fiziksek aynı boyuttaki bu enjektörler arasında ne fark vardır bilen varmı ?
ikiside 440cc ikiside bosch
(renk farkı dışında)
0280 155 968
0280 156 127
![]()
fiziksek aynı boyuttaki bu enjektörler arasında ne fark vardır bilen varmı ?
ikiside 440cc ikiside bosch
(renk farkı dışında)
0280 155 968
0280 156 127
![]()
kesin bilgim yok,
ama "sprey pattern" diyerek ilk fikri ortaya atıyorum![]()
evet aynı değilmiş ama
maviler 39lb/hr = 410cc
yeşillerde 42lb/hr = 440cc
genede yanlışlık var gibi geliyor bana
bu kadar az fark için yeni enjektör olmaması lazım üretimde
haksızmıyım ?
Bende cc'ler aynı deyince empedans farkı vardır diye düşündüm ama parça listesine bakınca arkadaşın dediği gibi;
Mavi , Bosch/Ford Inj No 0280 156 127 / EV6 / 39 LB
Yeşil , Bosch/Volvo Inj No 0280 155 968 / EV6 / 42 LB
görünüyor..
2.0 yada 2.5 dizel motorlu bir araçda mevcut standart enjektörden bir boy yada iki boy daha büyük enjektör kullanılırmı.. kullanılırsa artıları ve eksileri ne olur motora faydası ve zararı ne olur..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
sanırım buldum
yeşil EV1 tipinde konnektörü kullanıyor
mavi EV6 tipi
tabi kapasite farkıda var azıcık
birde spray paterni tam bilmiyoruz.
resimlerde zaten soket farkı görünüyor? orjn resimleri değilmi?_
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
evet resimler orjinal
cevaplara teşekkürler fakat bosch enjektörlerden vazgeçtim
siemens alıyorum 630cc lik
edit:
yeni hesaplama geliyor..
evet şimdi eski enjektörler 3 barda 384 cc veren iaw weber marka
ben bunları 630cc lik siemens ile değişiyorum
araç fabrika çıkışı 192 hp turbo
ve standard rail basıncı 2.5 bar
yani eski enjektörler 2.5 barda çalıştırılıyor..
RC Fuel Injection
burada hesaplama yaparsak
eski enjektörlerin 2.5 bar basınç altında 350cc işediğini buluyoruz
simemensleri 3 barda kullanıcam
630 / 350 = 1.8
1.8 x 100 = %180 eder
demekki ben tüm ecu enjektör haritasındaki süreleri %180 daha aşağıya çekersem
kabaca eski hava-yakıt karışımına sahip olurum ??
işte hesap bu
sizce tutarmı ?
yeni soru
eski enjektörler araç rölantide 2.8 - 3.4 ms civarında çalışıyor
ben haritayı %180 aşağı alınca bu değerler 1.25 - 1.52 ms aralığına inecek
acaba bu yeni siemensler bu düşük zamanlama ile sağlıklı çalışacakmı ?
Abi sen 384 cc yi 2.5 bara göre hesapladın ama, 630 cc yi 2,5 bara göre hesaplamadın..
aslında o hesaba girmeye gerek yok, biri 384cc@3 bar, diğeri 630cc@3bar
384 / 630 = yaklaşık %60 - %61
%100 - %60 = %40 tüm haritadaki enjektör açık kalma sürelerini azaltılması gereken oran.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)