User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Üst Kapak ve Basınç

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Üst Kapak ve Basınç

    Kapakla basınç ilişkisi nasıldır ,basınc kapağın flowu ile mi alakalıdır veya üst kapakla ilgili basınca etken olan şeyler nelerdir?

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne kadar resistans, yani direnç, o kadar flow düşüşüne, dolayısıyla da basınç artışına sebep olur. Misal; aynı makinaya port polish yaparsanız aynı setupta basınç cüzi bir miktar düşebilir. Ama flow artar. Çünkü hava akışı önündeki direnç azalmıştır vs...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flow dısında etken varmıdır

  4. #4
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba.

    Zannediyorum turbo araçlardaki flow artışının yararını soruyorsunuz?Olay doğru hesabı yaparak flow u artırmakta gizlidir yani nekadar geniş portlu kapak o kadar artan flow demek değildir aslında hacminize göre vacumlamakta zorlanmayacağınız kadar genişlikteki port yapısına sahip olmanız gerekmektedir cünkü var olan turbonuzu egsoz flow'unuzla dolduruyorsunuz hacminiz içeri giren birim hava değişmeyeceği için burdaki amaç belli olan birim hacminize gerçekleşen motor zaman'lamasında hızlı ve yeterli havayı aktarmaktır.

    Bunun haricinde N/A ve Turbo araçlarda port yapıları farklıdır ancak tek bir yerde birleşiler vertical port fabrika üretim yaparkem bazı kısıtlamalardan dolayı sizin su andaki portlarınız 10 üzerinden 10 değildir performans bakımından bahsediyorum mesela yuksek basınçlarda aslında bançlı havanın bir kısmınıda tekrardan port entry'ye gönderirsiniz işte tam bu kısımda re desing işlemine ihtiyaç duyarsınız.

    edit:imla
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flow artısı degıl de kapaktan dolayı basınc sıkıntıları nelerdir anlık bı dusus yaparmı mesela

  6. #6
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onur o şekilde bir düşüş kapaktan olmaz flow her zaman vardır sendeki durum turboyla yada wg ile alakalı he duruma göre sensör sıkıntısıda olabilir sen üst kapak basınç ilişkisi deyince kapak işleme anlamına gelmiş

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu şekilde tek tek ipucu vermesen de sorunu tam ve net olarak anlatsan eminim ki daha net bir cevap alırsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •