User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: egt kaç derecede tehlikelidir?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    egt kaç derecede tehlikelidir?

    egt sensörünün konumuna göre tehlike arz eden sıcaklık dereceleri farklılık gösteriyor biliyorsunuz....
    aracıma egt sensörü bağladım sensörün tam konumu, turbo çıkışıyla sensör arasında tam 1 karış, buna bağlı olarak aracım için kaç derece sakattır?

    araç 99 forester sturbo td03 turbo mevcut

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sensörün yeri gayet güzel , egzost çıkışının birleştiği ve manifolt a yada turboya en yakın seviyede olması önerilir , eğer illa headers çıkışlarından birine takılması gerekiyorsa onun içinde üretici firmaların uygulama şekilleri var , zannediyorum 1.pistonun çıkışını öneriyorlardı.. 1000 derece üzerinde metallerin özelliklerini kaybetmeye başladığını düşünerek genel kanı 950 derece ve üzerinde uzun süre kalınmaması..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkrler

  5. #5
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R21TURBO 41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensörün yeri gayet güzel , egzost çıkışının birleştiği ve manifolt a yada turboya en yakın seviyede olması önerilir , eğer illa headers çıkışlarından birine takılması gerekiyorsa onun içinde üretici firmaların uygulama şekilleri var , zannediyorum 1.pistonun çıkışını öneriyorlardı.. 1000 derece üzerinde metallerin özelliklerini kaybetmeye başladığını düşünerek genel kanı 950 derece ve üzerinde uzun süre kalınmaması..

    Abi kafayı yicez yakında bu işlerden Tşk.ler


    Görüşemiyoruz bu arada abicim
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  6. #6
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    aracındaki turbo td03 değil mitsubishi tf035-14t-4 (99 modelse) diğerlerinde 6 olması lazım.
    Built to fall....

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracındaki turbo td03 değil mitsubishi tf035-14t-4 (99 modelse) diğerlerinde 6 olması lazım.
    valla abi ben garret td03 diye biliyorum, gc8 lerde aynı turbonun td04'ü mevcut, onun dışında gc8lerle blok aynı, hatta ilerde td04e geçmeyi planlıyorum. td03 olduğunu ustamda doğruladı, ayrıca aracım şuan 1 barda yürüyor 5 6bin devirlerde turbo bitiyor bsınç 0.95 lere doğru düşüyor, td04 olsa düşmezdi diye düşünüyorum... bu arada aracım makyajlı olmayan ilk kasa forester 98 trafiğe çıkışlı....

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yiğit , egt sensörünün takılı olan konumu nedeniyle gerçek egt değerini göremezsin
    ama genede çok şey kaybetmiş olmuyorsun çünkü egt var arabada sonuçta .

    şöyle kullan ,
    tam gazda tamamen atıyorum, diyelim egt 720 - 750 derecelerde geziyor
    bunu deneye deneye öğrendin diyelim ..

    alarmı 780 - 800 gibi dereceye ayarla .
    artık alarm çalarsa ve led yanarsa bilirsinki problem olabilir !

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yiğit , egt sensörünün takılı olan konumu nedeniyle gerçek egt değerini göremezsin
    ama genede çok şey kaybetmiş olmuyorsun çünkü egt var arabada sonuçta .

    şöyle kullan ,
    tam gazda tamamen atıyorum, diyelim egt 720 - 750 derecelerde geziyor
    bunu deneye deneye öğrendin diyelim ..

    alarmı 780 - 800 gibi dereceye ayarla .
    artık alarm çalarsa ve led yanarsa bilirsinki problem olabilir !
    evet hakan abi dediğin gibi, zaten bu konunun aklıma takılmasındaki sebepte sensin

    egt 500 600lerde geziniyor yanılmıyorsam daha tam adam akıllı basamadım....

  10. #10
    alpay
    Misafir
    750 linin üstü sakat mümkünse 700 fazla devirme

  11. #11
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar küçük bir soruda benden. Devamlı 600 650 derecelerde dolaşmanın bir sakıncası varmı ?

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    750 linin üstü sakat mümkünse 700 fazla devirme
    hayır 750 nin üzeri sakat diye birşey yok
    dedik ya sensörü nereye taktığına göre değişir bu derece

    olması gereken yere takılı ise yani tam motor çıkışına eksoz manifoldu üzerine
    o zaman 900 derecenin üzeri max 950 sakat deriz, çünkü ölçülen değer doğrudur.

    bu turbo araç için geçerli, atmosferikler o kadar ısınmaz zaten.

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar küçük bir soruda benden. Devamlı 600 650 derecelerde dolaşmanın bir sakıncası varmı ?
    yani ne demek bu
    sürekli gaz modunda gitmekmi? gazladıkça egt yükseliyor

    600lü dereceler sıkıntı yaratmaz,
    tabi gene sensörün nereye takıldığıda önemli .

  14. #14
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbon tf035, fakat egzoz çıkışı (flanş) td04hl ile aynı.
    Td04 (gc8 turbosu) direk bolt on.
    Built to fall....

  15. #15
    coskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    ist/yesilköy
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar küçük bir soruda benden. Devamlı 600 650 derecelerde dolaşmanın bir sakıncası varmı ?

    Ne gibi bir sakincasi olucakki ?Bahsedildigi gibi turbo araclarda sensorun takildigi yer cok onemli dogru olcum icin.Sensor dogru posisyondaysa 900 derecelere kadar sikinti olacagini sanmiyorum .

  16. #16
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksik bilgi oldu sanırım. Sensör turbodan hemen sonra. Manifoltla aradaki mesafeyide düşünerek soruyorum.

    Sürekli gaz moduna gitmek değil. Örnek olarak rahat akıcı bir yolda devamlı olmasada devirli araç kullanmak gibi düşünelim. Derece minimum 550 maximum 750 lerde olarak seyir edildiğini düşünelim.

  17. #17
    alpay
    Misafir
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır 750 nin üzeri sakat diye birşey yok
    dedik ya sensörü nereye taktığına göre değişir bu derece

    olması gereken yere takılı ise yani tam motor çıkışına eksoz manifoldu üzerine
    o zaman 900 derecenin üzeri max 950 sakat deriz, çünkü ölçülen değer doğrudur.

    bu turbo araç için geçerli, atmosferikler o kadar ısınmaz zaten.
    biliyorum yeni aracımda şu an impreza turbo ben şahsen 750 geçmiyorum sağlık açısından egt de turbo öncesi

  18. #18
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracındaki turbo td03 değil mitsubishi tf035-14t-4 (99 modelse) diğerlerinde 6 olması lazım.
    bu arada evet aracımdaki turbo sanırsam mitsubishi....

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu bayağı eski fakat hazır konusu varken yeni konu açmayayım dedim.

    Tüm ayarları olması gerektiği gibi olan bir motorun uzun süreli sıkıştırmada EGT si yükseliyorsa ne yapmak lazım egt yi düşürmek için ne gibi yollar izlenilebilir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •