User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: avans ve buji kablosu

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    avans ve buji kablosu

    kardesimin arabasiyla ugrasiyorum bu ara..
    arac mk2 golf 1.6 8v karburatorlu..
    onceleri sadece uzun yolda ankaradan istanbula falan giderken birkac saat yol aldiktan sonra durursam eger, eksozda ara ara patlama gibi vuruntular oluyordu, tin tin falan diye eksoz icinde patlama oluyor gibi ses geliyordu ara ara ve bu sesle birlikte arac icinde sarsinti hissediyordum.
    bu olay bu ara iyice artti, suan motor sicak yada sogukken farketmiyor surekli duyar ve hisseder oldum..
    atesleme timing inden suphe edip distributorden avansla oynadim, avansi geciktirdigimde ses kesiliyor ama araba bariz yurumuyor..
    erkene dogru aldigimda ise gidisi duzelmeye basliyor ama vuruntu artiyor..
    aracta lpg var, ve bu olay hem benzinde hem de lpg de mevcut..
    hatta benzindeyken daha fazla oluyor..
    gecenlerde buji kablolarini cikarip, 4 buji kablosu ve bobinden distributore giden kablolarin hepsini avo metre ile kisa devre pozisyonunda olctum, butun kablolar acik devre gozukuyor, yani hepsi kopuk gozukuyor..
    olcu aletine inanmayip manuel olarak kabloya enerji verip ufak bi ampul yakmayi denedigimde de yine gordum ki hepsi kopuk..
    sanirim arac kablolardaki kopuklardan atlama yapa yapa atesliyor..
    sizce sorun gercekten de buji kablosu olabilirmi?

    bir de bu aracin sorununu cozdukten sonra atesleme timing ayarini kendim nasil saglikli bir sekilde yaparim?
    bikac ustaya gittim, hepsi karambole yapiyor bu isi, yani distributoru saga sola oynatip gaz verip dinleyerek aha simdi oldu seklinde takiliyorlar..
    bu da canimi skyor, sanki kulagi avans tabancasiymis gibi..
    bu olayi kendim saglikli olarak nasil yaparim?
    If you have no LAG, you have no turbo..

  2. #2
    aodabasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı olay bende de vardı tık tık sarsıntı ve ses vardı egzostan geliyomuş gibi sonra avansla oynadılar şimdi çok nadir yapıyo ama dediğiniz gibi çekişi düştü buji kablolarını önceki sahibi değiştirmiş elimde bujiler var onları değiştirirsem düzelir bilmiyorum..önceki sahibi 2 ay önce değiştirmiş kabloları kabloda bi sıkıntı oldugunu düşünmüyorum..takipteyim

  3. #3
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun buji ve kablolari degistirdim, degisen hicbirsey olmadi.. sanirim ya cidden avans sorunum var yada cok zenginde falan calisiyor bu araba.. gerci hem benzin hem lpg ikisindede var vuruntu, pek yakit kaynaki olmayabilir diye dusunuyorum bu yuzden..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buji kablolarınız yüksek ihtimal ipekli olduğu için direnci yüksektir avo metre ile kısa devre konumunda değilde direnç kademesini deneyerek ölçüm yapın.Hepsi aynı değeri gösterirse kablolar sağlamdır.

    Avans olayınıda avans tabancasıyla motorun istenilen avans derecesini öğrenip ona göre ayarlayabilirsiniz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buji kablolarınız yüksek ihtimal ipekli olduğu için direnci yüksektir avo metre ile kısa devre konumunda değilde direnç kademesini deneyerek ölçüm yapın.Hepsi aynı değeri gösterirse kablolar sağlamdır.

    Avans olayınıda avans tabancasıyla motorun istenilen avans derecesini öğrenip ona göre ayarlayabilirsiniz.
    Evet aynen bahsettiginiz gibiymis.. bosuna yeni kablo almisim..
    6k ohm direnc var, eskilerde komple saglammis.. bugun avansi ayarlatinca hersey normale döndü, avans kacikmis
    If you have no LAG, you have no turbo..

  6. #6
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı benzer sorun arkadaşın arabasında vardı bobin buji kabloları değişmişti yanlş hatrlamıyosam ok gibi olmştu araba hatta o bozuk çok kullandı son susturucusu patladı 2 ye yarıldı çok değişik bişey olmştu

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erdem garaja uğrayıp tabancayla ayarlasaydın ya

  8. #8
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.
    lpg ayarcısı pistonun sekmanı gitmiş dedi gerçek anlamda üzüldüm çünkü yeni motor yaptırmıştım 7000km oldu daha.o kadar emek-para harcadım hala düzene oturtamadım arabayı İnşallah böyle basit bir sorundur.

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor
    Sorununuz avans ayarı.Gazcının dediği gibi segmanlarda sıkıntı olsa arabada aşırı yağ tüketimi olması gerekir.Artı kompresyon testide normal çıkaz o durumda.Sıkıntınız sadece biraz ayar.

    Bunlarda hidrolik lifter yok bildiğim kadarıyla sübab ayarı avans ayarı ve gaz ayarı bunlar yapıldıktan sonra aracınız saat gibi olur ama tabi işin ehli ustaların yapması şartı ile.

  12. #12
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06KrL06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorununuz avans ayarı.Gazcının dediği gibi segmanlarda sıkıntı olsa arabada aşırı yağ tüketimi olması gerekir.Artı kompresyon testide normal çıkaz o durumda.Sıkıntınız sadece biraz ayar.

    Bunlarda hidrolik lifter yok bildiğim kadarıyla sübab ayarı avans ayarı ve gaz ayarı bunlar yapıldıktan sonra aracınız saat gibi olur ama tabi işin ehli ustaların yapması şartı ile.
    benim aracımda hidrolik itici var subap ayarını kendi yapıyor ısınınca düzelmesinin sebebi subap yanmış olabilirmi ?

  13. #13

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sübab yanmış olabilir bujileri söküp kontrol etmek lazım sarsını patırdtı ne seviyede yani avans ayarı ne kadar düzgün yapıldı o önemli.Öncelikle avans ve gaz ayarı sağlıklı olması gerek.Soğuk motorda avans ayarsızlığı daha belli eder kendini.

  14. #14
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06KrL06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sübab yanmış olabilir bujileri söküp kontrol etmek lazım sarsını patırdtı ne seviyede yani avans ayarı ne kadar düzgün yapıldı o önemli.Öncelikle avans ve gaz ayarı sağlıklı olması gerek.Soğuk motorda avans ayarsızlığı daha belli eder kendini.
    peki subap yanık olsa kompresyon testinde görülürmü ? pistonlardan birinin buji kablosunu söküyorum rölantide hiç bir şey değişmiyor sadece gaza basınca tekleyerek çalışıyor.Rölanti değişmiyor. diğerlerini sökünce rölanti çok net bir şekilde düşüyor.Ustaya git göster diyeceksinizde 200 km yol gitmeyim boşu boşuna.

  15. #15
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    erdem garaja uğrayıp tabancayla ayarlasaydın ya
    garaja hep en uygunsuz zamanlarda ugramayi basardigim icin erkut abiyle bakamadik


    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor
    bizdeki belirtilerin aynisi

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.
    yok carb da problem olmadigindan eminim, cekis tuketim vs benzinde gayet basarili cunki..
    sorun avans cikti zaten, cok sukur duzeldi..
    If you have no LAG, you have no turbo..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •