User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dereceli Egzantrik-Kompresyon ilişkisi

  1. #1
    Driver
    Misafir

    Dereceli Egzantrik-Kompresyon ilişkisi

    Herşeyi oem olan bir araç için merak ettiğim bir soru var kafamda.
    Sadece dereceli egzantrik takılan bir araçta kompresyon testi değerleri oemden daha düşük çıkabilirmi yada daha yüksek çıkabilirmi ?
    Şimdi triger ayarı tam olan bir aracın ayarı kaçtığında ve yani timingi bozuk olduğunda kompresyonlarının düşük çıktığını görmüştük düzeltincede kompresyonların yükseldiğini gördük. Aynı olayla bağlantılı olarak yüksek derece egzantrik takılıncada triger ayarı sorunsuz olsa bile oemden daha düşük kompresyon çıkma ihtimali varmıdır ?

  2. #2
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dinamik dusebilir, statik degismez.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  3. #3
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    205 aracıma egzantrik taktığım zaman kompresyon yükselmişti. hatta eksozdan daha fazla basınçla hava çıkıyordu.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  4. #4
    Driver
    Misafir
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dinamik dusebilir, statik degismez.
    dinamik statik olayı nedir ?

  5. #5
    Driver
    Misafir
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    205 aracıma egzantrik taktığım zaman kompresyon yükselmişti. hatta eksozdan daha fazla basınçla hava çıkıyordu.
    işin ilginci zaten gözle görülebilcek kadar yüksek kompresyon olduğu ama ölçünce düşük çıkan bir araç
    yani mantık olarak düşününce piston yukarı çıkarken yaptığı basıncı ölçer saat eğer egzantrik kamları egzos subaplarını fazla açık bırakırsa oemden daha az hava sıkıştırması oluşabilir yani mantıken bu geldi aklıma yani böle bi mantık doğrumudur acaba

  6. #6
    Driver
    Misafir
    İnternet üzerinde bir makalede şöyle bir yazıya denk geldim benim söylediklerimi sanırım destekler mahiyette..

    Alıntı : Sonuç olarak sıkıştırma oranı olarak teknik inceleme ve hesaplarımızda kullandığımız değer aslında teorik bir sonuçtur. Bir motorun gerçek sıkıştırma oranı ise emme supabının pistonun silindir içindeki alt ölü noktayı geçtikten sonra eksantrik milinin yapısı ve derecesi paralelindeki gerçek kapanma derecesi ile gerçek sıkıştırmanın başladığı strokun hesaplanması sonucundaki değerdir. Bu hesaplanma sonuçlarında ise 12.5 olarak bilinen teorik sıkıştırma oranının aslında 8.0:1 bile olabileceği eksantrik mili derece ve kapanma zamanı bilindiğinde ispat da edilebilir.

  7. #7
    Ek.Civic_Spoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    LüleBurgaz
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantık olarak düşündüğümde takılan wösner pistonlar tepeli olduğu için oem pistonlardan daha az piston üstüne hava alıcağı için düşük çıkma ihtimali olabilir ,, kesin bilgi değil tabi mantıken söylüyorum

  8. #8
    Driver
    Misafir
    piston değilde bu olay tamamen egzantrikle ve zamanlama ile alakalı diye tahmin ediyorum

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emin olmamakla birlikte kompresyon yükselir diyorum ben.Dereceli uygulaması sonrası silindir içerisine giren hava yakıt miktarı arttığı için doğal olarak kompresyonda artar bence.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    overlap denilen olaydan kaynaklıdır bana göre.yani emme ve egzoz subaplarının aynı anda açık kalmasıyla meydana gelir komp testi sonucunun düşük çıkması.
    komp testine takılmamak lazım.her silindir arasındaki fark eşit yahut eşite yakınsa sıkıntı yok.

    kaç çıktı değerlerin?

  11. #11
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzantrik daha fazla açık kaldıgı için sıkıstırma düşer.o yüzden conta piston subaplar degiştiriliyor.

  12. #12
    Driver
    Misafir
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    overlap denilen olaydan kaynaklıdır bana göre.yani emme ve egzoz subaplarının aynı anda açık kalmasıyla meydana gelir komp testi sonucunun düşük çıkması.
    komp testine takılmamak lazım.her silindir arasındaki fark eşit yahut eşite yakınsa sıkıntı yok.

    kaç çıktı değerlerin?
    hepsi eşit çıkıyor hiç farklılıkları yok
    yani araç stockken her silindir 170-180 arası farklı değerler gibiydi
    gırtlak yüklü haliyle hatta marşı bile zor çeviriyor kompresyondan araç ama ölçünce 130 civarı ama hepsi eşit şuanda ama motoru toplarken krankı dışarda bile zor döndürüyorduk bujiler yokken bile yani acaba diorum saatmi bozuldu fazla kompresyondan biz o sıkıştırmaya göre saatin ibresini ters döndürür falan die bekliodukta

  13. #13
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ölçülen saat aynıysa değerlerde sıkıntı var bence.
    motor stock iken ölçümümde 160 larda çıktı vts in değerleri.
    motor yapıldı agresif timing yapıldı derecelilere rodaj bitti ve komp ölçümü yaptık 245 çıktı 4 piston değeride.

    ama başka saatte ölçtüğümüzde 160 larda çıkmıştı değerlerim.

  14. #14
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tımıng ayarınız düzgun olmayabılır,yada eksantrık yapısından dolayı normalden daha once açıyorsa subabı kompresor saatındende otomatık olarak düşük çıkacaktır. aracın performansı eskısıne gore nasıl şuan

  15. #15
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tımıng ayarınız düzgun olmayabılır,yada eksantrık yapısından dolayı normalden daha once açıyorsa subabı kompresor saatındende otomatık olarak düşük çıkacaktır. aracın performansı eskısıne gore nasıl şuan
    +1
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  16. #16
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunu egzantirikte aramayalım bence sorun sizin sentenizle timingle alakalı olabilir
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  17. #17
    Driver
    Misafir
    senteyle alakalı bir sorun yok arkadaşlar f7r sente ayarı ztn rs ler gibi değil bozulmada söz konusu olamaz aracın performansı eskisine göre sanırım bi 15-20 boy daha hızlı egzantrik die tahmin ediorum subap olayı

  18. #18
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Driver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin ilginci zaten gözle görülebilcek kadar yüksek kompresyon olduğu ama ölçünce düşük çıkan bir araç
    yani mantık olarak düşününce piston yukarı çıkarken yaptığı basıncı ölçer saat eğer egzantrik kamları egzos subaplarını fazla açık bırakırsa oemden daha az hava sıkıştırması oluşabilir yani mantıken bu geldi aklıma yani böle bi mantık doğrumudur acaba
    oem timing ile hiçbir egzantriğin(en baba derecelisi dahi) piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkmaya başladığı zaman sübapları açık bırakmaması lazım... bu olay ancak timingle mümkün olur...

    tabi bu yazdığım sıkıştırma zamanlaması için geçerli...

  19. #19
    Driver
    Misafir
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oem timing ile hiçbir egzantriğin(en baba derecelisi dahi) piston alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkmaya başladığı zaman sübapları açık bırakmaması lazım... bu olay ancak timingle mümkün olur...

    tabi bu yazdığım sıkıştırma zamanlaması için geçerli...
    oem timing olayı oem egzantrikle mümkün zaten
    dereceli koyulduktan sonra bütün zamanlamalar subap açılıp kapanma zamanlarıda dahil değişiyor egzantriğin karakteristiğine göre alt devir üst devir vs vs yani zaten bu yüzden araç saçma çalışıyor rolantide yani araç gitmesi gerektiği gibi giyiyor kompresyonda motor toplanırken krankı döndüremicek kadar fazla hatta marş bile motoru zor döndürüyor ama saate bakarsak orjinalden daha az kompresyon çıkıyor aynı saatte hemde yani akla başka bişi gelmiyor ?

    dip not Egzantrik piston yapan çoğu araç sahibiyle bu muhabeti konuştuğumda aynı olayın onlardada mevcut olduğunu söylediler sanırım olay tamamen egzantriğin dereceleriyle alakalı her silindirin aynı seviyede kompresyon ölçmesi gerekiyor sanırım kriter bu sadece yani biri 130 biri 150 diğeri 120 olmucak benimkilerinde hepsi 135 civarı milimi milimine aynı hatta

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •