Aracımla 14 aylık birlikteliğimizin ilk gününden beri aklımda olan zincir seti değişimini bu haftasonu hallettim.Aracı 218bin kmde almıştım,zincir daha önce hiç değişmemişti.227bin kmde iken değişim işlemini tamamladık.Öncesinde servisimle değişmesi gereken parçaları görüştüm,ilk etapta yapılacak olanlar zincir seti işleri idi.(Alt-üst zincir,yağ pompa zinciri,kartel contası,arka kapak contası,krank keçesi,üst kapak contası,motor yağı,yağ filtresi ve antifriz şeklinde.)Motor zincir değişimi için indirilecek olduğundan,sıkıntı olacak veya çıkarılabilecek parçalarda tespit edilecekti.Bazı yerlerde yağ kaçağı,terlemeler ve aşınmış parçalar tespit edildi.Sonrasında pompa dişlisi,egzantrik dişlisi,yağ kütük contası,yağ boruları ve su bağlantı borusu da değişti.
meşhur zincirler üst fotoda gördükleriniz.
bu işlemlerle beraber,ön fren diski-balataları ile şanzıman yağı ve şanzıman karteride değişti.
Son olarakta motor dış temizliği yapıldı.
Değişim öncesi cold startta ön sol tekerlek tarafından bariz bir şekilde hissettiğim zincir sesi kalmadı,motor sesi ve titreşimi sanki bana azaldı gibi geldi.(öncesinde motul yağ kullanılmıştı,şimdi castrol kullanıldı.)Bu saatten sonra Allah,inşallah kazasız belasız kullanmayı nasip eder.forumda kardeşlerimiz tarafından,genelde m paket 520d'ler paylaşılıyor,standart paket olarak 4-5 fotoda ben paylaşıyım.
Tüm bu bakım işleri 1 gün sürdü.(Servisim,zaman sıkıntım olduğu için söz vermişti,1 günde halletti.)Fakat ortalama 2 gün süre isteniyor.