User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Değişken Periyodik Bakım Aralıkları

  1. #1
    FRTDI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/Caddebostan
    Mesaj
    512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Değişken Periyodik Bakım Aralıkları

    Benim kafama takılan bir soru var. Aracım F20 118i . Aracı ilk aldığımda periyodik bakımların 12.000km de bir olduğu söylemişlerdi ve aracı ilk çalıştırdığımda da ekranda o şekilde yazıyordu.

    Ancak kullandıkça servis süreside kısalmaya başladı mesela şimdi aracım 5700km de ve servis 3100 km sonra gösteriyor.

    Geçen gün başka bişey için kosiflere gittiğimde artık araçların bakım aralıklarını kullanım durumuna göre belirlediklerini servis km si ne zaman gelirse o zaman bakıma girmesi gerektiğini söylediler. Oda nerdeyse 8000km de bir bakıma girmem gerekecek..

    Soru şurda sizce bu uygulama mantıklı mı ve bu konuda bilgisi olan varmı belki daha fazla sıkıştırarak kullansam bu aralık daha da düşecek e buda artı bi maliyet sonuçta..

    Fikirleriniz önemli sizce arabaya mı uyayım yoksa 12.000km de mi servise gireyim?
    Kurallara Aykırı İmza Boyutu.

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet mantıklı aslında...programı neye göre yaptılar bilinmez ama en basitinden yağı düşünelim...uyuz uyuz kullanan bir adam ile sürekli sıkıştıran(yani yağı sürekli ısıtıp soğutan) adamın yağı aynı km de aynı kalitede olmaz,olamaz...

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazı yeni araçlar servis süresini rpm ve süre üzerinden hesaplıyor. Ne kadar gazlarsanız ve ne kadar süre kontak açık kalırsa o kadar erken servis gelir.

    Bence mantıklısı da bu zaten. KM hiçbirşeyin göstergesi değil. Sürekli şehirdışı kullanan adam aynı total deviri çevirerek şehiriçinde kullanan adamın 3-4 misli KM yapmış oluyor. Basit usülde bu adam şehiriçi binip daha çok rpm yapan adamdan çok daha erken servis yapmak zorunda kalıyor. Ama sonuçta motor yağı KM'ye göre değil rpm'e göre yıpranıyor.

    Araçlarda yakında rpm sayacı olursa şaşırmam. Gayet de güzel olur, memnun olurum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    FRTDI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/Caddebostan
    Mesaj
    512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet mantıklı aslında...programı neye göre yaptılar bilinmez ama en basitinden yağı düşünelim...uyuz uyuz kullanan bir adam ile sürekli sıkıştıran(yani yağı sürekli ısıtıp soğutan) adamın yağı aynı km de aynı kalitede olmaz,olamaz...
    Evet dediğiniz gibi banada mantıklı geliyor ama ilk defa böyle birşeyle karşılaştığım için arada kaldım.

    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bazı yeni araçlar servis süresini rpm ve süre üzerinden hesaplıyor. Ne kadar gazlarsanız ve ne kadar süre kontak açık kalırsa o kadar erken servis gelir.

    Bence mantıklısı da bu zaten. KM hiçbirşeyin göstergesi değil. Sürekli şehirdışı kullanan adam aynı total deviri çevirerek şehiriçinde kullanan adamın 3-4 misli KM yapmış oluyor. Basit usülde bu adam şehiriçi binip daha çok rpm yapan adamdan çok daha erken servis yapmak zorunda kalıyor. Ama sonuçta motor yağı KM'ye göre değil rpm'e göre yıpranıyor.

    Araçlarda yakında rpm sayacı olursa şaşırmam. Gayet de güzel olur, memnun olurum.
    İş makinaları ve traktörler o sistemle çalışıyor siz söyleyince benimde aklıma geldi.. Bakımları vs çalışma saatine göre yapılıyor aslında arabada da aynı mantık güdülebilir..

    Aydınlatma için teşekkürler..
    Kurallara Aykırı İmza Boyutu.

  5. #5
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mantıklı bir uygulama olmuş misal ben 10.000 de olan bakım aralığını 5000- max 5500 kmde yapıyorum en geç. Sonuçta araçlarınımızı hırpalamasakta dede gibide kullanmıyoruz

  6. #6
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bazı yeni araçlar servis süresini rpm ve süre üzerinden hesaplıyor. Ne kadar gazlarsanız ve ne kadar süre kontak açık kalırsa o kadar erken servis gelir.

    Bence mantıklısı da bu zaten. KM hiçbirşeyin göstergesi değil. Sürekli şehirdışı kullanan adam aynı total deviri çevirerek şehiriçinde kullanan adamın 3-4 misli KM yapmış oluyor. Basit usülde bu adam şehiriçi binip daha çok rpm yapan adamdan çok daha erken servis yapmak zorunda kalıyor. Ama sonuçta motor yağı KM'ye göre değil rpm'e göre yıpranıyor.

    Araçlarda yakında rpm sayacı olursa şaşırmam. Gayet de güzel olur, memnun olurum.
    konuyu biraz hortlatmak gibi olacak ama bu genel bir durum anladığım kadarıyla benim bakım kmdeside 9000 km de dolacak,sakinde kullanıyorum halbuki

    1500 deviri geçmezsek anca söylenen gibi 12 bin km de bakım isteyecek

  7. #7
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Osman bahadır dedigne göre pederin aractan ornek verirsem f30 3.16i de ne gazlar ne eder eco modda yada comfortta mülayim spec kullanır spor moda belki 1 kere denemek için almıştır sadece 2 kere ankaraya gitti geldi araç 2012 kasımda almıstık, 2013 kasımda senede doldu diye götürttüm bakıma 12000-12500 gibi bir kmde ki kadrana görede 200-300km falan kalmıştı.

    kullanmamaktan bakıma gidiyor bizimkide heralde 2013 kasımda 12500 gibiydi şuanda 17700 gibi birşey
    1881 - 193

  8. #8
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dedemin 1.6 Avensis sadece senesi geldi diye yağ değişimine gidiyor. Senede kullandığı 2000 km yi geçmiyor. Kullandığında da devir çevirmek falan yok zaten. 2005 model 35000 lerde falan araba

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •