User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Krank Kasnağı Çapı ve Ağırlığı.

  1. #1
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Krank Kasnağı Çapı ve Ağırlığı.

    Aracımda orjinalde 148mm çapında 1.5 kilogram ağırlığında bir krank kasnağı var. Bu kasnağın Fransa'da hafif olanını 150 gr ağırlığında ve çapı 90mm. Şimdi bu tarz araçların çoğu klimayı sökmüş oluyorlar. Bende ise klima mevcut ama hidrolik direksiyon sökülü. Neredeyse klima ile hidrolik direksiyonun kasnak çapları aynı.

    Sorum şu. Bu krank kasnağı küçülünce şarj dinamosu daha çok dönücek. Konjüktör bunu ayarlar sıkıntı olmaz voltaj açısından ama başka ne olabilir. Bilya ömrü kısalır birde çok dönmekten. Başka bir mantık gelmiyor aklıma. 1.3 kiloya yakın ağırlık atmakta iyi olucak diye düşünüyorum.

    Fikiri olan.



    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150gr olan kasnak alüminyum. Eğer hafifleme istiyorsan eldeki kasnakla aynı çapta alüminyum yaptır tornada veya cnc'de.

    Çapı değiştirme derim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok biraz yanlış anladın beni. Hafif olan kasnağın aluminyum olduğunu zaten biliyorum. Orjinal kasnağa bir işlem yaptırmayacağım zaten. Şu an zaten SolidWorks'te OEM kasnağın aynısının modelini çıkartıyorum daha hafif olması için neler yapabilirim. Büyük delikler vs.vs. gibi. Bende kasnağı CNC tornada 7075-T6 aluminyumdan yaptıracağım. O konuda bir sıkıntı yok. Ama ben neden bunlar çapı küçültmüş olabilir. Espirisi nedir diye düşünüyorum. Ve bizde çapı küçültürsek oluşabilecek sorunları soruyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi sen hem küçülteyim diyorsun, hem de alüminyum olsun, anladım.

    Krank kasnağının çapını küçültürsen ne olur? Kranka bağlı V kayışı daha yavaş döner. Sende ne var V kayışına bağlı? Alternatör ve klima komprasörü. Bunlar daha yavaş dönerse ne olur? Alternatör belki yetersiz kalabilir, klima komprasörü yeteri kadar soğutmayabilir.

    Ama her halükarda hem daha az güç çekerler, hem de daha hafif bir kasnağın olur. Hem kasnağın ataleti düşer, hem de kasnağa bağlı elemanların motora bindirdiği yük... Yani yapılabilir.

    Ama 90mm ideal midir? Nereye kadar daraltılabilir, bu tamamen senin alternatörünle, voltaj ihtiyacınla alakalı. Tabi bir de klimanın verimiyle, yeterliliğiyle...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Şimdi bu çap değiştirmeden OEM ile aynı çap yaptığım hafif hali. Programa göre kullanacağım 7075-T7 tip alüminyum ile 205 gram geliyor. 1.2 kilo daha hafif.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence orj çapa sağdık kalmak daha mantıklı. Rc kadar elektronik bir arada alternatör sorunu yaşamak biraz fazla sıkıntı olur akşamın bir saatinde....

    kayışta inceltilebilir. 6PKxxx yerine 4PKxxx kayış takmak gibi..

  7. #7

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kayış inceltmenin ne gibi bi faydası oluyor peki?
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  8. #8
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamon daha yavaş dönecek.şarj ışığı yakabilir rölantide.buda abs dahil elektronik çoğu şeye zarar verebilir. şarj dinamonun ömrü daha uzun olacağı kesin.
    çap değiştirmeden hafifletmeye git derim.

    ha diceksinki adamlar yapmış. diğer kasnaklarının çaplarını inceledinmi varmı onlardada farklılık?

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi bu kasnağı direk takan birkaç araç var. He birde Peugeot GroupA yarış arabasına 170A şarj dinamosu takıyor. Bildiğiniz gibi araçta herşey sökülü hiçbir donanım yok. Ama orjinalin 2 katı dinamo takmışlar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDM VTİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayış inceltmenin ne gibi bi faydası oluyor peki?
    Sürtünme kaybını azaltırsın, kayışın kendisi hafifler.

    Roll'e çıkmadan arabanın tozunu almak gibi birşey aslında

  11. #11
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarjda sıkıntı olmayacaktır. 500 rpm rolantide bile 13.7V sağlayabiliyor 206 dinamosu.

    sıkıntı klimanın basınç sorunu yaşayıp yeterli soğutma yapıp yapamayacağı.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  12. #12
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adam 170A koyar çünkü krank kasnağı küçük. Alternatör yavaş döndüğünden ürettiği güçte az. %50 verimde çalışacak hızda dönüyor ki 2 katı alternatör koymuşlar diye düşünüyorum.

    Devirdaym trigerde ise;
    manyetik yap kasnağı? klima kasnağı gibi düşün.

    Roll yapacağın zaman bas düğmeye kasnak krank birbirinden ayrılsın alternatör klima vs iptal. Toplamda 1.5 dk gazlamakla birşey olmaz. Sonra bas düğmeye yeniden şarj vs devreye girsin.

    Yurt dışında Reno larda örneklerini gördüm. Pug cılarda yapmıştır illa

  13. #13
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Adam 170A koyar çünkü krank kasnağı küçük. Alternatör yavaş döndüğünden ürettiği güçte az. %50 verimde çalışacak hızda dönüyor ki 2 katı alternatör koymuşlar diye düşünüyorum.

    Devirdaym trigerde ise;
    manyetik yap kasnağı? klima kasnağı gibi düşün.

    Roll yapacağın zaman bas düğmeye kasnak krank birbirinden ayrılsın alternatör klima vs iptal. Toplamda 1.5 dk gazlamakla birşey olmaz. Sonra bas düğmeye yeniden şarj vs devreye girsin.

    Yurt dışında Reno larda örneklerini gördüm. Pug cılarda yapmıştır illa
    bu iş yaş. araba çalışırken ki gerilim ile akü beslemesi aynı değil. ateşleme şarj süresinden tut enjektör zamanlamalarına tüm motor parametreleri değişir. şarj işini unutun. onda sıkıntı yok. diğer meseleler problem.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kayır inceltmek tehlikeli yaa gerek yok kayış inceltmeye. Bu kasnağa değil aama aynısının SC için olanına daha kalın kayışlısını bile yapmayı düşünüyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende katılıyorum, kayış inceldiği zaman daha çabuk yıpranıcak ve kopma ihtimali yüksek olucak. gerek yok bence ona

    abi bi ürette şundan test et, bzde kapını çalalım kısmetse
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada, tek parça solid bir kasnak tasarlarken kauçuk damperi iptal edince karşılaşabileceğin vibrasyonu ve bu vibrasyona bağlı krank bilyası üstündeki yükleri ve riskleri de hesaba katmak gerekir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk marş anında ciddi bir yüke maruz kalıcaktır kauçuk olmadığı için onda hem fikiriz. Ancak bu tarz solid kasnakları yarış araçlarıda bu şekilde kullanıyorlar ve perdiyodik bakım tablolarında krank kasnağı bulunmuyor. Hatta GroupN yarış aracının periyodik bakımları bildiğimiz binek araçlar gibi. GroupA ve S2000 araçlarında yüksek maliyetli sübap olsun ana yatak, kol yatak değişimleri mevcut ama krank bilyası yok listede.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yaklaşık 5.000 km dir sorunsuz kullanıyorum cnc'de yaptırdığımız alüminyum krank kasnağını

    orjinalinin 3'te 1 ağırlığında aynı çapta

    bildiğim kadarıyla 3'te 1 inden daha hafif olması riskli oluyormuş ne kadar doğrudur bilemem

  19. #19
    yn_lemans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İSMAİL / ist BAHÇELİEVLER
    Mesaj
    580
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben arabama R56 ıcın uretılmıs alta kasnak taktım , çap aynı ama cokkk hafıf , olculere dıkkat etmedım ama belkı 206 lara uyarmı dıye bakmak lazım
    by SARIBEKİROĞLU






    FLORYA REDLİNE OTO
    LOWRİDER CUSTOMS DESİNG FLORYA

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •