Motorun çevirebileceği maksimum deviri belirleyen faktör, pistonun ve buna bağlı kol un yaşadığı ani ivme ile( inip çıkmadan kaynaklı), kendi ağırlığının çarpımının, malzeme dayanımına göre olan durumudur. Bu sınıra göre redline belirlenir ve yatak dayanımıda buna göre seçilir. Yani ana belirleyici faktör piston ve kolun ağırlığı geometrisi ve malzemesidir
Motor ömrü açısından güvenlik faktörü ile çarpılarak redline gerçek değerinden daha düşük seçilir.
Genelde yatakların dayanımı daha az seçilir bunun sebebi ise, aşırı devir çevirme durumunda, aracın önce kol çıkarması tehlike yaratacağından dolayı istenmez. yatak sarması daha güvenli bir durumdur. O yüzden önce yataklar sıkıntı çıkarır
Diğer etkileyen faktörler ise stroke uzunluğu, motor hacmi, motorda kullanılan malzeme ve bunların ağırlığı ve dengesi denilebilir.
Subap düzeneğini yapmak ise daha çok devire dayanıklı olduğundan, sınırlayıcı faktör değildir.
Tabiki benim yazdıklarım bir aracın tasarımında geçerli faktörler, sonradan modifiye için geçerli faktörler benzer olmakla birlikte daha bu konuda bilgili arkadaşlar daha doğru şeyler söyleyeceklerdir
