User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Motora Gömlek Geçirme :( - :) ?

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motora Gömlek Geçirme :( - :) ?

    Merhaba arkadaşlar, canım oldukça sıkkın :/

    Sizlere sormak istediğim bir soru var. Audi aracım var, gaza geldim motoru biraz kuvvetlendiriyim diye forged piston işine girmeye karar verdim. Motoru açtık. Motorda benden önceki sahibi Gömlek geçirtmiş. Servis iyi yapılmış, sorun olmaz dedi. Fakat içim sıkıldı.

    Motora iyi bir rektefiyecide başarılı bir gömlek geçirilirse ne olur? Araç eski düzenini almaz mı? Sonuçta çok yüksek ısılarda çalışıyor bu motor.

    Gömlek Çakılmış bir motordan ümidi kesmek mi gerekir ?

    Diyelim ki fabrika 500 bin km motor garantisi verdi (Afaki) Gömlek geçirilmiş bir araçta bu değer 100 binlere düşer mi?

    Yoksa gömlek geçirilmiş bir blok sıfır ayarında olur mu? Bir de nelere dikkat etmek gerekli.

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bloklara fabrikasyon gömlek geçirilir gömleksiz blok olmaz pistonun direk blok (döküm) yüzeyinde çalıştığını düşünmüyorsunuz değil mi ? İş hakkıyla yapıldıktan sonra fabrikasyon olmuş sonradan olmuş bir farkı yok.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gömleksiz motor artık çoğu modelde var. Hatta bu işe ilk girilenlerden biri VW.

    Araç orj. De gömleksiz motor da siz içini açınca gömlek çakılmış olduğunu mu gördünüz?

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç orjianlde gömleksizmiş, ama motor yapmışlar gömlek çakılmış, fakat usta iyi iş yapmışlar dedi. Benim içim bulandı ondan sordum

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düzgün çakılan gömlekli blok sorun çıkarmaz. Motor ömrü açısından net yorum yapmak zor ama öyle 4te1 yada yarı-yarıya düşmez.

    Siz motoru forgetleyeceğiniz için diğer bir deyişle sıkıştırma artacağından gömlek konusu nasıl olur bilemedim

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.412
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gömlek çakılmasında önemli nokta soğutma kanallarına ne kadar mesafe bırakıldı. Eğer sorun yoksa radyatör suyu gömleğe deymiyorsa sorun olmaz. Almak istediğiniz güçler nedir bilemiyorum ama yüksek güçlerse bu seferde gömlek çökebilir darton vs değilse ki sanmıyorum. darton olacağını. Yerinizde olsam iyi bi rektefiyecide darton gömlek çaktırırdım ciddi güçlendirme yapacaksanız.
    IN BOOST WE TRUST

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler arkadaşlar. Sıkıntı olmaz diyorsunuz Önemli olan yapılan işçilik. Saygılar.

  8. #8
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    küçük araçalrı bilmem ama büyük tır kamyon v.s. motorları sulı geçme gümlektir ve gümleğin etrafında su dolaşır tabi bu fabrika orjinali bazısı el aparatıyla sökülüp takılır bu gömleklerin bazıları preste sökülür,takılırken blok normal ortam sıcaklığındayken azotla soğutulan gömlek bloğa geçirilir ve ısındıkça bloğa oturur ama bizim sivri zeka ustacıklar o fabrikanın azotla geçirdiği gömleği tutup tornada etrafından aldırıp presste geçirince 1.000.000 km giden orjinal motor 200.000 dedimiydi başlıyor yağ yakmaya yani iş iyi yapılmışsa malzeme kaliitesi iyiyse sorun yok ama diğer şekil sıkıntı
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi internetten baktım,detaylı bilgi bulamadım.gömleksiz blok nasıl oluyor? bilgilendirebilecek biri varsa sevinirim.
    İKİ KAPILI BİR HONDA, GİDİYORUM GÜNDÜZ GECE…

  10. #10
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tofaş şahin doğan blokları gömleksiz bloğun kendisi gömlek yani tek parça ama çıkıp değişen veya sökülen etrafında komple su temeası olan bloklar gömleksiz(çakma-sulu gömlek)diye geçer ama fark tek parça olup olmama durumu yoksa gömleksiz motor yok diye biliyorum meknik bakımdan
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  11. #11
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gömleksiz motor mu olur yaws.. Km si kullanilan gömlek kalitesi yani markasi ile alakali durum. Yenmax vs ise 200bin çok bile

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •