User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Buji kablosundaki direnç

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Buji kablosundaki direnç

    Selam, buji kabloları neden yüksek dirence sahiptir ? 5 kohm - 10 kohm hatta 20 kohm olanları bile var.Mantıken ne kadar düşük direnç o kadar yüksek gerilim çıkar fakat hemen hemen tüm araçların buji kabloları hatrı sayılır bir dirence sahip.Sebebini bilen varmı bir aracın buji kablo direnci 1 ohm olursa ne olur 10 kohm olursa ne olur ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam, buji kabloları neden yüksek dirence sahiptir ? 5 kohm - 10 kohm hatta 20 kohm olanları bile var.Mantıken ne kadar düşük direnç o kadar yüksek gerilim çıkar fakat hemen hemen tüm araçların buji kabloları hatrı sayılır bir dirence sahip.Sebebini bilen varmı bir aracın buji kablo direnci 1 ohm olursa ne olur 10 kohm olursa ne olur ?
    Güzel soru, birde performans buji kablolari ile normali arasi çok fark varmidir? Farzedelim içi altin kaplama, fark edermi
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  3. #3
    Gokmen Erbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek akım değil de potensiyel fark(voltaj) gerekli temas etmeden elektrik atlayabilmesi için (bujideki kıvılcım). 1000volt 8mm'den atlayabiliyordu yanlış hatırlamıyorsam bakmak lazım. bu kadar yuksek voltajda akım da yüksek olursa muhtemelen bütün devreyi kavurur.

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokmu kimsenin bilgisi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V=i.r formülü ile alakalı sanırım.Fizik 1 den hatırladığım kadarı ile
    Yani yüksek voltaj için ya direnç yüksek olacak ya da akım.Yüksek akım içinde kablo kesitinin büyütülmesi gerekiyor,bu da yer kaybı ve + maliyet.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bobin bir cesit trafo bi taraf alcak voltaj (12v) diger taraf yuksek voltaj (40-50 bin volt)..

    Bu kadar yuksek voltajin cok yuksek akim olusturup tehlike yaratmamasi icin yuksek direnc sart gibi bisey + yuksek voltaj kivilcim olusmasini sagliyor..

    Bobin arizasi sargilarin cokup voltajin dusmesi nedeniyle kivilcimin zayiflamasindan oluyor..

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski bobinlerde hiç bir elektronik devre olmadığı için. Tamamen trafo mantığı olduğundan dolayı buji ateşlemesi esnasında aslında bi nevi kısa devre oluşuyor bobinde.. Tabi bobininde belli bir gücü olduğundan dolayı bu güce orantılı olarak belli bir direnç koyulması gerekiyor ki hem bobin bozulmasın hem de bobin kıvılcım oluşturabilsin.. Kısa devre oluşursa bobin voltajı çok düşeceği için kıvılcım oluşmaz..
    Bobin voltajını belli bi seviyede tutmak için gerekli bu direnç tam olarak..
    Farklı dirençli kablo takarsanız ateşleme gücü değişir..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu kablo direnci neye göre belirleniyor ben farklı bir bobin kullanıyorum farzedelim kablo direncimi neye göre ayarlamalıyım ? Magnecor gibi performans kablolarının dirençleri ne oluyor aracına göre oem kablo direnci neyse aynı dirençtemi üretiliyorlar ? Ve bobin değiştirenler kabloları ne yapıyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka bir forumda bir bilgi daha buldum editliyorum ;

    Buji kablosunun direnci oluşan elektrik arkının süresini etkiler...Buji kablosunun direnci arttıkça kıvılcım süresi o kadar uzar ancak kıvılcımın gücü düşer...Makbulü değerin yüksek olmasıdır, zaten buji kablolarının da içerisinde metal iletken yerine grafit liflerden oluşan carbon iletken vardır amaç da değeri mümkün olduğunca yüksek tutmaktır, dirençlerle bu sağlanamaz çünkü hem gerilim çok yüksektir hem de ısı...Buji kablolarının da kullanıldıkça direnç değerleri artacağına azalmaktadır, zaten sorun da budur normal metal iletkenler gibi çalışmazlar...
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takıpteyım

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    usendım manuelden baktım.
    civic ıcın soylııym 20 derecede 25 kohmu gecmesı duurmunda yenılenmesı gerekmektedır dıyo 1194 sayfa 96-98 mauelın

  12. #12
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elektrikten pek anlamam pekte hazzetmem ama bildiğim, akım çekebilmek için direnç olması zorunlu olduğu. Voltaj bobinden sabit geliyor zaten. Ne kadar yüksek direnç o kadar yüksek akım çekebilme kabiliyeti demek.

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O dediğin için direncin devreye paralel bağlı olması gerekir oysa kablo sisteme seri bağlı ayrıca ortada bir kısa devre yok buji ucu açık elektrot ile tırnak arasında atlama-ark yapıyor o yüzden buradaki mantık biraz daha farklı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dün gece gece yanlış düşünmüşüm daha doğrusu yanlış yazmışım. Akım çekmek için direnç gerekiyor kısmından sonrası doğru olmamış ters orantılı yazmam gerekiyordu editlenmiyor mesaj :/

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnıs bilmiyorsam kablonun görevi bobin ile buji arasındaki ilişkiyi sağlamak ne kadar sağlıklı olursa ateşleme o kadar iyi makınada doğal,olaraksa direnci yüksek kablo yapılıyordur
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  16. #16
    Shinigami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bymurat___61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    usendım manuelden baktım.
    civic ıcın soylııym 20 derecede 25 kohmu gecmesı duurmunda yenılenmesı gerekmektedır dıyo 1194 sayfa 96-98 mauelın
    Yarın ilk iş kendi aracımın kablo direncini ölçmek olacak

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı
    Başka bir forumda bir bilgi daha buldum editliyorum ;

    Buji kablosunun direnci oluşan elektrik arkının süresini etkiler...Buji kablosunun direnci arttıkça kıvılcım süresi o kadar uzar ancak kıvılcımın gücü düşer...Makbulü değerin yüksek olmasıdır, zaten buji kablolarının da içerisinde metal iletken yerine grafit liflerden oluşan carbon iletken vardır amaç da değeri mümkün olduğunca yüksek tutmaktır, dirençlerle bu sağlanamaz çünkü hem gerilim çok yüksektir hem de ısı...Buji kablolarının da kullanıldıkça direnç değerleri artacağına azalmaktadır, zaten sorun da budur normal metal iletkenler gibi çalışmazlar...
    Uzun süreli ateşleme sağlıklı ateşlemeye sebebiyet verir o zaman. Tabii fazla uzun olursa bujilerin ömrü de pek de iyi olmaz gibi. Benim anlamadığım ise sistemde akım çekecek birşey olmazsa elektriğin güçlü bir spark yaratamayacağı... Ayrıca bi arkadaşımın daha dediği gibi kısa devre olacağı... Çok acayip bi sistem Takipteyim bakalım neler çıkacak
    Alıntı taytay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni motor yapmış sonra ustasıyla çıkıp gazlamış *** dynosuna göre 210 hp olduğuna karar vermişler biz hala çabalıyalım yıl olmuş 2014

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •