tam olarak aradigimi bulamasam da guzel bir anlatim:
Sti turbo sorunu - Sayfa 2
Guc bar ile dogru orantili, evet, ancak ayni turbo icin. Findik kadar turbonun 1 bar bastigi zaman yanma odasina pompalayacagi hava miktari ile kafam kadar turbo 1 bar basiyorken pompalayacagi hava tabi ki de ayni olmayacak. Turbo upgrade yapip da yazilim yapmayinca aracin ECU'su eskiden ne basinc basiyorsa o basinci basmaya calisacak, ya da eskiden kac birim hava gonderiliyorsa o kadar hava gondermeye calisacak. Ayni basinci basmaya calisirsa motoru kirarsin, ayni miktarda hava gondermeye kalkarsa
daha dusuk basincla ayni gucte yurursun.
Filtreyi komple soktugun zaman dizelin gurultusunden alamiyorsun o sesteki degisimi. Senin ibiza'ya egzoz taktigimizda olani hatirla, arabanin arkasindan gelen cok tatli egzoz homurtulari duyuyordu, sen iceriden ayni traktor sesini duyuyorken.
Koyuyla isaretledigim yer dizel benzinli fark etmeksizin butun asiri beslemeliler icin gecerli. Turbo ne basmaya programlanmissa onu cekecek. Istersen filtre takma. Haliyle son yazdigin gecersiz. Dizelde olsa benzinli de olsa filtre takmak turbonu rahatlatir, daha duzgun bir hava akisi saglanacagi icin. Ayrica ne yaktigindan bagimsiz olarak, N/A, asiri besleme olusundan da bagimsiz olarak, icten yanmali hangi motor olursa olsun yanma odasina ne kadar soguk, ne kadar akiskan, ne kadar bol hava goturursen o kadar iyidir.
Sozun ozu, dizele de hava filtresi takilir. Kitabina uygun takilan bir kit de arabayi geri goturmez.
aradigimi buldum editi:
Sti turbo sorunu - Sayfa 2