User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Turbo Kaç Beygirle Çalışır?

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2017
    Yaş
    30
    Şehir
    Erzincan
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Kaç Beygirle Çalışır?

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi turbo genel olarak türbin ve kompresör pervane diyebileceğimiz iki bölüm var. Türbin egzoz gazıyla döner, mil ile bağlı olduğu kompresörü çevirir. Sormak istediğim şey ortalama bir aracın turbosunun kompresör tarafı gereken basıncı basmak için milde ne kadar güce ihtiyaç duyuyor? Aynı soruyu şöyle de sorabilirim, türbini kestim yerine elektrik motoru koydum, istediğim devirde dönme yeteneği de var diyelim. Bu motorun gücü kaç kw veya hp olmalı? Toplam motor gücüne oranla bir tahminde bulunabilir miyiz?

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elektrikli motorun gücü değil devri önemli
    Turbolar zaten maksimum dönebilcek devrin epey altında çalışır aşırı devirlenme durumunda sık sık wastegate açılır
    Tabii bu durum turbonun özelliklerine göre aşırı farklılık gösterir 1.2 dizel turbosuyla gt6041 devrini karşılaştırmak yersiz olur
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2017
    Yaş
    30
    Şehir
    Erzincan
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektrikli motorun gücü değil devri önemli
    Turbolar zaten maksimum dönebilcek devrin epey altında çalışır aşırı devirlenme durumunda sık sık wastegate açılır
    Tabii bu durum turbonun özelliklerine göre aşırı farklılık gösterir 1.2 dizel turbosuyla gt6041 devrini karşılaştırmak yersiz olur
    Gücü değil devri önemli demek çok yanlış. O pervaneyi o devirde döndürmek için GÜÇ gerekir. Ben bunun sayısal değerini merak etmekteyim. KW veya HP cinsinden

  4. #4
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun boyutlarına göre değişir önemli olan havanın debisi onuda yanma odasından çıkan gazin yoğunluğu miktarı ve hızı ile hesaplayıp oluşan toplam basıncın ne kadar dönme momenti oluşturacağına göre bir hesaplama yapılabilir

    Farazi şu kadar güç lazim demek zor çok merak ettiysen akışkanlar meka mekaniği hocan ona vereceğin doğru verilerle sana bi rakam hesaplar

    Saygilar

  5. #5
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vag grubu 12V degilde 48v elektrik sistemine gecerek elektrikli turbo kullanmaya basladi.1.0 tsi 270hp olmasi lazim konsept vardi ona falan bakip biraz fikir edinebilir(elektrikli turbo modelini ogrenip,dondugu seviri...vs)

  6. #6
    Rew - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2017
    Yaş
    28
    Şehir
    Erzurum/Düsseldorf
    Mesaj
    340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her turbo için ve her motor için farklı durumlar geçerli. Mesela 1.2 motor palio turbolarsınız gt15 ayarı bir turboyla güzel verim alabilirsiniz. Ama o 1.2 motor gt30-gt35'i imkansız dolduramaz çeviremez verim alınamaz. Yada 3.0 bir motora gt15 takarsanız dizel gibi 2000 devirde dolar. 3.0 sıfırın ilacıda gt35-40 ve üzeri bir turbo olur.
    Araç gümrük girişli, Borusan çıkışlıdır...

  7. #7
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı srknyxl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gücü değil devri önemli demek çok yanlış. O pervaneyi o devirde döndürmek için GÜÇ gerekir. Ben bunun sayısal değerini merak etmekteyim. KW veya HP cinsinden
    Yüksek devir dönen elektrik motoru zaten güçlü olur
    YouTube
    Videodaki gibi 100k devir 5kw yani 6.8hp
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  8. #8
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı srknyxl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gücü değil devri önemli demek çok yanlış. O pervaneyi o devirde döndürmek için GÜÇ gerekir. Ben bunun sayısal değerini merak etmekteyim. KW veya HP cinsinden
    Tamamen turbonun boyutlarina bagli. Devir sayisi basinci ve iceri soktugunuz hava onemli. Motorun gucunu fazlada taksanizda zaten ayarlayabileceginiz icin problem olmaz

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2017
    Yaş
    30
    Şehir
    Erzincan
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Borgwarner ın eBooster diye bi olayına rastladım. Koca 4.0TDI için düşük devirlerde görev yapmak üzere elektrik güçlü turbo var. Elektrikliotor gücü 7-8kw civarında. Bu rakamı günümüzde ucuz lipo piller bile saylayabilmekte. Acaba bir do it yourself projesi çıkarmı

  10. #10
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.218
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kw’lar havada uçuşuyo fikir güzel aslında egsoz gazı yerine bi elektrk motoru ama gücü ne ? bi yerden kazanıyim derken yerden kaybetmeyin 1kw olsa bile araç aküsünden müthiş bi güç çeker araç alternatörü akım çekildikçe dahada zorlanmaya başlar buda kayış kasnak vs derken motora extra yük bindirecek madem böyle bi fikir var bende fikrimi söyliyim
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2017
    Yaş
    30
    Şehir
    Erzincan
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kw’lar havada uçuşuyo fikir güzel aslında egsoz gazı yerine bi elektrk motoru ama gücü ne ? bi yerden kazanıyim derken yerden kaybetmeyin 1kw olsa bile araç aküsünden müthiş bi güç çeker araç alternatörü akım çekildikçe dahada zorlanmaya başlar buda kayış kasnak vs derken motora extra yük bindirecek madem böyle bi fikir var bende fikrimi söyliyim
    Aslında amaç akü yerine başka bir kaynaktan almak. Örneğin lityum pil grubu.

  12. #12
    denizhandinc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul-Bodrum
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo pervanesinin dipgazda normalden daha yüksek devirle dönmesi(pervane sesi duyuluyor) turbo icin uzun vadede handikap yaratır mı?

  13. #13
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adamlar sc yapmış ya ışte turbo yerine. Mercedes kocaman harflerle yaziyor arkaya KOMPRESSOR diye. Hem alt hem.üst devirde cayır cayır güç geliyor. Marşa bastimmi devrede
    SWAT

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •