Bilindik bir problemdir. Günümüzde malesef bir çok dizel aracın turbosu motora yağ veriyor. Benim Grande Punto Multijet'de de malesef bu sorunu yaşıyorum. Stok dizeller bile sıkıştırıldığında yağ kaçırıyor. Ki aracınızda biraz mod varsa (sıkıştırma), turbonuzun basıncını da 1.5 1.6 lara kadar artırdıysanız, sıkıştırmada motora giden yağın haddi hesabı yok. Hatta sızdırma bile oluşuyor. Yağı takip ettim. Turboya yağlanması için giren yağ, hava basıncı ile intercooler'a, ordan da pistonlara gidip yanıyor. Ardından da siyah ve pis kokan bir egzoz gazı olarak dışarı atılıyor. Zaten birçok dizeli 100.000 200.000 km de açın, tüm hava borularında bile yağ kalıntılarını görebiliyorsunuz.
Benim öğrenmek istediğim daha önce bu konuyla uğraşan var mı aramızda? Bu sorun için ne yapılabilir, çözümü var mıdır? Teşekkürler, iyi günler.