User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo hakkinda bİlĞİ

  1. #1
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo hakkinda bİlĞİ

    Merhaba arkadaşlar bu konularda pek bılgım yok ama sunu ögrenmek ıstıyorum dızel arac turboları daha ucuz benzınlı araca uyarmı bu turbolar arac turbolama gıbı bır projemız olsa benzınlı araca dızel turbosu takabılırmıyız.Takarsak ne gıbı işlelerden geçmesi lazım.

  2. #2
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hıc bı sey ben 2.6.v6 motora 2.8 ducato turbosu taktım bırı dızel dıgerı benzınle hıc bı problemde yasamadım

  3. #3
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hıc bı sey ben 2.6.v6 motora 2.8 ducato turbosu taktım bırı dızel dıgerı benzınle hıc bı problemde yasamadım
    Yani ben simdi aracımı turbolamak için bir projeye girişem dizel araçların mesela tdi araçların turbolarını kullanabılırım

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıntı cıkarmaz ancak düşük basınç basar

  5. #5
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemesr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıntı cıkarmaz ancak düşük basınç basar
    Benim düşüncem stok motora 0.5 bar basmak aracım 110 beygır 160 beygır olsa yeter bana ole fazla buyuk rakamlara gerek yok ve gunluk kullanıcam ben bu aracı mesela forumlardakı swap projelerınde as950 ıntercooller kullanılmıs bunların malıyetlerı cok fazla degıl ,birde ucuz malıyetlı turbo almak ıstesem mesela megan 2 1.9 turbosu veya farklı boyle onerebılecegınız bır turbo varmıdır.

  6. #6
    MPower's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye / Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sizin yapacağınız macera aramaktan başka bişey olmaz. Göstergeler var, beyin var ayar var, var oğlu var öyle bi dizel turbosu bi intercoolerla olacak iş olsaydı kusura bakmayın ama şimdi herkes çuffluyodu.

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 beygir benzinli atmosferik motor sanıyorum 1.6-1.8 litrelik bir motordur. o zaman 1.9 veya daha üstü bir dizel aracın turbosu daha düşük hacimli benzinli motorla çok yüksek devirlerde dolmaya başlar.
    ayrıca 110dan 160a çıkmak için daha düşük basınçlar da yeterli olmalı sanıyorum.

  8. #8
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 beygir benzinli atmosferik motor sanıyorum 1.6-1.8 litrelik bir motordur. o zaman 1.9 veya daha üstü bir dizel aracın turbosu daha düşük hacimli benzinli motorla çok yüksek devirlerde dolmaya başlar.
    ayrıca 110dan 160a çıkmak için daha düşük basınçlar da yeterli olmalı sanıyorum.
    aracım clio rsi 1.8 8v 110 beygır f3p kodlu motor ustadım.En verimli sence hangı hacımlı aracın turbosunu takabılırım.

  9. #9
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MPower's Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sizin yapacağınız macera aramaktan başka bişey olmaz. Göstergeler var, beyin var ayar var, var oğlu var öyle bi dizel turbosu bi intercoolerla olacak iş olsaydı kusura bakmayın ama şimdi herkes çuffluyodu.
    macera sayılabılır azcok arastırdım benım aracımla volvo 480 aynı motor ve sadece volvo turbolu yabancı forumlarda baya swap yapılmıs ve dogukan manco ve ankarada gokhan ısımlı arkadasımız bu aracı turbolamıs.Enjektorum ve turbo emme manıfolttum var ama oyle yatıyolar beyın olarak sadece kararsızım dedıgınız dogru belkıde deymez baska arac almak daha mantıklı ama ben aracımı sevıyorum ve bu motora f3p 1.8 8v pek fazla tuning parcası yok

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıntı olmaz kullanabilirsin tabiki seçeceğin turbo çok önemli.

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracım clio rsi 1.8 8v 110 beygır f3p kodlu motor ustadım.En verimli sence hangı hacımlı aracın turbosunu takabılırım.
    en verimli hangisi olur bilmiyorum. ancak küçük turbo daha düşük devirde dolmaya başlayacağından günlük kullanıma daha uygun olacaktır.
    fiyatları ne kadar uygundur bilemiyorum ama 1.5 dci veya 1.6 tdci, belki abartırsak 1.4 tdci turbolarını düşük basınçlı uygulamalarda kullanırsan daha iyi olur gibi geliyor. ancak küçük turboya yüksek basınç bastırman turbo aşırı hızı yüzünden soruna yol açabilir.
    düşük basınç hedefli, küçük hacimli motor turbosunu tercih etmeni tavsiye ederim. belki istediğin gücü alamayabilirsin ama düşük devirlerde yüksek tork daha keyifli bir sürüş sağlayabilir. 0.3 bar civarı sana yeter de artar gibi. zaten stock sıkıştırma oranıyla daha fazla basınç her türlü sıkıntı yaratacaktır.

  12. #12
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Küçük hacim (yaklaşık 2lt altı) dizel turboları işine yaramaz. Türbin kısmı küçük kalır. Atıyorum bin devirde basınç gelir, üçbinde biter geriye kalan üç-altı bin arası güç artmaz hatta belki düşer, motoru sıkarsın. 2.5-3.5 arası dizellerin turbosu olabilir hatta çekici, iş makinesi vs'de bile kullanabileceğin turbo çıkabilir ama araştırman lazım.

    İstersen kendi arabamda kullandığım büyütmek için çıkardığım orj. volvo 850 turbosu var.Motorunun devir bandına uygun, düzgün ecu ayarıyla 1 barda 200hp üstüne çıkabilirsin. İlgilenirsen pm atabilirsin, kullanırım belki diye boşta duruyor.

  13. #13
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki böyle bir uygulamada aem fic gibi bir ecu yeterli olacakmidir.günlük kullanicam aracı ara sıra roll yaparım belki ;-) volvo s40 t4 turbosu düşünmüştüm aslında ben veya megan 2 caddy gibi bir aracın turbosu şimdi bu araştırmalar sonucu ufaktan yapicam birşeyler egzoz manifolttu gökhan ustadimla görüşmelerim sonucu kangoo dci ayinki oluyormuş :-) bu beyin işine çok para harcamadan asgari specle ne yapabilirim

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ufak beklentilerin için safc bile kullanabilirsin fic de olur tabi turbo olarak garrett gt15, kkk k14 veya holset hx25 gibi ufak turbolar işini görebilir alt devirde üflerler

  15. #15
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    huzur spec devam sayın abim
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben olsaydim 1.8 T lerden cikan K03 u arastirirdim hem uygun fiyata kolay bulunur hemde sorunsuz bir turbodur ama ne kadar guc alirsin bilmiyorum arastirmak lazim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2000, 2500cc dizel motordan daha aşağı hacimdeki motorlardan çıkan turbolar senin arabanda hiç bi işe yaramaz. Fındık kadar bi turbo senin aracını sıkar buda yüksek egt ve piston eritmek demek zaten bi 1.5 dci turbosu gördüğünde nedemek istediğimi mutlaka anlarsın. Senin aracına minimum tfo35, k03, gt22 veya tdo4 takılmalı hem bu turbolarla 0.6 bar civarı 150 hp lere ulaşırsın sorun çıkartmaz ama mutlaka yakıta ve avansa müdahale etmek zorundasın bununda en basit 5. Enjektör den halltech e kadar yolu var. Şimdiden kolay gelsin.

  18. #18
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000, 2500cc dizel motordan daha aşağı hacimdeki motorlardan çıkan turbolar senin arabanda hiç bi işe yaramaz. Fındık kadar bi turbo senin aracını sıkar buda yüksek egt ve piston eritmek demek zaten bi 1.5 dci turbosu gördüğünde nedemek istediğimi mutlaka anlarsın. Senin aracına minimum tfo35, k03, gt22 veya tdo4 takılmalı hem bu turbolarla 0.6 bar civarı 150 hp lere ulaşırsın sorun çıkartmaz ama mutlaka yakıta ve avansa müdahale etmek zorundasın bununda en basit 5. Enjektör den halltech e kadar yolu var. Şimdiden kolay gelsin.
    aem ficle bildigim kadarı ile avans mudahale edemıyorum sadece benzıne edıyorum dogru degılmı ?

  19. #19
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ufak beklentilerin için safc bile kullanabilirsin fic de olur tabi turbo olarak garrett gt15, kkk k14 veya holset hx25 gibi ufak turbolar işini görebilir alt devirde üflerler
    avansa müdahale etmem gerekmiyor değilmi ? yani safc la sadece bildigim kadarı ıle hava yakıt ayarlanıyor devır bandı uzerınde bu benim işimi görürmü oem beyinle saglıklı yürütebilirmiyim ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •