lastik jant ebatım oem
tek fark önler kışlık takılı ve yazlıktan 1,5kg daha ağırlar.
Printable View
lastik jant ebatım oem
tek fark önler kışlık takılı ve yazlıktan 1,5kg daha ağırlar.
dizelde ltft-stft olmaz, bunlar oksijen sensörü verileri. benzinli araçlara özgü yani.
yol bilgisayarı maf değerine göre hesaplıyor diye biliyorum. bu yüzden lpg de gitseniz de benzine göre ölçmeye devam ediyor. eğer lpg ağırlıklı kullanıyorsanız, yol bilgisayarı değerini 1,2 ile çarpın, yaklaşık lpg ortalamanızı bulursunuz (lpg ayarınız düzgünse).
@e.sezgin oyüzden göremedim. ltft veya stft araştırmalarımda hep lpg çıkıyordu zaten.teşekkürler
Pompa sayacını sıfırladıgı zaman calamaz mı dıyorsun? :)
Bır cok yol var,bılgıne.(Isım akaryakıt ve lpg dagıtım)
tıka basa doldur eger aracı alıp hemen yatırmıyacaksan kı zaten tankın agzında gormedıgın manuel hesap yanlısdır.
Cunku tank herzaman aynı sekılde almaz(sıcaklık farkı)
Ayrıca tabanca attıgında 10lt almaz ancak cok buyuk depo ıse yanı 100+lt depo ıse zorlayarak alır.Oda mazotun kopurmesı yuzunden,benzın yıne alamaz.
pompa sayacı sıfırladığında tek konturolünü yapabildiğim şey ,o yüzden öyle yazdım...yoksa eminim pompacıların avrupayı kıskandırıcak,farklı teknikleride vardır.
2.bir venga daha var.ondada yazılım,dpf iptal.tek fark egr.açık.ondada bana benzer bir durum çıktı.şimdi stock venga fulleyip denicez.
tabanca attıktan sonra 10lt alıyorum muhabbeti banada saçma gelmişti.
200-250km sonra tekrar tıkabasa fulleyip öyle denicem.bakalım ne çıkıcak.hoş bir başka yazılımlı vengada benzer verilerle gelince içim biraz rahatladı.
Bu sabah dacia logana ışık yanarken mazot aldım. 48 litrede attı pompa. dedim doldursana daha alır o 62 litre aldı.pompa attı diye doldu sanıyoruz genelde.
O ıs dacıa ya ya mahsus,depo havalandırması cıddı kotu.
Ayrıca yukarda acıkladıgım gıbı,mazot kopurur,tabanca erken atar ama 14lt degıl :)
En dogrusu agzına kadar doldurup test etmek. Ama modlu arac farklı gosterır. Yol bılgısayarı teorık olarak hesaplar.
Istasyonların bellı kısmı tabancadan calar,guvendıgınız yere gıdın.
@997TT selam. Tabanca tam olarak neye göre atıyor? Bir sensör olmalı ama neyi ölçüyor? Basıncı mı ölçüyor, yakıtın kendisini mi görüyor ya da başka bir şekilde mi? Arkadaşlarla farklı görüşler üzerindeyiz de :)
Diğer sorum da yol bilgisayarı nasıl teorik olarak hesaplar? e.sezgin MAF sensöründen sanırım demiş. Bundan mıdır?
Mikelazi sormuş, ben de sorayım tabancadan nasıl çalındığını. Bilelim ki kontrol edelim. Devir güven devri değil maalesef.
Tabancadan çalma brodimetre ayarı ile ilgili. Normalde brodimetreler kalibre edilir ve mühürlenir. Ama zaman içinde ayar bozulabilir veya mühür kırılıp ayarı kasten değiştirilebilir. Çok şüphelendiğiniz bir durum varsa benzincilerde 5 lt bidonlar vardır. Bir tane isteyip doldurun ve ölçün.
Pompa ekranı size daima doğru sonuçmuş gibi gösterir ama gerçek öyle olmayabilir. Bidon yalan söylemez.
Benim de aracın ortalaması 4.1 - 4.2 gösteriyor ama pompada 1 lt fazla çıkıyor, aldığımdan beri böyle. 307'ye has değil ama 206'ım da sürekli 4.2 civarı gösterirdi ama onda da fark olurdu. Sebebini öğrenirsen, takip ediyorum konuyu Gökhan abi :)
Böyle yapan o istasyona gelen herkesi çarpıyor demektir.. Büyük risk.. Bir uyanık mutlaka çıkar ve o istasyonu çarpar (inşallah)..
Brodimetre tabancadaki sayaç anladığım kadarıyla. Yani hem beyinden (dijital göstergenin olduğu yerde de bir hesaplayıcı var galiba) hem de tabancadan mı ölçüyor?
Bidon mantıklı.. Peki ihbarları nereye yapıyoruz?
Bir de asıl merak ettiğim tabancayı durduran şey tam olarak nedir?
Brodimetre yakıt pompası diyebilirsin. Örneğin brodimetre 1 tur atınca sana 1 lt yakıt veriyor. Sistem bunu baz alır. Ama brodimetrelerde çalıştıkça aşınır, içinde boşluklar olur ve 1 turda 1 lt yakıt vermez. Bu önlemek için kalibrasyonu yapılır. Kalibrasyon doğru yapılmazsa veya kalibrasyon sonrası 1 turda 0.5 lt verecek şekilde ayarlanırsa sistem hala 1 tur 1 lt diye bildiği için ekrandaki sayaç buna göre yazar. Sen bakarsın hesap doğru.
Brodimetre %97 doğrulukla ayarlandı ise %3 sana eksik yakıt verir ve sen bunu fark edemezsin 50 lt deponda. Fark istasyona kalır.
Yakıt tabancasının ucunda bulunan minik bir delik, tabancanın ucunda gördüğünüz ince sarmal boru ile tetik mekanizmasına bağlı. Normalde depo boşken pompanın ucundan akan yakıt, vakum oluşmasına yol açıyor ve bu tetik mekanizmasına kadar ince boru vasıtasıyla iletiliyor. Depo dolmaya ve tabancanın ucu depodaki yakıta temas etmeye başladığında delik yakıtın içerisinde kaldığı için vakum kaybolur. Tetik mekanizması vakumdaki bu değişiklik sebebiyle dolumu keser...
How does a gas pump know when my tank is full? | HowStuffWorks
ben puntoyu her zaman görünene kadar dolduruyorum. ölçümde max 0.5 lt fark oluyor. oda bana göre normal çünkü yol bilgisayarı hemen güncellemiyor kendini. son güncellemeden önce gaza yüklendiysem ortalamanın yüksek çıkmasını normal kabul ediyorum.
Calma bır cok sekılde olur ama en cok yakaladıklarımız soyle;
Kalıbrasyonu bılerek kacırılmıs pompa. Pompalar max bınde 5 hata ıle calısmalaı,bakın oyle yuzde 3-5 degıl,bınde...
E halıyle ıstasyonların cogu bunu saglamaz. Hanı ucuz satanlar var ya mesela....
2. Calma yontemı yakıta farklı kımyasallar karıstırma.
3. Calma tabancadan basınclı hava cıkması.
4. Calma sıfırlama yapmadan yakıt vermesı.
5. Calma yakıtı sana vermeden bır kısmını baska yere bısaltma
Dıger calmalar kacak yakıt satma ve vergı kacırma yontemlerı,konuyu dağıtmayım
Yol bılgısayarı aracın motor beynı ıle entegre calısır vebastıgınız gazdan havanın sıcaklıgı dahıl arabadakı bor cok sensoru okuyan beyın tarafından teorık olarak hesaplanır. Yanı enjectorden gecen yakıt mıktarını olcemez.
Istasyonlar kurus hesabınızı buyuk oynatacak kadar calamazlar. 50lt de 1-1.5lt ortalama calar hırsız olanlar. Fazlası mumkun ama cabuk fark edılır.
Baska soru varsa cevaplayım. Calmayı yakalamanız ıcın elınızde test kabı olmalı yanı ısımız zor...
Benım ısım bu,ıstasyonlarımı konfrol etmek ıcın neler yapıyorum ama coZum yok. Hırsıza ve ******ya kılıt vuramıyorsunuz....
Her dolumda 5lt lık kab ıle on denetım yapmıyorsun heralde?:)
Okuyan sensoru aldatmayla oluyor.
5i yakalaman zor cunku dıspenserınıcındenhal oluyor.
Guvenılır bayi en ıyısı....
:D Aldığım 3-4 tane istasyon var. Şüphelendiğim bir tanesi var. Yani ucuz olmasından şüpheleniyorum yoksa başka bir neden görmedim. (Ankara Eskişehir yolu Damla Petrol. Olumsuz ve ölçümlenmiş tecrübesi olan varsa aktarırsa sevinirim burayı. Buradan benzin/motorin alan sürekli lüks araçları da görüyorum bu arada.)
Basınçlı hava sensörü aldatıyor anladığım kadarıyla..
Dispenser ne bilmiyorum ama tahmin ettim. Dışarı akmadan içerde başka bir boru ile başka yere alıyor galiba. Valla cinlik!
Bunları yaptıktan sonra güvenilir bayi hangisi, o zaman anlaşılacak :))
Damla petrolun gecmısınde saıbe cok.
Suan tovbe etmıstır bılemem...
Oraya da bir bidon testi :) yapan olursa burda paylaşılsa güzel olur
bidon testi yapmadım.ama @997TT nin söylediği gibi depoyu tıkabasa doldurup denedim.
2.dolumum araç 5,7lt harcamış,göstergedeki veri 5,6lt...bu konuyu enjektörlerden şüphe duyduğum için açmıştım.işin iyi yani enjektörlerde sıkıntı yok.sıkıntı benzin istasyonlarıymış.iyi tecrübe oldu bana :)
En dogrusu tam doldurmak işte :)
Otobüse iki yerden yakıt aldım
Biri direk pompada yüzde 10 indirimli petrol ofisi
Diğeri pompada indirim yapmayan bp
uzun uzun test ettim, her gün aynı yolu yapan araba ne yaparsan yap petrol ofisinden aldığın yakıt tutarı bpden aşağı kalmıyor. Yüzde 10 indirim az bir indirim değil.
Hadi trafik durumu vs yakıtı etkiler ama hepmi bpnin aleyhine oldu bu durumlar. 3-5 gün değil yaklaşık 1 ay denedim
Son paragrafı anlamadım. Yanı bp daha mı cok yakıyor?
benim anladıgım po nun tabanca kalibrasyonu bp ninkinden %10daha eksik dolum yapıyor :) :) :D
Herkes farkli anlamis :)
Son paragrafa kadar bende boyke anladim ama bp alehine yazisi devreleri yakti bende.
Ucuzsa istasyona guvenininiz olsun. Yoksa aman...