User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
52 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 200sx hakkında herşey..

  1. #1
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question 200sx hakkında herşey..

    herkeze selam..
    200sx hakkında ayrıntılı teknik verileri (orjinal lastik ebatları-depo kapasitesi-yakıt değerleri-motor verileri vs..)
    Bakım hakkında ( hangi yağı sever-kaç km'de hangi bakımlar gerekir) sanırım triger kayışı yok zincirli..
    nelere dikkat etmek gerekir.
    İzmit'te başka s14 yok ve anlayanda yok malesef, teknik yardımlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum..

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200sxle alakalı konular mevcut arama yaparsanızb ulabilrsiniz daha ayrıntılı soru sorarsanız daha iyi yardımcı olabilrz

    dikkat edilebilecek şeylerin başında nvcs turbosu iticileri gibi elemanları geliyor başta iyi bir ustanın bakması daha mantıklı oalcaktır
    körler sağırlar

  3. #3
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200sxle alakalı konular mevcut arama yaparsanızb ulabilrsiniz daha ayrıntılı soru sorarsanız daha iyi yardımcı olabilrz

    dikkat edilebilecek şeylerin başında nvcs turbosu iticileri gibi elemanları geliyor başta iyi bir ustanın bakması daha mantıklı oalcaktır
    hangi markanın hangi yağını kullanmalıyım en başta bu?
    usta sıkıntısı en büyük problemim nereye götürsem biz bu arabalara bakmıyoruz diyolar..

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı seymansarac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi markanın hangi yağını kullanmalıyım en başta bu?
    usta sıkıntısı en büyük problemim nereye götürsem biz bu arabalara bakmıyoruz diyolar..
    mobil 1 castrol kullanabilrsin uygun olan özellikteki

    İzmit'te bulman zor İstanbul'a getirsen daha iyi olabilir senin için
    körler sağırlar

  5. #5
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başlıyorum..
    sr20det motor kodu (20 iki litre anlamında ,D çift egzantrik ,E bilmiyorum ,T tek turbo)
    1998 cc 4 silindir 16valf, üstten çift egzantrikli, evet zincir tahrikli. sıkıştırması 8,5 ,1998 cc 86x86
    kpakda ,blokda aluminyum , kompakt ve hafif bir motor denilebilir.
    ateşleme sırası 1-3-4-2 klasik olarak.
    orjinal jantlar 16inç (5x114,5) 205-55-16
    motor yaklaşık 4 litre yağ alır (3,8 yanlış hatırlamıyosam)
    2buçuk litre şanzıman yağ alır, deposu 65 litredir
    kilitli diferansiyeli vardır, arkadan itiştir, güzeldir.. 2500 devirler gibi orjinal garret t28 turbosu dolar.. 5.vitesde 3000 devirde 115 km civarı bi hız yapar, uzun bi şansımana sahiptir denilebilir.. sağlıklı bi makina kadranın sonu olan 260ları görür.(hız iyi bişey değil)
    hmm.. başka neler yazılabilir?
    orjinal trbo basıncı 0,7 bardır. 7200-7300 devir cibvarlarında kesici devreye girer.
    bu yazdıkalrım standart bi aracın olanları-olması gerekenleri..
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  6. #6
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de 95 sx var.. ben yağ olarak 10-60 tam sentetik mobil1 kullanıyorum , Motul de çok iyi. ama 10-60tam sentetikler en pahalı yağlardandır (4 litresi 10-120 liralar civarı)
    10000 km de bir değiştiriyorum ben, fabrikanın tavsiyesini bilmiyorum..
    daha yazacağım
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  7. #7
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende de 95 sx var.. ben yağ olarak 10-60 tam sentetik mobil1 kullanıyorum , Motul de çok iyi. ama 10-60tam sentetikler en pahalı yağlardandır (4 litresi 10-120 liralar civarı)
    10000 km de bir değiştiriyorum ben, fabrikanın tavsiyesini bilmiyorum..
    daha yazacağım

    evet benim de aracım 2500 devirde 100 km/h yapıyordu normal o zaman.

    yakıt olarak nekadar yakıyor km'de benim şamandırmam arızalı olduğu için hesaplıyamadım daha..

  8. #8
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mobil 1 castrol kullanabilrsin uygun olan özellikteki

    İzmit'te bulman zor İstanbul'a getirsen daha iyi olabilir senin için
    evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
    tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı seymansarac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
    tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..
    Paşaoğlu'nu öneririm
    körler sağırlar

  10. #10
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
    şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
    bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
    neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
    buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
    modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin
    spesifik soruların varsa yaz lütfen
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  11. #11
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paşaoğlu'nu öneririm
    ewet siteden bir kaç kişi daha aynı adresi verdi. bütçe ayarlamasından sonra ilk durak paşaoğlu o zaman..

  12. #12
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı seymansarac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet intercooler+borular ve blowoff montajı için bütçemi ayarladıktan sonra istanbula gelicem hem bu işleri yaparım hemde motora komple bi baktırmak istiyorum.
    tabi sizin tavsiye edeceğiniz bir yere giderim..
    bence bOV a para harcama henüz.. dur bakalım önce bi arabanın durumunu-kondisyonunu öğren , sonra keyfe keder seylere para harca bence.
    uzun yolda sakin kullanımda 1,6 larla neredeyse aynı yakıyor dersem lütfen şaşırma
    servis için Senna'ya katılıyorum
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  13. #13
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standart 0,7 basıncı 0,9 a çıkarttığında ( bi boost controler la-ucuz sanayi işine kaçmadan) bi sıkıntı olmaz, beyin bunu gayet problemsiz uyum gösterir, kaliteli yakıtla , açık bir eksoz ve kaliteli bi hava fitresiyle 260 lara yakın bi güce çıkar ki tadınndan yenmez, hem alt devirde boost gelir hemde üste deli gibi imelenir.. zevkten 4 köse eder adamı.. tabiğ sağlıklı bi makinada.
    şimdi glelim realiteye;13-15 yaşındaki bi S14 den bahsediyosak, önceki sahiplerinin ve ustalarının arabaya ne gibi işkencelerde bulunduğunuı tahmin edebiliriz.Silvialar TR de son 3-4 yıldır popüler.. ondan önce neler neler çekiyolardı. aracı artık tanıyan ustalar var. tavsiyem araç ile ilgili hiç bi şeyde ucuza kaçma-ne parça anlamında-nede usa anlamında. bu konularda çok çok dilim yanmış birisi olarak tavsiyem)-sana istanbul yolalrı göründü
    bitik motor toplayacaksan orjinal parçalarla toplama. buarada orjinal parça için nissan bayisiyle konuştuğunda genelde elimize yok, japondan 25 günde getirtiriz diyorlar.
    neyse ilk yapacağın harcama ; yağ pompası-su pompası ve benzin pompası olsun bence.
    buarada egzantrik zincir-değiştirmeye gerek yok gibi düşünme,oda değişir motor yapacaksan. gnelde sağlam bi motoru olsada senin arabanın motoru ne durumda bilemiyorum tabi. orjinaj debriyajı iyidir, uzun ömürlüdür. fren sistemi iyi ve yeterliir, ABS s14 standardında mevcut.
    modifiye etmek istiyorsan , motor, soğutma sistemi-benzin besleme, eksoz ,intake,beyin,yağ soğutma,debriyaj, tüm yürüyen aksam, aklına ne getirrisen bu araba için var.. yeterki paradan haber ver.. 3 yıldan fazladır s14 kullanıyorum ,nanki harcamak istiyosan dipsiz kuyu gibisdir, sürekli harcayabilirsin
    spesifik soruların varsa yaz lütfen
    *parça olarak bu krom hava boruları ve intercooler ilk etapta almak istiyorum. kit olarak satılıyormu bulamadım varsa link atarmısın?
    *ve orjinal manifolduna daha buyuk hangı turbo takılabiliyor? link..
    benim aracımın motoru şu an için gayet sağlıklı tek sorunu motor belli bir süre ısınınca arada boşa atınca stop ediyor, hava akış sensörüyle alakalı bir sorun olabileceğini sölediler.. onu temizleticem en yakın sürede, onun dışında motorun performansı harika.

  14. #14
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı killererkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bOV a para harcama henüz.. dur bakalım önce bi arabanın durumunu-kondisyonunu öğren , sonra keyfe keder seylere para harca bence.
    uzun yolda sakin kullanımda 1,6 larla neredeyse aynı yakıyor dersem lütfen şaşırma
    servis için Senna'ya katılıyorum
    bunu duymak gerçekten güzeldi..yazın burdan antalya'ya servet yakar diyodum içimden..

    bov açılımı nedir?

  15. #15
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stage 1 walbro benzın pompası suğuk buji 3'' komple egsoz açıl filtre (egr iptali 95-96s14) basıncı 0,9 gibi ayarla 260hpcivarı olur
    egt boost saati ve bov da alabilirsin ayrıca

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı seymansarac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu duymak gerçekten güzeldi..yazın burdan antalya'ya servet yakar diyodum içimden..

    bov açılımı nedir?

    blow off valve
    körler sağırlar

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
    çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
    devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!

  18. #18
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stage 2 motor bakımlı ise 1,1 bar ,bıg FMIC, piggy back yada stand alone , wideband yağ sıcaklık ve hararet göstegeleri drift yapacaksan kaynak dif.

    stage 3 piston kol koymuşken pompalar yataklar , big turbo , top mount guzel bir manifold diye uzar gider

  19. #19
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 06TVR71 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sr20det çok saçma va salak bi motor niye derseniz devir çeviremiyor
    çünkü arabada itici horozu var hemde çift basıyo devir çevirdigi an kırılır.....
    devir çeviremeyen makina hiç bir işe yaramaz.............!!!!!!!!
    devir çeviremiyormu?..
    hondanın bilimum modellerini kullanan biri olarak bence gayet iyi devir çeviriyo ama ne demek istedin anlamadım..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •