User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: AFR deki değerler

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    AFR deki değerler

    merhaba arkadaşlar.. daha önce şu linkten bazı arkadaşlarla konuşmuştuk ve artık AFR olduğu için sanırım sıkıntıyla ilgili daha doğru yorumlar yapabiliriz:

    eski link: http://www.techturkey.com/forum/gene...liskisi-3.html

    şimdi bi video çektim biraz amatör de olsa üzerinden yorum yapılacak kadar net gözküyo..


    aracı benzinde kullanıyorum motoru sabah ilk çalıştırdığında arac 13,5 lerde geziyo ve yukardak ışık mavi ve turuncu renklerde gidip geliyo ancak araç ısındıkça değer rolanti de 14,6 larda geziyor.. aşağıdaki video araç sıcakken benzinde çekilmiştir..


    videoyu iki kısma ayırabiliriz ilk kızım rölantıda başlayıp sakin bi kullanımda devam ediyo.. bunu zaten motor sesinden anlamak mümkün değerler 14,5/14,6 larda geziyor.. ikinci kısımda ise ışıklarda durduktan sonra ki bu kısım videonun tam ortalarında yine değerlerin 14,6 larda gezdiği kısım daha seri bi kullanım söz konusu çoğu kısımda WOT pozisyonunda ve değerler yine 14 lerde geziyo çok az da olsa 13 ler görülüyo.. ve yine rolantiyla video bitiyo..


    kısaca izleyince göreceksiniz bi sakin kullanım bi de hırçın kullanım söz konusu.. benim şikayetim aracımın yeterince iyi gitmemesi ve çabuk toparlamaması.. cevabını bulmaya çalıştığım soru ise zengin ya da fakir karışım olabilir mi bunun sebebi.. (sanki fakir gibi geldi bana yukarıdaki ışık hemen hemen hiç yeşile dönmediği için)

    araç atmasferik henüz SC bağlanmadı.. yarumlar benim için önemli..

    Maxi, merruse, o.b.k ve diğer topic de yardımcı olan arkadaşlara tekrar bi teşekkür eder değerlerli yorumlarını tekrar bekliyorum....


    video da bu.. müziğin de tadını çıkarın

    View My Video

  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dip gaz yaptın mı hiç .. afr dip gazda asıl degere ulasır ara kullanımlar tam deger olmaz sureklı oynar zaten
    rolantı ve dip gaz her vites arasında
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #3
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Videonun ikinci kısmi dip gaz yani gaz pedalını yasladim

  4. #4
    RsErdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fakir gidiyor bence dip gazda 14 küsürlerde hep bi ayar şart
    birde araç ve specler nedir ?

  5. #5
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ideal AFR 14.7 dir.

    bu değere en yakın durum en performanslı ve verimli hal dir..

    motorda fazla yük yokken(idle,low throttle) genelde 14.7 ye yakın tutulur AFR

    tam veya yüksek yük de 14.7 oranı EGT yi fazla yükseltir, motor yapısına göre 11-14 gibi ideal bi afr yakalanıp sabitlenir..

    senin problemin ateşleme olabilir
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üst devirler ve tam gaz(WOT) için değerler evet birazcık fakir sayılabilir. Neredeyse her devirde ve her durumda 14.5-15 arası geziniyor. Özellikle üst devirlerde tam gazda biraz daha zengin olabilirdi. Çoğu OBD0 ve OBD1 motorda, özellikle de hondalarda üst devirler tam gazda redlinea doğru 12.5'e kadar çekebiliyor atmosferik olmasına rağmen.

    Ama açık konuşmak gerekirse sendeki sorunun müsebbibi kabul edilebilecek derecede bir fakirlik görmedim. Tam gaz üst devirler biraz daha zenginleşebilirse daha güzel gider, ama o aradığın gidişi bulacağını pek sanmıyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zengıne cekmek o kadar artı bi gidiş yapmayacaktır bence

    ama safc vafc tarzı cihazlarla zengıne cekılebılır

    İlker G.

  8. #8
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç kayserideyse Odak Oto Deniz Usta sana yardımcı olacaktır..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi saat önce baba oldum arkadaşlar hayat normale dönünce tekrar. Tekrar dönecek foruma

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi saat önce baba oldum arkadaşlar hayat normale dönünce tekrar. Tekrar dönecek foruma
    Gözün aydın Allah bağışlasın. Allah analı babalı büyütsün.

    Arabayı da satarsın artık, böyle sw volvo veya mpv falan lazım artık sana
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    NHT39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    @NT@LY@
    Mesaj
    537
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah analı babalı buyutsun hayırlı olsun arkadaşım

  12. #12
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RsErdi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fakir gidiyor bence dip gazda 14 küsürlerde hep bi ayar şart
    birde araç ve specler nedir ?
    hayat normale dönmeye başladı kaldığımız yerden devam edebiliriz..

    Araç stock 3.18is E30..

    öğrenmek istediğim şey yarım gazda ve tam gazda olması gereken değerler atmosferik bi araç nerelerde olmalı???

    araçta değiştirmediğim bi egzantrik mil sensörü bir de krank sensörü kaldı.. araç bunlaardan birinin hatası yüzünden safemode da gidiyorsa yine ben böyle AFR ler alabilir miyim?? bu sensorler arıza tespit de arıza vermiyor ancak araç 150-155 psi larda olmasına rağmen istediğim gibi de gitmiyor..

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vidyodan karışıma bakınca yakıtla veya ateşlemeyle ilgili bir safe mode durumu olduğunu sanmıyorum. Krank sensörü veya diğer pozisyon sensörlerinden biri bozuk olan bir motor bu şekilde AFR tutturamaz.

    Atmosferik arabada yarım gazda da, tam gazda da düşük ve orta devirlerde AFR sende de olduğu gibi 14 küsürlerde normaldir. Devir arttıkça biraz daha zenginleştirmesi gerekirdi. Sende sürekli sabit 14-15 arası AFR ile ilerliyor. Ama bu bence sorunun kaynağı değil. Çünkü sen sadece yüksek devirlerden değil, tüm devirlerde aracın gidişinden, daha doğrusu gitmeyişinden şikayetçisin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vidyodan karışıma bakınca yakıtla veya ateşlemeyle ilgili bir safe mode durumu olduğunu sanmıyorum. Krank sensörü veya diğer pozisyon sensörlerinden biri bozuk olan bir motor bu şekilde AFR tutturamaz.

    Atmosferik arabada yarım gazda da, tam gazda da düşük ve orta devirlerde AFR sende de olduğu gibi 14 küsürlerde normaldir. Devir arttıkça biraz daha zenginleştirmesi gerekirdi. Sende sürekli sabit 14-15 arası AFR ile ilerliyor. Ama bu bence sorunun kaynağı değil. Çünkü sen sadece yüksek devirlerden değil, tüm devirlerde aracın gidişinden, daha doğrusu gitmeyişinden şikayetçisin.

    çok doğru bi tespit.. ben aracın alt devirlerinin iyi olmayışından üst devirlerde de gerektiği gibi çıldırmamasından şikayetçiyim.. bu arada şehir içi bi litre gaz 7 km lerde.. bana göre fazla tabi ben aracı çok sakin kullanıyorum sıkıştırmanın "s" si yok..

    bu durumda ne yapalım..??? asıl soru bu...

  15. #15
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolantide ve sabit gazda az bi miktar zengin gidiyorsun, dediğim yerlerde ideal afr 14.7 ila 14.9 olarak değişir, tapa gazda ise araç devirlendikçe (atmosferik değer nedir tam emin değilim) 13 lere doğru gelmesi gerek, sc takıldığında ise 11,5 in altında olması iyidir....

  16. #16
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok doğru bi tespit.. ben aracın alt devirlerinin iyi olmayışından üst devirlerde de gerektiği gibi çıldırmamasından şikayetçiyim.. bu arada şehir içi bi litre gaz 7 km lerde.. bana göre fazla tabi ben aracı çok sakin kullanıyorum sıkıştırmanın "s" si yok..

    bu durumda ne yapalım..??? asıl soru bu...
    lpg kiti nedir?

  17. #17
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg kiti atiker ama video benzinde yururken cekildi ve ayrica bu durum araca lpg takilmadan once de vardi

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ??????????????

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •