User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: M10 motor enjeksiyon hk.

  1. #1
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    M10 motor enjeksiyon hk.

    Merhabalar elimdeki üst kapak bu
    üzerinde 1.8i yazıyor enjektör girişi var gibi fakat sarı bi malzemeyle kapatılmış.

    Karbüratör olarakta üzerinde bu var.




    1. Soru bu motor önceden çok nokta enjekliyonluymuş sanırım doğru mu anlamışım ?
    2. Soru diğer fotoğraflardaki karbüratör normal çift boğazlı karbüratör mü yoksa tek nokta enjeksiyonlu bi karb. olabilir mi?
    Ayrıca araçtan sökmeden önce ateşleme beyni akışmetre falan da vardı.
    3. Soru bu üst kapağı kullanarak tekrar çok nokta enjeksiyona geçiş yapabilir miyim?
    Şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıldıgımız eskı tıp vacumla calısan karburator bu bu motoru cok nokta enjeksıyona gecırebılırsın tabıı kı ufak bı arastırma yapmak lazım m40 emme manıfoldu krank kasnagı tesısatı falan aktarılarak yapılabılır sanırım

  3. #3
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    m10 318i enjeksiyonludur. Onun malzemleri ile direk enjeksiyonlu modele geçilebilir. Fakat Seninki E21 lerde çıkan K jetronic enjeksiyonlu kapak diğer e30 lardaki gibi değil malesef 1 resim senin k jetronic kapak diğeri ise LE Jetronic Enjeksiyon modeli...


    Renault Sports & ///MPower

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araciniz daha önceden k-jetronik sistemle çalisiyorms bu sistemin parcalarini bulmak suan nerdeyse imkansiz bulunsa dahi çok maliyetli ve sistemden anliyam usta sayisi cok az. Sizin arac da ariza yapinca muhtemelen karbüratöre cevirmisler aracinizi tekrardan enjeksiyona çevirebilirsiniz ama orjinal parcalari ile çevirmek yerine ms tarzi aftermarket ecu kullanirsaniz daha saglikli ve kolay olur.

  5. #5
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m10 318i enjeksiyonludur. Onun malzemleri ile direk enjeksiyonlu modele geçilebilir. Fakat Seninki E21 lerde çıkan K jetronic enjeksiyonlu kapak diğer e30 lardaki gibi değil malesef 1 resim senin k jetronic kapak diğeri ise LE Jetronic Enjeksiyon modeli...
    Anladım o zaman 318i üst kapak ve tesisatını bulabilirsem enjeksiyona geçebilirim yada yukardaki postta arkadaşın yazdığı gibi m40 motorun parçalarıyla enjeksiyona geçilebilir.

  6. #6
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araciniz daha önceden k-jetronik sistemle çalisiyorms bu sistemin parcalarini bulmak suan nerdeyse imkansiz bulunsa dahi çok maliyetli ve sistemden anliyam usta sayisi cok az. Sizin arac da ariza yapinca muhtemelen karbüratöre cevirmisler aracinizi tekrardan enjeksiyona çevirebilirsiniz ama orjinal parcalari ile çevirmek yerine ms tarzi aftermarket ecu kullanirsaniz daha saglikli ve kolay olur.
    İşin aslında şuan kendi aracımda m10b20 var.
    Arabayı toplarken parça tedariği için hurda durumda aldığım araçtan çıktı bu parçalar blok üstünde i harfini görünce acaba enjeksiyona geçsem nasıl olur düşüncesi kafama takıldı. MS veya başka şekilde enjeksiyona çevirmem için nerden başlamam gerek yani ilk hangi parçaları bulmam lazım.
    Birde elim yatkın sayılır ama İzmir veya Manisa'da bu işlerden anlayan usta bulabilir miyim?

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eger m40 blogun emme manifoldu sizin kapaga oluyorsa hic bi sorun yok komple bi manifold alirsiniz aftermarket ecu sifirdan tesisat cekilir arac calistirilir sizi encok yorucak dikkat gerektircek durum krank kasnagi yapmaktir geriye kalan kisimlar daha kolay, kapak felan degistirmeniz extra masraf olucaktir enjektörler k-jet sistemde kapaga monteli siz efi sistem takicaginiz icin kapak degistirmeye gerek yok. Montaj konusunda ben yardimci olabilirim.

  8. #8
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mengü abi M40 emme manifoldu bu kapağa olmaz. Ama arkadaş e30 318i m10b18 in emme manifoldunu alırsa direk al tak şeklindedir ver üzerinde enjektör rail ve tps üzerinde ama beyin için olurmu bilmem m10 da tps 0-%10 arası okuyup sonra direk %100 okuyordu. Krank kasanağını 60-2 veya 36-1 olarak custom yapması lazım çünkü m10 larda yok. Bunları çözerse gerisi senin için çok çok rahat bir şekilde yaparsın zaten şimdiden kolay gele...
    Renault Sports & ///MPower

  9. #9
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mengü abi M40 emme manifoldu bu kapağa olmaz. Ama arkadaş e30 318i m10b18 in emme manifoldunu alırsa direk al tak şeklindedir ver üzerinde enjektör rail ve tps üzerinde ama beyin için olurmu bilmem m10 da tps 0-%10 arası okuyup sonra direk %100 okuyordu. Krank kasanağını 60-2 veya 36-1 olarak custom yapması lazım çünkü m10 larda yok. Bunları çözerse gerisi senin için çok çok rahat bir şekilde yaparsın zaten şimdiden kolay gele...
    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim, elimde şuan 3 tane emme manifoldu var biri yukarıda gördüğünüz, biri m10b20nin üstünde diğeride başka bi m10dan çıkma fotoğraflarını çekip koyarım hepsinin eğer içlerinde olan varsa kullanırız yoksa dediğiniz gibi başka bi tane arayışına gireriz.
    Krank kasnağınıda halledebileceğimi düşünüyorum. Onun için araştırmadayım nerden başlarım diye

  10. #10
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı zamanda elimde şuan 2 tane kasnak var biri evde diğeri devirdaim elektrikliye çevrildiği için aracın üstünde boşta dönüyor.

  11. #11
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kullanacağın emme manifoldu e30 3.18 i den cıkar 88 altı modellerde.



    Bu şekildede krank dişli + artı okuyucu koycan gerisini mengü abiye bırakcan

    Renault Sports & ///MPower

  12. #12
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu akşamı hemen hemen krank dişlisiyle sensör olayına ayırdım 36-1 dişli alıcam yarın, bir tanede sensör montajı oldukça basit duruyor yukardaki resimden biraz daha farklı bi uygulama düşündüm.
    Attığınız resimdeki manifoldu da araştırmaya başladım piyasada bulurum büyük ihtimalle.
    Ama bulunmaz ise normal manifolda işlem yapma şansım olur mu yada custom olarak yapsam?

  13. #13
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Manifoldu bulursun sıkıntı olmaz. kasnak içinde beyin oalyını kime nasıl yaptırcaksan onla görüş ona göre o pozisyonda tak derim...
    Renault Sports & ///MPower

  14. #14
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Manifoldu bulursun sıkıntı olmaz. kasnak içinde beyin oalyını kime nasıl yaptırcaksan onla görüş ona göre o pozisyonda tak derim...
    Dediğiniz oldukça mantıklı onu düşünmemiştim o yüzden başlangıç olarak Mengü beye mesaj attım.
    Ondan gelicek olan cevaplara göre hareket edicem.
    Çok teşekkür ederim.

  15. #15
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    slm efiye dönüşümde yardımcı olabilirim elimde m10 ıle alakalı bütün malzeme mevcut
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aradığın emme manifoldu var bi arkadaşımda ihtiyacın olursa irtibata geçebiliriz
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •