Arkadaşlar selamlar. Kafamda bazı projeler var. Teorik olarak ne kadar düşünsem de sonuç hep riskli. Aranızda daha önce pratikte uygulamış arkadaşlar olabilir o yüzden birkaç sorumu siteye yöneltmek istedim.
Aracım Grande Punto 1.3 Multijet 75hp
Modifikasyonlar:
Orjinal KPP35 yerine KPP37 Performans kit
Basınç 1.5 bar max (Daha fazla artırmak marelli beyin sebebiyle mümkün değil.) (Safe mod limiti daha yukarı alınamıyor.)
Simota kutu içi hava filtresi
(Modları Destekleme amacıyla Chip Tuning + Gerektiğinde yakıt artırma amaçlı Powerbox)
Aracımdan şu haliyle memnunum. Fakat daha iyisi olabilir mi sorusu sürekli aklımda.
Öncelikle bu araca ve bu motora uygun aklınıza gelen, beni şu an kullandığımdan daha memnun edecek ve performansıma gözle görülür katkı sağlayacak bir turbo var mı? Varsa nedir. Turbo önerirken basıncımı 1.5 bar ın üzerine çıkarmayacağımı lütfen göz önünde bulundurunuz. Yani 2.0 2.5 bar basacak bir turboya ihtiyacım yok. Zaten basabilsem mevcut turbom da basabilir. Mantıken az barla çok güç verecek bir turbo düşünmekteyim. Yani misal bu turbonun 1.5 barda yaptığını 1.2 barda yapacak bir turbo gibi. Tabi motoru patlatmamak kaydıylaAyrıca çok da geç dolmamalı. Araç dizel ve max 5000 devir çevirebiliyor. Çalışma prensibi gereğince 4000 - 5000 devir arası tork da düşük. Bunlar göz önüne alınmalı. Takacağım büyük turbo her ne kadar 4000 - 5000 devir arasını canlandıracak olsa da düşen tork nedeniyle 4000 de tam dolum yapacak bir turbo pek işime yaramayacaktır.
En fazla 3000 olmalı tam dolum devri.
Gelelim diğer olaya. Bana tavsiyeniz, "Şu an kullandığın turbo yeterli bundan daha optimumu olmaz, daha büyüğü dolmaz geç dolar veya motora hasar verirsin yani para harcayıp performansından ve zevkinden olursun." şeklindeyse
Şu an kullandığım turbo ve bastığım 1,5 bar basınca kullandığım stok intercooler yetiyor mudur? Orjinal turbo 1,3 civarı basarken ben 1,5 basıyorum aşırı bir fark olduğunu düşünmüyorum ama yine de öğrenmek isterim fikirlerinizi. Eğer intercooler yetmiyorsa bunu değiştirmeyi düşünebilirim. Önerebileceğiniz ne vardır. Gözle görülür fark hisseder miyim, bazı arkadaşların yaşadığı gibi performans kaybı hissetme olasılığım da var mı?
Gel gelelim 3. olaya. Turbo dizele açık filtre zamanında pek tavsiye edilen bir olay değildi. Bu nedenle uğraşmayıp simota alıp taktım. Fakat ne yalan söyleyim pek bir şey hissedemedim malesef. Açık filtre takma olayım biraz zahmetli. Bilenler vardır. Açık filtre direk takılamıyor zira hava akış metresi ters tarafta kalıyor. Flanş olayları gerekiyor. Peki öneriniz nedir? Bir fark hissedilir mi? Avantaj dezavantaj öğrenmek istiyorum.
Sorularımı yanıtlayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. Gereksiz yorumdan kaçınılmasını rica ederim. Cevapları bekliyorum.
Not: 1.3 dizel bir motorla daha önce hiç uğraşmadım. Hiçbir arkadaşım da uğraşmadı. Pek uğraşılan bir motor tipi değil. O yüzden malesef bilgim kısıtlı kalıyor. Varsa deneyimli arkadaşların deneyimlerini paylaşmalarını rica ediyorum.