User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mercedes Sprinter Euro3 ve Euro4 Motor Farkı ?

  1. #1
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mercedes Sprinter Euro3 ve Euro4 Motor Farkı ?

    Arkadaşlar,
    Şirket araçlarımızda şöyle bir sıkıntımız var.

    2 tane sprinter var, biri euro3 motor diye geçiyormuş, diğeri de euro4.

    bu iki motorun kodu falan herşeyi aynı, beygir gücü aynı CC si aynı...

    fakat euro3 diye geçen model euro4 diye geçen modelden tam tamına 100km de 4-5 litre daha fazla yakıyor... Şöförler bunun normal olduğunu motorların fakrlı olduğunu söylüyorlar

    böyle birşey gerçekten doğru mu ?
    eğer öyle ise bunu düzeltmek mümkün mü
    aynı hacim aynı güçte iki aynı araba, inanılmaz bir fark var... Bu fark yazılım ile falan kapanıyor mu veya bilindik bir çözümü var mı ?

    tecrübeleri olan arkadaşlar varmı konu ile ilgili ?
    Loading...

  2. #2
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öyle bir dünya yok 4-5 litre oynaması imkansız sizin şöförler çok biliyo sanırım

  3. #3
    Ahmet_28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    euro 5 ler daha az yakıyor

    motor aynı evet sadece egsoz farklı daha az zehirli gaz salıyor.
    barnak bassam olurmu ?

  4. #4
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hadi şöförden farketsin diyelim 1-2 litre...
    3 litre fark ediyor gibi düşünelim...

    bu arada euro 3 olan arabanın şöförü değişti... geçmiş otobil kayıtlarından baktım. Euro 3 olan aynı değerlerde yakmış hep... yeni şöförde de eski şöfördede ortalama 14-15 litre... bazı bazı 16-17 litreleri görmüş nadiren...

    euro 4 olan aracın şöförü hiç değişmedi, o da ortalama 11 litre falan yakmış...

    şöför farkı da değil diyeceğim de, son çare şöförlere araba mı değiştirtsek ne yapsak ? Euro 4 te az yakan şöför euro 3 ü kullandığında durum ne olacak diye
    Loading...

  5. #5
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz farklı olması lazım bende öyle biliyorum
    74 model sehpa...

  6. #6
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dieselpartikelfilter deniyor,türkcesi katalizatör sanirim,
    + gaz salinimi konusu ile de ilgili,euro 3-4-5-6 diye gidiyor.
    su anda 6lar piyasada, cevreci bunlar

  7. #7
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam çevreci de,

    bu fark normal mi ?

    normal ise bu farkı ortadan kaldırmak için birşeyler yapabiliyor muyuz ? (:
    Loading...

  8. #8
    Yiğit Ş. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöförleri değiştir 1 hafta. yine devam ederse arabayla ilgili çözüm bakarsınız bence
    *
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı
    *simdi yok homsitora gidelim yok midpoyint yok starbaks
    *a..... o zmnlar yoktu oyle
    *bi cay iciriodun
    *bisinema
    *finishim

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam çevreci de,

    bu fark normal mi ?

    normal ise bu farkı ortadan kaldırmak için birşeyler yapabiliyor muyuz ? (:
    şimdi fark sadece katalizatör de ise değiştirmek mümkündür yani öyle mi ?
    ozaman bi kat bide ona göre yazılım ile euro 4 den üstün olur yahu
    he bide,şimdi bu 3-4 olayı sadece egzoz la alakalı ise,euro 3 daha mı ciğerli.bende merak ettim şimdi farkı

  10. #10
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi fark sadece katalizatör de ise değiştirmek mümkündür yani öyle mi ?
    ozaman bi kat bide ona göre yazılım ile euro 4 den üstün olur yahu
    he bide,şimdi bu 3-4 olayı sadece egzoz la alakalı ise,euro 3 daha mı ciğerli.bende merak ettim şimdi farkı
    yani ben de onu diyorum,
    olay katalitik + yazılım ise, yüksek km ler yapıyor arabalar, çok kısa sürede zaten telafi ederiz...

    önemli olan net farkın tespiti ve çözüm yolu .
    Loading...

  11. #11
    Ahmet_28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100 km de 3 lt gibi bi fark normal .euro 5 araçlar 3 lere göre km de 15-20 kuruş civarı az yakıyor.
    barnak bassam olurmu ?

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz az yakmasi normal kullanİmda onemli soforden sofore degisir
    körler sağırlar

  13. #13
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 litre fark ediyor ortalama 100km de...

    2 farklı şöförde de aynı ortalamalar tutturulmuş...

    Euro 3 lere herhangi birşey yapılabiliyor mu peki euro 4 veyya 5 gibi yakması için bunu merak ediyorum (:
    Loading...

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 litre fark ediyor ortalama 100km de...

    2 farklı şöförde de aynı ortalamalar tutturulmuş...

    Euro 3 lere herhangi birşey yapılabiliyor mu peki euro 4 veyya 5 gibi yakması için bunu merak ediyorum (:


    Yazilim yoksa yazilim yaptirin farkeder tuketim

    Tabi motor gercekten saglikliysa basta enjektorlere pompayi vs kontrOl edin olmadi
    körler sağırlar

  15. #15
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazilim yoksa yazilim yaptirin farkeder tuketim

    Tabi motor gercekten saglikliysa basta enjektorlere pompayi vs kontrOl edin olmadi
    tabiki yazılım farkedecektir...
    ama 100km de aradaki 4 litrelik farkı ortadan kaldıramaz diye düşünüyorum...

    bunun yanında yapmamız gereken birşey varmı acaba euro 4 veya 5 e ulaşmak için.

    açıkçası aralarındaki net farkı öğrenmek istiyorum (:
    Loading...

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabi bide gercekten normalde olabilir o araba icin bildigim bi tir vardi 460 volvo fh12 3 taneydi ayni model ayni arabalr ikisi ayni yukle 32 33 yakarken bitanesi 36 dan asagi dusmuyordu herseyine bakildi problem yoktu, yazilimdan sonra dustu haliyle degerler sofor vs degismesine ragmen pyleydi


    Rodaj falanda onemli tabi
    körler sağırlar

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki motor arasındaki temel fark egsoz sistemi. Tüketime bu denli etki edecek, verimlilikle alakalı yapısal bir fark yok.

    Sebep şoförlerin kullanım farklılığı olabilir. En güçlü ihtimal olarak bu görünüyor.

    Bir diğer ihtimal de pompada veya enjektörlerde mazot kaçağı olabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabiki yazılım farkedecektir...
    ama 100km de aradaki 4 litrelik farkı ortadan kaldıramaz diye düşünüyorum...

    bunun yanında yapmamız gereken birşey varmı acaba euro 4 veya 5 e ulaşmak için.

    açıkçası aralarındaki net farkı öğrenmek istiyorum (:
    Emisyon normlari baya birsey iceriyor iceriklerini bilmiyorum ama son yeni nesil motorlarda ciddi kisitlanan yada spyle diyim dikkat edilen seyler var, agir vasitada egr, ad blue kullanimi vs

    Yanlis anlama ama soforlerinize guveniyormusunuz
    körler sağırlar

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki motor arasındaki temel fark egsoz sistemi. Tüketime bu denli etki edecek, verimlilikle alakalı yapısal bir fark yok.

    Sebep şoförlerin kullanım farklılığı olabilir. En güçlü ihtimal olarak bu görünüyor.

    Bir diğer ihtimal de pompada veya enjektörlerde mazot kaçağı olabilir.


    Bu tip motorlarda yeni nesil olanlarda ic yapida farkliliga gidiyorlarmi?

    Mesela volvonun bazi motorlari modelden modele degisiyor ufak tefek farklari var yada dafin paccar motprlari mesela
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •