bencede 2-3 devirdayim yapın suyu ve daha sonra antifiriz koyun daha kesin basit bir çözüm en azından..
Printable View
bencede 2-3 devirdayim yapın suyu ve daha sonra antifiriz koyun daha kesin basit bir çözüm en azından..
Bence Evans'ın "hazırlık sıvısı"nı kullanın.Sızıntı önlemeye de yardımcı oluyor diye okumuştum.
Her kış girişi, sonbahar'ın son günleri yani, radyatör hortumlarını sokup, motordakı suyu dahil boşaltıp içine yeni tertemiz su ve antifriz kokteylını veririm motora. 2. Senesinde motordan çok ama çok açık renk kahverengi su aktı. Fakat sonraki yıllarda ve şimdi hatta radyatör içinde ki suya baktığımda yemyeşil renk ve içinde en ufak bir tortu mevcut değil. Üstelik 77 model bir araç motoru bu. Yani kesin temizliği ve sağlıklı sogutmanın yolu düzenli bakım, radyatör suyuna dikkat etmek. Bunu bu kadar rahat yapabiliyor olmamım sebebi de arabanın soğutma sisteminin hava yapma gibi olaylara müsait olmaması. Sürekli suyunu kontrol etmeme rağmen, araca sadece bu dediğim işlemi yaparken antifriz ve su karışımını koyuyorum, bagajda karışım hazır 3 4 litre antifrizli su olmasına rağmen eksıltmedıgı için kullanmak nasip olmuyor. Fakat bu düzenli bakım prensibini edınmeden evel arabaya benzin kadar su koyardım (mecaz tabı). Harbi harbi su eksıltırdı, artık eksıltmıyor.
bir müddet sonra o parça porçözde kullanılsa gene kirli korozyonlu paslı suya dönüşecektir
geçen cuma akşamı sadece kalorifer radyatörünü su fiskiye motoru bulup kovaya sıcak su ve porçöz döktüm radyatörün içine proçözü aldırıp cazırdattıktan sonra su hortumu sokup devirdaim yaptırdım şu an sıcak :D ilerki zamanda komple motor suyunuda boşaltıcam bı kaç bu işi yaptıktan sonra sanırım düzelicek