User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2.0 Tfsi için Oil Cooler

  1. #1
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2.0 Tfsi için Oil Cooler

    Arkadalar arabam Audi S3 8p. Özellikle pist günü sonrası arabanın ısınmasını nasıl azaltabiliriz diye ufak çaplı araştırmalarım sonucu ilk olarak bir yağ soğutucusu aldım. Sizlere danışmak istediğim bu parçayı bizim motorda kullanabilirmiyim. Benzerini tecrübe edeniniz varmıdır? Yağ pompasının basıncı yetermi? Veya şöyle soruyum, arabanın alt yapısı bunu kullanmam için uygunmudur?

    Tecrübe ve bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.

    Aldığım ürün budur;

    http://www.amazon.com/gp/product/B00...ilpage_o00_s00
    Ali Can Calis

  2. #2
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takipteyim, oil cooler olmayan araca biz eklesek bir sorun yaşarmıyız acaba??
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ basıncı düşer bunuda yağ pompası üzerinde gerekli işlemleri yaparak halledersinşz belkide fazla düşmez
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  4. #4
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ basıncı düşer bunuda yağ pompası üzerinde gerekli işlemleri yaparak halledersinşz belkide fazla düşmez
    2.0 tfsi yag pomasina ne gibi islemler yapmak gerekiyor. Boyle bi islem yaptiniz mi yada yapan gordunuzmu ?

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 tfsi yag pomasina ne gibi islemler yapmak gerekiyor. Boyle bi islem yaptiniz mi yada yapan gordunuzmu ?
    Yapan tanıdıgım var evet . Pompaya müdahile edilmeyecek kadar düştüğünü biliyorum . Kendisine sorar cevap veririm kesin bilgiyi abicim
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  6. #6
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

    Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

    Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

    Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

    Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

    Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

    Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.
    Öğrendim custom işcilik yapılmıs cok az bir basınc düşüşü olmus bu kit hakkkında fikri olmadıgını söyledi yağ pompasını orj kullanmıslar araç ne roll nede pist kosuyor bu arada
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

    Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

    Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

    Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.
    Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  9. #9
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası
    Dizel araçta yağ sogutucuya gerek yok bence.

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizel araçta yağ sogutucuya gerek yok bence.
    Açıkcası tırsıyorum 120 leri görenler varmış
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  11. #11
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası
    1.6tdi için çözüm basit 10 defa arka arkaya basıp arabanın anasını sevmemek..

  12. #12

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6tdi için çözüm basit 10 defa arka arkaya basıp arabanın anasını sevmemek..
    Öyle bir şey olmaz kıyamam zaten ☺ ama 2. Denemede yag sıcaklıgının 120 lerde gezmesi 125 görende varmıs korkutmuyor değil
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  13. #13
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

    Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

    Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

    Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.
    İbrahim aslında bu işin hakkı bu sistem https://www.goapr.com/products/oil_p...tem_20tsi.html. Bakalım belki bunuda alırım ama düz mantık yağ soğutucusunda yağın akışına çok direnç oluşturucak bir durum yoksa, ki olduğunu zannetmiyorum, yağın karterden üst kapağa kadar kat ettiği yol dışında bence fazla değişen birşey olmayacaktır diye düşünüyorum açıkcası. Bu tabii benim düşüncem. İstanbulpark dak üst katta duran Caterham'ın da önünde benzer bir yağ radyatörü vardı.
    Ali Can Calis

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin araçta yağ filtresi metal çevirmeli filtrelerden mi?

    yoksa kartuş tip denilen yuvanın içine konulan filtrelerden mi?

    internette baktım ve gördüğüme göre ikincisi.

    Aldığınız kit, metal tip çevirmeli filtrelerde kullanılabilecek yağ soğutma sistemidir.


    sizin araç için , farklı bir çözüm gerekecek gibi.


    diğer sorunuza ve buna gelen yorumlara şaşırdım, yağ soğutucu, yağ pompasına neden ek bir yük olsun ki?

    yağ filtresi nasıl sisteme yük bindirmiyorsa, sonradan eklenen yağ soğutucu radyatör herhangi bir soruna sebep olmaz. hem filtre hem soğutucular, yağ sisteminin düşük basınçlı geri dönüş hattında bulunur her zaman.


    bu arada almış olduğunuz kit, dahili termostatik valfe sahip (sandviç plaka üstünde), bu da olabilecek en iyi uygulama.

    motor soğukken, yağ soğutucuya az yağ gidiyor, yağ ısındıkça, valf hareket ederek, soğutucuya daha fazla yağ gönderiyor, bu şekilde yağı ideal sıcaklıkta tutuyor.

  15. #15
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizin araçta yağ filtresi metal çevirmeli filtrelerden mi?

    yoksa kartuş tip denilen yuvanın içine konulan filtrelerden mi?

    internette baktım ve gördüğüme göre ikincisi.

    Aldığınız kit, metal tip çevirmeli filtrelerde kullanılabilecek yağ soğutma sistemidir.


    sizin araç için , farklı bir çözüm gerekecek gibi.


    diğer sorunuza ve buna gelen yorumlara şaşırdım, yağ soğutucu, yağ pompasına neden ek bir yük olsun ki?

    yağ filtresi nasıl sisteme yük bindirmiyorsa, sonradan eklenen yağ soğutucu radyatör herhangi bir soruna sebep olmaz. hem filtre hem soğutucular, yağ sisteminin düşük basınçlı geri dönüş hattında bulunur her zaman.


    bu arada almış olduğunuz kit, dahili termostatik valfe sahip (sandviç plaka üstünde), bu da olabilecek en iyi uygulama.

    motor soğukken, yağ soğutucuya az yağ gidiyor, yağ ısındıkça, valf hareket ederek, soğutucuya daha fazla yağ gönderiyor, bu şekilde yağı ideal sıcaklıkta tutuyor.
    Diyelimki ben yanlış aldım. Sadece adaptörü değiştirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.Ne dersiniz?
    Ali Can Calis

  16. #16
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanılan yagın sogutmada etkisi olmazmı.illa ekstra sogutucu şartmı.yag ısısının en üst limiti nedir??? mesela dizele 5-30 yerine 5-40 veya 10-40 koyun yuksek ısıya daha dayanıklı olur deniyor.


    bu yuzden her 8bin-10binde castrol 5-40 kullanıyorum.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyelimki ben yanlış aldım. Sadece adaptörü değiştirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.Ne dersiniz?
    anladigim kadarıyla durum o kadar kolay değil.

    yağ filtresi kutugu soğutucu entegre bir ünite. yağ soğutucu yerine adaptör plaka yapmak gerekecek.

    ilginç bir şekilde bu kadar modifiye edilen bir motorda hazir bir çözüm bulamadim internette.

  18. #18
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladigim kadarıyla durum o kadar kolay değil.

    yağ filtresi kutugu soğutucu entegre bir ünite. yağ soğutucu yerine adaptör plaka yapmak gerekecek.

    ilginç bir şekilde bu kadar modifiye edilen bir motorda hazir bir çözüm bulamadim internette.
    http://www.performancebyie.com/integ...-adapter-plate
    Ali Can Calis

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    linkteki parcanin aciklamalarinda farkli bir motorun (sanirim 1.8t) yağ pompasini kullanmaktan bahsetmiş?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •