Arabayı çekiciye bindirince Bostancı sanayide Yılmaz ustaya ne kadara götürür onuda göstersin Hakan abi:D
Printable View
Arabayı çekiciye bindirince Bostancı sanayide Yılmaz ustaya ne kadara götürür onuda göstersin Hakan abi:D
100-0 degeri,
balata-disk-lastik ısı göstergesi
AFR'yi toplamda gormek kimi araclar icin yetersiz kaliyor. Ornegin bir silindir 11.5afr de calisirken diger bir silindir 12.5 afr de calisiyor olabilir *(bu kadar fark olmaz tabi ama daha net anlasilabilmesi icin farki buyuk yaziyorum)
Toplamda kabaca 12 afr gozlerken widebandta, silindirlerin arasinda aslinda ciddi fark vardir bu ornekte ve bunu gormenin tek yolu individual wideband.
Iste bu yuzden lazim her silindirdeki lambda degerini ayri ayri gormek. Kisaca fazladan bilgi verir ve fazla bilgide ayarda her zaman cok ise yarar...
güneş doğru söylüyor;
her yanma odası zaman içinde eşit koşullardan uzaklaşıyor, ama bu uzaklaşma anladığım kadarıyla büyük farklılıklar içermiyor.
bu nedenle standalone ECU vb. ürünlerde silindir başına ateşleme retard/advance veya fuel trim ayarları oluyor.
bir de intake manifoldların bazıları her silindire eşit miktarda hava gönderemiyormuş, arada %1-%3 gibi ufak farklılıklar oluyor. silindir başına tuning özelliği bu gibi durumların düzeltilmesi için de kullanılıyor.
krankın çevrilmesi sıralı patlamalar sayesinde pistonlara verilen sıralı güçle sağlanıyor, yani gücün üretimi silindirlerin arka arkaya sıralı patlamalarının bir toplamı olarak ortaya çıkıyor.
bu nedenle silindir başına EGT & AFR sensörü takmak saçma birşey değil. ancak çok profesyonel bir uygulama olduğu kesin.
Polis metre :D
Yazdığın listeye ek Benzin Basıncı ve Dış atmosfer basıncı iyi olabilir.