantınız nasıl önce onu kontrol etmek lazım.. benzinde sıkıntı yoksa o zaman LPG de aramak lazım.. ayrıca benim aklıma gelen ilk nokta beyin.. sıfır beyin de taksanız araç hararet yaptığında içindeki diyafram büzüşüyor ve hem geç çalışma hem aşırı yakıt problemleri olabiliyor.. bazen de beyin fabrika çıkışı bu diyaframlarda sıkıntı olabiliyor... bence denemeye değer bi LPG beynini... (tabii benzinde sorun olmadığını varsayarak)
    araç hararet yapmadı.benzinde çalıştıramadık yıllardır deponun içinde biriken su şamadıra pompa depo borular ne varsa pas içinde bırakmış baya bi maliyetli çıktı şu an sadece lpgde gidiyor.

    @berdoz76

    bilgi için teşekkürler katkılı gaz kullanmıyorum.dedikleriniz hepsi tamamen uyuyor.ancak bujilerin durumu nasıl bilmiyorum sıfır taktım ama rodaj yaptı o sırada distribitör bozuldu distribitör değişti.bu süre zarfında hep boş yere marş bastım belki o yüzden kurum bağlamış olabilirler.lpg ciye göstereyim bi ondan sonra ustamı arar sorarım

  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç karbiratörlü ise karbiratörün içine aracı çalıştıracak kadar biraz benzin akıtıp benzinde çalışma sağlanabilir sanırım rölanti olayına bakmal için.. yoksa benzinde yapıp yapmadığını bilmeden yola çıkarsak arıza aramak için çok zahmetli ve çok masraflı olabilir..

  15. #15
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün lpg ayarını yaptırdım usta ayarı çok bozmuşsun dedi tekrardan ayarladı.ancak 2 gündür çıtırdan tekleme yapıyordu bu akşam okuldan çıktım gaza basıyorum düşük devirlerde tekliyor basınca düzeliyor.distribitörü çıkma aldım temizdi bir sorun yapmıyordu birde ateşleme sıkıntısı gibi silkelemiyor sanki yakıtta pislik varmışta o yüzden yapıyor gibi geldi bana..genelde soğukken yapıyor.

  16. #16
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sabah iyice arttı tekleme.. soğukken her zaman yapıyor ısınınca sadece düşük devirlerde 2000rpm gibi.acaba havalar soğudu lpg tam ısınmıyormu ? buji kabloları v.s bütün sisteme baktım bir anormallik yok zaten ateşlemedeki tekleme farklı oluyordu bu gaz yememe gibi bir şey

  17. #17
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mikserde bi sikinti olabilir mi acaba? Bide karb. Kurum toplamis olmasin sakin? Benim arabada 4000 devir araliginda kesiliyo ama sorun beyinde tespit ettik, komple sistemi degisip kurtulucaz! Karb.cu serdar var modern sanayii'de elbirlikte sorarsan tarif ederler, ozgur tavsiye etti de mavi opel rekord'lu diye o yardimci olur baya anlar bu durumlardan! Sen orayada bi gorun istersen esnafligi iyidir paragoz diil yani
    bbm pin :2B244451

  18. #18
    berdoz76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    SAMSUN-TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana yazdıklarıma bir bak istersen .Arkadaşın yazdığı gibi karbüratörün temiz ise şayet.Başka bir lpg regülatörüyle deneme yapmalısın.Senin beyin içindeki diyaframlarda problem olabilir.Beyin yeni olması bir şey farkettirmez .Yeni bir beyin tak.dene bak sorunun çözülecek

  19. #19
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim amma çektin arabadan ya

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •