Redstuff'mu. Bence çok yanlış bir tercih olur Corsa için. Heleki slotted olmayan bir diskte. Aşırı toz üretimi var.
Printable View
ben trw balataları 40 binde almıştım araba 90 bine geldi sıkıntısız gidiyor tavsiye ederim.
Slotted diskin tozu atmaktan ziyade sürtünme anında çıkan gazı tahliye edebilmesi + sı var. Tozu bir şekilde tahliye edebiliyor zaten deliksiz diskte olsa jantınız simsiyah olunca anlıyorsunuz :)
Ama aynı anda delik yada oyuk bölgelere balata basamıyor, yani balata diske temas ettiğinde oluşan alanı düşünürseniz, slotted diskte daha az yüzeye temas ettiği için yüzeyden kaybediyorsunuz. Yani balatanız aşırı toz da atsa da atmasa da, delikli disk takınca fren mesafesi azalmaz. Ama uzun soluklu-pist kullanımında diskin ısınma mukavemeti artar freniniz daha geç şişer. Benim delikli disk almama sebebim ses-uğultu probleminin yanında bu etkendir.
Özgüre deliksiz disk önermemin sebebi, pist kullanımından çok genel-günlük kullanım aracı olmasından ötürü delikli disklerin oluşturduğu ses-uğultu problemini yaşamadan, ve delikli disklerdeki esas problem = yüzey alanını kaybetmeden = günlük kullanımda frenaj mesafesini arttırmadan kullanabilme şansı olması.
Şunu derseniz anlarım mesela, balataların tam performansını gösterebilmesi için belirli aralıklarda ısı derecesinde olmalıdır ve Corsa gibi B segmenti, nispeten ağırlık olarak "hafif" bir araçta redstuff gibi yüksek ısılarda iyi çalışabilen bir balata ile bu ısı aralığına gelmen güçtür derseniz ona eyvallah derim, Corsa kullanmadığım için net bir yorumda bulunamam. Bu tip bir durumda daha düşük çalışma ısı aralığı için üretilen green stuff tabiki daha mantıklı olacaktır. Ama balatanın tozu fazla atması ile deliksiz disk kullanmanın esas etken olacağını düşünmemekteyim.
Orjinal balata ve delikli disk kombinasyonu kullanıyordum bundan önce, fren tepkisi, pedal hassasiyeti ve mesafe bakımından çok iyi gelişme kat etti deliksiz disk ve redstuff ile. + Olarak sadece EP3 te değil, 2010 model Civicte de totalde 2 farklı Honda'da (ki genelde Honda'lar frenajı kötü olan araçlardır, bilirsiniz ki) orjinal disk ve redstuff kullanarak tecrübe ederek bu kanaate vardım.
Bunlar naçizane görüşümdür. Bilmediğim/Yanlış bildiğim bir şey varsa öğrenmekten mutluluk duyarım.
Yanlış doğru demek bana düşmez. He benimde ciddi olarak fren ve süspansiyon tecrübelerim ve araştırmalarım var. Kendi kitimide yapmış ve kullanıyor olmakta bir kenara matematiksel olarak kağıt üzerinde gözüken bazı şeyler gerçekte ancak kronometreye yansıyacak kadar önemsiz olabiliyor.
Öncelikle redstuff Corsa için kötü bir tercih. Ayrıca redstuff düz disk ile kötü bir tercih.
Şimdi Redstuff balata kompozit malzemeden EBC'nin kendince competition ve diğer sert kullanımlar için ürettiği bir balata. İdeal çalışma sıcaklığı kesinlikle günlük kullanım için yeterli değil. Nasıl motorların bir tork eğrisi varsa balatalarında bir sıcaklık eğrisi var. Friction olarak verim vericeği sıcaklık motor yağlarının 0-40 yada 5-40 gibi koruma ve sıcaklık ilişkisi ile doğru orantılıdır. Ayrıca redstuff balata ömür ön planda olan bir balata değildir. Soğuk iken tutmadığı gibi en son sıcak kullanımda henüz tahliye olmamış balata tozlarıda üzerinde tekrar soğudu için ölü bir yüzey oluşturur. İlk 5-10 fren zaten bizzat kötüdür. Ölü tabakayıda attın. Balatayıda ısıttın. Bu sefer malzeme verim vermeye başlıyor. Ama sorun var. Balata tozu üretimi yoğun. Sert kullanım için yapılmış bir balata normal. Ama bir test vardı balataları tornaya bağlanmış sıfır diskler ile bitene kadar sabit hızda deniyorlardı. EBC çok hızlı toz üretiyor. Diskin düz yada delikli olması bu sefer diskin uzaklaştıramayacağı kadar toz üretmesine sebep oluyor. Diskteki deliker soğutma ve oluşan gazı tahliye amaçlı. Ama slotların başka yararlarıda var. Toz tahliyesi bunlardan birisi.
Gelelim yüzey alanı meselesine. Evet aslında 4 piston kaliper 8 piston kaliper felan bir yana balatanın disk yüzeyine basan alanı gerçekten önemlidir. Ama bir disk üzerindeki slotların balatanın yüzeyine oranla azalttığı alan gerçekten çok azdır. Ancak test ortamında ölçülebilir. Redstuff balata zaten diskleri zımpara niyetine bitirecek ve bunda artık tozunda etkisi fazla.
Ayrıca Corsa gibi küçük ana fren merkezli büyük pedal hareket alanı olan orta sınıf aile hatchback aracında sanırım oldukça dar çaplı silikon hortumlar vardır. Sadece disk yada balata ile hiçbir şekilde pedal hissinin artacağını düşünmüyorum. Frenleme hissi değişebilir ama buda görecelidir. Aşırı hassas olup insanı sinirlerinide hoplatabilir.
Tekrar söylüyeyim diskin delikli olması toz üreten balata kullanımı ile alakası yok.
fren malzemeleri sattığımız için çok rahatlıkla ferodo ve trw diyebilirim.
araç corsa c ve amaç performans olmadığından maceraya gerek yok direk ferodo ve trw ürünlerini kullanabilirsiniz.
not:eğer ferodo düşünürseniz alacağınız balatanın kodunun fdb ile başlaması kalite açısından daha iyi olur..
Ayrıntılı cevap için teşekkürler..
Peki yellow stuff ile red i kıyaslarsak (corsa için bahsetmiyorum) ? Oem ya da alternatif deliksiz disk ile kullanım olarak hangisi daha iyidir? Yellow bildiğim kadarıyla biraz daha lineer soğuk ve sıcakken çalışma karakteri bakımından..
YellowStuff günlük kullanımı içine kapsayacak sıcaklıklarda çalışan geniş scalası olan bir balata. Yellow ile karlı bir günde bile ilk 2-3 frenden sonra sorunsuz kullanırsın. Misal kendim Ferodo DS2500 kullanıyorum. RedStuff ayarında belki ondan 1 tık daha geride bir balata. Ama neredeyse YellowStuff kadar düşük sıcaklıklarda iş görüyor. Bu kış 2-3 fren değilde 10'un frenden sonra tutunma gelmeye başladı en soğuk buzlu günde bile. Neredeyse aynı para DS3000 gibi çok çok iyi bir competition ürünü olmasına rağmen günlük kullanım için aşırı tehlikeli bir ürünü slotted disk kullanmama rağmen almadım.
ben arabayı aldıgımda uzerınde yetkılı servıste takılmıs orjınal balatalar vardı.artık cok ses yapıyolardı trw aldım 15bınde bıttı...bıtmesını gectm orjınallerın bıtmıs halı gıbı bıle bı performans gosteremedıler ozgur...ay bası bosch denıcem ben
Bugün değişimi yaptık.
Ustama en yakın parçacı da Valeo disk , Bosch balata vardı o şekilde yeniledik.
Disklerim bitmiş okey'e dönüyormuş:)
Ben aracimda brembo disc kullaniyorum sadece hava kanalli delikli olanlar bir sure sonra deliklerden catlama yapiyo cizgililerde cok sesli balata tercihimi ebc yellow stuff dan yana kullandim celik fren hortumu + motul fren hidroligi ile iyi bir setup olusturdum gayet memnunum gorsel olarak cok zayiflar tel skintim bu:D