User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Stage 2 vtec Rodaj

  1. #1
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Stage 2 vtec Rodaj

    Aracımızı stage 2 yükledik skunk2 yay sapka egzantrik , cp tepeli piston , itr yag pompasi acl race yataklar vs

    orjinal beyin ile rodaj yapıcaz arabayi sıkıstırmadan avans vurur mu herhangi bir sıkıntı olur mu ? Rodajdan sonra timing ve Ecu neptune , s300 , aem ems 10 60 den birini düşünüyoruz hangi ecu takmalıyız Ecu nunda fiyatida önemli tabi ki.

    Nasil bir yol izlemeliyiz teşekkürler.

  2. #2
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avansı distb den dusur bıde afr takılı olsun ole kullan

  3. #3
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    widebant takıcaz zaten takmadan yurutmicez.avansıda cekıcez asagı pekı kac olması gerekır afrnın hangı aralıkta saglıklıdır

  4. #4
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orj. i 16 avansın bence 15 yada 16 da bırakın avansı..

    afr 11,5-13,5 aralıgında olacak ama ayarsız ve rodaj döneminde ne olur onu bilemiyecegim

    ecu olarakda neptune en uygun fiyatlısı içlerinde görev olarakda aynı denebilinir.
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  5. #5
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rodajda yapmam gereken baska bısı varmı uymam gereken seyler nelerdır saglıklı olsun dıye

  6. #6
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1500 km .rodaj yapmalısın örnek otobanda 70-80-90 belirli viteslerde belirli aralıklarda giderek ve arada bir durup motoru sogutarak diye biliyorum ben
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  7. #7
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı devirde uzun süreli kullanım yapma.otobana çıkıpta 50-100km boyunca 3000 devir mesela...yapma

    başta 6-7000leri geçmeden tam gaz devirlenme ve yavaşlarkken dekompresyon yap.kalın yağ kullanma.diye biliyorum
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  8. #8
    delsolemrah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tırafikte cok kulanma belirli devirde sürekli gitme yüksek devir cevirme 1000 ,1500 km yol yap ani hızlanmalardan kacın

  9. #9
    Vtec_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Isvec
    Mesaj
    2.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3000 deviri geçme..Çok fazla sıkışık trafıge gırme hararet yukselebılır...O an yapılması en mantıklı ıs klıma acmak sıcak olarak...Yada guzel bır mıshımoto radyator ws flan almak komple...

  10. #10
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok artık rodaj için radyatör mü


    ya bende aynı dönemdeyim şu an ama std ...
    vtec açma sabit devirde uzun km yapma .. yag olayını daha bilgili bi arkadaş yazsın ben 1500 km dolunca deişicem bazıları 2 kez deiştir diyo ... trafik olayına fazla girme...
    B18c specR swap eg

  11. #11
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rodaj yapmak makinenin içindeki tüm metallerin birbirlerine tam olarak senkronize olması için gecen zaman ve kilometre sürecidir.. Sadece kilometre değil motorun tam ısınma ve tam soğuma adetleride dikkate alınmalıdır... Örn. 30 tam ısınma + tam soğuma ortamala 1 ay sürer , bu süre zarfında 3000 RPM in geçilmemesi önemlidir.. 500km de bir yağ değişimi ve çıkan yağın süzülerek metal parçaları olup olmadığı kontrol edilirse iyi olur... Yapılan en büyük hata rodaj boyunca 3000 rpm i geçmeyip , 1000km sonra yağ değişerek 8000-9000rpm çevrilmesidir.. Kıl biri iş ama özellikle yüklü makinelerde seviye seviye devir arttırılmalı.. Örn.. 500km de 4000rpm / 750 km de 5000rpm / 1000km 6000 rpm / 1100km 7000rpm / 1200km kesiciye kadar devam.. Tabi bu süreçte AFR değerleri ve yağ basıncı en kritik değerlerdir... Rodaj süresince karışımın bir miktar zengine ayarlanması iyi olur , zengin karışımda piston tepe sıcaklığı daha düşük seviyelerde kalacaktır.....

  12. #12
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki Rodaj Döneminde Hangi yağ'ı kullanmalıyım ?

  13. #13
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  14. #14
    Vtec_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Isvec
    Mesaj
    2.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nicomedia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok artık rodaj için radyatör mü


    ya bende aynı dönemdeyim şu an ama std ...
    vtec açma sabit devirde uzun km yapma .. yag olayını daha bilgili bi arkadaş yazsın ben 1500 km dolunca deişicem bazıları 2 kez deiştir diyo ... trafik olayına fazla girme...
    Masallah senınde bılmedıgın sey yok....Bendede piston kol var...orjınal radyator ılede sorun olmaz fakat trafık ıcerısınde hararetın artabılır..Bu kadar guzel parca ıle aracını yuklemısken radyatorlede takviye yapılabilinir...Yoksa yazın sıcak havada hararet artar klımayı sıcak olarak acmak zorunda kalabilirsin.
    Benim fikrim tabi.

  15. #15
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mobilde calısan arkadasım var rodaj ıcın muhendıs arkasına sordurdum ne yagı kullanalım dıye 0 40 verdi.aracın yag yakmaya baslayana kadar bunu kullan sonra sana 10 60 verıcez onunla devam edıcez dedi.hararet icin orjınal termostat fan musurunu falan aldım radyator orjınal.sıkıntı olursa veya olucagını dusunursem hemen caresini dusunuruz.turbo dısında radyator deısen pek gormedim yada cok extrem atmo yuklu araclar dısında(toda vs)

  16. #16
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    rodajını sentetik yag ile yapma mineral bi yag ile yap oyle sabit hıza baglayıp otobanda falanda gitme hızlan yavasla surekli
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  17. #17
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah 1000 veya 1500 km rodaj 2 yag deisimi arada. fıltreyle tabiiki.sabıt hızda tutulmadan cogunluk sehir ici dur kalk trafıkte motoru ısıtıp sogutup sekılde.3000 i gecmeden ara ara 4000 5000 yapıp.rodaj bıtımındede fazla sıkıstırmadan yavas yavas sıkıp devam etme.ve mineral yag ıle.burayakadar cok guzel.std motor rodajı pekı dereceli icin yapmam gereken bişi varmı onu kimse yazmadı.yada bı sıkıntı yok boyle devammı oda bu perıyotta alısıcakmı uyum saglıycakmı

  18. #18
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dereceli icin bisey yapmam gerekirden kastını anlamadım, burda onemli olan sey aracının afr sinin ve avansının duzgun olması asırı zengin yada fakir olarak rodajı yapmaman gerekir kısacası ayarların duzgun olsun yeter mumkunse yag basıncını falanda kontrol et yag su seviyelerini surekli kontrol et
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  19. #19
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kastım o ıste derecelı rodajı varmı bu periyotta derecelı ıcın ne yapmak gerekıyo

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •