User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: karbüratör ve mekanik enjektör sistemlerde kesici !!

  1. #1
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question karbüratör ve mekanik enjektör sistemlerde kesici !!

    epeydir araba üzerinde kafa patlatıyorum sıkıntım arabanın mekanik enjektör olmasına ragmen kesici gibi patırdaması. asıl derdim başka ama merak ettiğim bu sistemlerde devir kesici nereden yapılır mantığı nasıldır yada müdahele edilebilinirmi ?
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    epeydir araba üzerinde kafa patlatıyorum sıkıntım arabanın mekanik enjektör olmasına ragmen kesici gibi patırdaması. asıl derdim başka ama merak ettiğim bu sistemlerde devir kesici nereden yapılır mantığı nasıldır yada müdahele edilebilinirmi ?


    Arabanın karbüratörlü mü mekanik enjeksiyonlu mu olduğunu ve asıl derdini öğrenirsek daha tatminkar cevaplar alabilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac k-jetronic asıl sıkıntım bıraz uzun hikaye ama onuda söyliyeyim tabi mk2 1.8 16v gti aracım arabanın 6 sene birisi 6 sene başka bir arkadasım ve en son kuzenim 1 sene kullandı hepsinin soylediği araba 8000 devire kadar döner 4. viteste 210 a kadar çıkar !! suan araba 7200 olması gereken dönüyo 2. 100de kesiciye giriyo 4 te 190 gibi ve 5 e attığımda araba resmen duvara çarpmış gibi oluyo ve 200 de takılıp kalıyo. arabanın gücü bu öncekileri biraz fazla sallıyolar dicem ama arabanın 190 a kadar hızlanması çok iyi önceki integrama çok rahat fark açıyorum. şu kesici gibi patır patır yapan şey acaba başka bir sebeptenmi onu merak ediyorum ..
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburatörlü yada k-jetronik motorda amaç devir kesici yapmak ise sonradan takılan devir saatlerinin shift light ışığından sinyal alabilecek ve korna rölesini tetikleyecek küçük bir elektronik devre ile doğrudan ateşleme bobininin 12 volt beslemesini kontrol edebilirsiniz.

    Korna röleleri genelde 1 sn içerisinde açma ve kapatma işlemini yapıyor bu süreyi dahada kısa tutmak isterseniz yani kesicinin daha seri olmasını isterseniz korna rölesinin içindeki minik devrenin üzerindeki kondansatör değerlerini ufaltarak yapabilirsiniz.

    Doğal olarak bu sistem için en başta minumum amatör düzeyde elektronik bilginiz yada en azından bu seviyede bilgisi olan birine, shift light lı bir devir saatine, bir adet korna rölesi ve bu röleyi shift light ışığından sinyal alarak tetikleyecek elektronik bir devreye ihtiyacınız var.

    Bu sistemi bir aralar denemiştim ve gayet güzel mükemmel ve sorunsuz çalışıyor devir saati bozulunca sökmüştüm tertibatı sonrada araç satıldı vs. öylece kaldı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca mk2 golf te 200 km. yi görüyorsun maşallah makinanın ciğerine kuvvet daha ne istiyorsun onu anlayamadım 5. vitesler genelde ekonomi vitesi olarak geçer 4 te 200 yapan araç 5 te varsın olsun 230 yapsın gayet normal istisnalar kaideyi bozmaz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgi icin tesekkur ederim ama amacim o degil amac acaba arabada hava alamama yada benzindemi bir sikinti oluyorda kesiliyor madem 2 de 120 130 yapan araba bende neden 2 de 100 de kesiyo acaba bir kesicimi var yada arizali bir seymi var onu arastiriyorum
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pardon ben yanlış anlamışım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Derdimi kadran videosuyla anlatsam daha iyi olucak gibi Ben arabayi ilk aldigimda 2 de 120 gordum ama sonradan anlattigim kesici gibi mevzu basladi 100 de kesiyo simdi 800 donen araba yada 7800 artik neyse 4 te 210 gibi olmasi lazim ama simdi 190 larda kesiliyo ve 200 ustu cok zorlaniyo
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arac k-jetronic asıl sıkıntım bıraz uzun hikaye ama onuda söyliyeyim tabi mk2 1.8 16v gti aracım arabanın 6 sene birisi 6 sene başka bir arkadasım ve en son kuzenim 1 sene kullandı hepsinin soylediği araba 8000 devire kadar döner 4. viteste 210 a kadar çıkar !! suan araba 7200 olması gereken dönüyo 2. 100de kesiciye giriyo 4 te 190 gibi ve 5 e attığımda araba resmen duvara çarpmış gibi oluyo ve 200 de takılıp kalıyo. arabanın gücü bu öncekileri biraz fazla sallıyolar dicem ama arabanın 190 a kadar hızlanması çok iyi önceki integrama çok rahat fark açıyorum. şu kesici gibi patır patır yapan şey acaba başka bir sebeptenmi onu merak ediyorum ..
    Arabanı ilk aldığında 8000 devir çeviriyor muydu? 200'ün üstünü 5. viteste görüyor muydun?

    K-tronic'lerde yakıtı tamamen kesen bir sistem yerine azaltan, yavaşlatan bir sistem var. Ama kesinlikle arkadaşlarının bahsettiği gibi 8000 devirlerde değil. O devirleri 5. viteste görmen pek de mümkün değil.

    5'te yüksek hız görememen de normal. Çünkü muhtemelen 200 civarında kesiciyi görecek kadar devir çeviremiyorsun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabayi ilk aldigimda uzunda denemedim hic devirsaatini bir iki kere dondugunu gordum ama hep 2. Viteste 100 de biraz keailiyo gibi olup devam ediyodu. Sonra bir aksam uzun denemek amacli roll bulusmasina gittim vteclerin 306 larin dibinden gittim tabi gectiler ama bende bi sikinti olsugunu anladim 4. Vites 190 tak diye koyan araba niye 5 te sabit gider 200 civari acaba diyorum 4 te erkenmi giriyo kesiciye 7000 gibi onceki sahibi 4 te rahat rahat 210 gorduklerini soyluyolar ve gectikleri arabalarda belliydi . Onuda gectim daha gecen hfta arabanin satilik ilanini goren ilk sahipleri aradi 1 saat arabanin nasil yurudugunu anlatti hepten kafayi yemis vaziyetteyim odahada yukarlari anltiyo fln fln
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  11. #11
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aciklayabildimmi acaba
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farklı viteste farklı kesici olmaz. Kesiciden ziyade araç yüksek viteste yüksek hızlarda yeterli ivmelenmeyi sağlayamıyor anlaşılan. Bu da genel güç düşüşü olarak açıklanabilir. 4 te de deneme imkanınız olsa daha net birşeyler söylenebilirdi. K-jetronic'ten anlayan bir ustaya sistemin genel bir bakımı yaptırılabilir. Şahsi fikrim; bu araba için bu durum normal görünüyor. Anlatılanlar biraz abartı olabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K jet ustasi tavsiyeler ustune buldum bosch uzmani gercekten sagolsun sistemi komple yeniledi benzin pompasi basinci tam gucte 4.5 lara kadar dusmustu degisti ayarlari yapildi kaderi degisti calismasi rolantisi falan ama oyle iste bir video cekip koyucam en kotu araba hakkindaki yorumlarinialirim
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k-jet diyafram sorununa benziyor bu yakıt kesiyor olabilir özel bir cihazla her nozzle tek tek ayarlanması lazım. 4.5 bar görüyorsan yakıt basıncı rölantide gayet yeterli bu arada
    RACE WERKS

  15. #15
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok tam gucte kadardi 4,5 simdi tam gucte 6 bara yakin rolanti 3,5 bar bu diyafram sorunu nasil oluyor tam olarak ben kendim deneyebilirmiyim
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  16. #16
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorunuzda mekanik bi sorun olmadigina eminsiniz degilmi? Komp. kayiplarini falanda arastirin derim
    bbm pin :2B244451

  17. #17
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kompresor 9 hepsi Onuda arastirdim yani arabadaki saglukli gucte hissediliyor ztn ama bu sikinti var iste
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  18. #18
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun arabanin eski sahibi geldi oturduk Arabayi bosta calistirip isibdiktan sonra gaz verdim 7000 devirde kadran kesicu gibu geriye dusuyo arkadas sokboldu sikinti var dedi hele bosta bu sekilde yapmasi deliricem bu araba 8000 donen enteresan bir arabaydi bu neden olur mekanik enjektorlu bir arabada
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  19. #19
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğin bu kesilmeyi, belli bir devire gelince aracın "pır-pır" etmesi olarak tanımlayabilir misin? Eğer öyle ise aklıma ateşleme geliyor. Ateşleme diyince de en basit olarak aşağıdaki sorular geliyor aklıma:

    Bujilerini en son ne zaman değiştirdin?
    Değiştirdiysen özellikleri çıkanlarla aynı mıydı?
    Yine eğer değiştirdiysen; bujileri sen mi aldın yoksa ustan mı taktı? Takılanları gördün mü? Soğukluk değerleri ve tırnak aralıkları birbiri ile aynı mı? (sık yapılan bir hatadır)
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •